برترین ماجراجویی‌های فضای باز مدیترانه‌ای

حاشیه دریای مدیترانه و سرزمین‌های مدیترانه‌ای اغلب هوایی آفتابی و درخشان و مناظری دیدنی دارند. کشورهایی مثل اسپانیا، فرانسه و ایتالیا به اسلوونی، یونان، ترکیه و غیره از جمله مقاصد جذابی هستند که می‌توانید برای سفر و رفتن تعطیلات روی آن‌ها حساب کنید. شما در این کشورها می‌توانید از فرهنگ غنی،  ویرانه‌های باستانی، غذاهای بومی و سنتی و فعالیت‌های فضای باز لذت ببرید.

 

 

قایقرانی در جزایر یونان

 

 

 قایقرانی در جزایر یونان

 

 

دریای مدیترانه یکی از بهترین نقاط دنیا برای قایقرانی و گشت و گذارهای آبی هستند. اما تمامی این نواحی به پای جزایر یونانی نمی‌رسند. قایقرانی در نواحی ساحلی و بین جزایر یونانی از ماقبل تاریخ رواج داشته است. یونان حدود ۶ هزار جزیره دارد که هر کدام خصوصیات منحصر به فرد خودشان را دارند. در برخی از این جزایر شما می‌توانید اسکله‌های قایقرانی خوبی پیدا کنید. نه تنها برای قایقرانی بلکه می‌توانید برای غذاهای دریایی باورنکردنی و نوشیدنی‌های بومی در این جزایر توقف کنید. معمولا جزایر کوچک‌تر دارای زندگی روستایی و خرابه‌های باستانی هستند، اگر به دنبال بازدید از جاهای کم‌تر دیده شده هستید این جزایر انتظارات شما را بر آورده می‌کنند.

 

 

قایقرانی اطراف ساحل کرواسی

 

 

قایقرانی اطراف ساحل کرواسی

 

 

قایقرانی در سواحل کرواسی به شما شانس چتر سواری بر فراز آب‌های آبی، پارک ملی جزایر کرناتی، ۱۵۰ جزیره، صخره‌های ناهموار، غارهای پنهانی، غارها و سواحل بی نظیر زیبا را می‌دهد. برای این که ماجراجوییتان را به حد برسانید در یکی از تورهای قایق پارویی یا کمپینگ ثبت نام کنید و به کاوش کرواسی بروید. شما می‌توانید همراه تور یکی از جزایر باستانی ۲۰۰۰ ساله را کاوش کنید و از آشنایی با مردم محلی و خوردن غذاهای دریایی لذت ببرید.

 

 

عظیم‌ترین بناها و مجسمه‌های دنیا که باید آن‌ها را بشناسید

 

 

کایت سورف در تاریفای اسپانیا

 

 

کایت سورف در تاریفای اسپانیا

 

 

Costa de la Luz یکی از نواحی توسعه یافته و ساحلی اسپانیاست که منظره‌ای باشکوه و مجلل دارد. شما می‌توانید در این منطقه کایت سورف سواری کنید و از آب‌های آبی درخشان لذت ببرید. البته تاریفا فعالیت‌های متعددی مثل گشت و گذار در ساحل، غذاهای دریایی و محلی و موارد دیگری هم دارد که می‌توانید انجام دهید. ساحل تاریفا آنقدر بزرگ است که تعداد زیادی غرفه به کرایه تجهیزات کایت سورف سواری مشغول هستند و همیشه هم ماجراجویان فراوانی در منطقه مشغول سورف سواری هستند. اگر هر گز فعالیت‌های این چنینی انجام نداده‌اید، نگران نباشید. برای شما طیف وسیعی از موسسات آموزشی در اختیار دارید که می‌توانید در کمترین زمان ممکن به کمک‌ آن‌ها آموزشات لازم را دریافت نمایید و تجربه به یادماندنی‌تان را بدست بیاورید.

 

 

کوه ‌پیمایی در کوه‌های اطلس مراکش

 

 

کوه ‌پیمایی در کوه‌های اطلس مراکش

 

 

گشت و گذار و راه پیمای در کوه‌های اطلس مراکش را با صعود به هیمالیا مقایسه می‌کنند. این کوه‌ها دارای مناظر چشمگیر زیبا و همچنین فرهنگی غنی و کهن هستند. در واقع این کوه‌های شگفت انگیز در شمال آفریقا، محل زندگی بربرها با  فرهنگ سنتی غنی هستند. این مردم بومی که در کوهستان زندگی می‌کنند افرادی هستند که از دست حملات عرب‌های متجاوز به این منطقه فرار کرده بودند.

 

 

اسب‌ دوانی در کاپادوکیای ترکیه

 

 

اسب‌ دوانی در کاپادوکیای ترکیه

 

 

شهر باستانی کاپادوکیا در تور ترکیه که به دودکش پریان معروف است منطقه‌ای کوهستانی است که مردم مهاجر بعد از رسیدن به آن، میان غارهایش ساکن شدند. کاپادوکیا را به عنوان سرزمین اسب‌های زیبا هم می‌شناسند. از همین رو است که این منطقه از برجسته‌ترین نقاط دنیا برای عاشقان اسب دوانی است. اگر عاشق اسب دوانی هستید حتما در سفر به کاپادوکیا روی اسب‌های بومی و یا عربی بنشینید و بین مسیرهای کوهستانی، مسیرهای عبوری مردم بومی و بین چشم‌اندازهای طبیعی بچرخید، از کلیساها و خانه‌های سنگی دیدن کنید و عکس‌های یادگاری جذابی بیاندازید. برای لمس نزدیک‌تر این تجربه، بهتر است در یکی از اقامتگاه‌های باستانی غار فرم بمانید و حس و حال زندگی بومی را بهتر درک کنید. برای نمونه هتل موزه تا ۳۰ سوییت غار منحصر به فرد و مجلل با پکیجی امکانات را ارائه می‌دهد. یکی دیگر از تجارب شگفت‌انگیز این منطقه بالن سواری و تماشای نمای شگفت‌انگیز و رویایی از منطقه کوهستانی کاپادوکیا است.

 

 

بهترین نقاط آسیا برای قایق سواری پارویی

 

 

دوچرخه سواری در ساردینیای ایتالیا

 

 

دوچرخه سواری در ساردینیای ایتالیا

 

 

تورهای دوچرخه سواری در ساردینیای ایتالیا یکی از محبوب‌ترین تورهای دوچرخه سواری است که گردشگران سراسر دنیا در سفر به این بخش کشور در آن‌ها ثبت نام می‌کنند. این تورها معمولا شامل مسیرهای بین جزایر بالئاریک و شبه جزیره ایتالیا همراه با گزینه‌های متعدد دیگر می‌شوند. گردش یک‌ هفته‌ای از Olbia آغاز می‌شود و در ادامه از Cannigione و Smeralda گذشته و در این مسیر رویایی شما با زیبایی‌های خط ساحلی ایتالیا آشنا شده و جاذبه‌های آن را که مجموعه‌ای از دهکده‌های زیبا، طبیعتی بکر و صد البته اقامتگاه‌های زیبا خواهد بود را به چشم می‌بینید. دوچرخه‌ سواری شما در مقطعی به یک استراحتگاه ویژه می‌رسد که در آن می‌توانید به خوبی خستگی راه را از تن به در کنید. ساحل آزورا با آب زیبا، محیط سرسبز و صخره‌هایی که آن را احاطه کرده‌اند تا در نهایت جایی بکر و آرام را بسازند. در کنار بودن در این ساحل می‌توانید کمی هم در این منطقه گردش کرده و طبیعت زیبای آن را از نزدیک ببینید. از خیابان‌های قرون وستایی Alghero دیدن نمایید و از بالای صخره‌ها منظره‌ی شگرف این مکان را مشاهده کنید.

مطالب مرتبط