زیباترین جنگل‌های بارانی دنیا برای کاوشی شگفت‌انگیز

جنگل‌های بارانی که در مناطق پربارش مثل نقاط گرمسیری به صورت انبوه وجود دارند که حدود ۶ درصد پوشش گیاهی زمین را به خود اختصاص داده‌اند. این جنگل‌ها میزبان نیمی از پوشش گیاهی و انواع جانوران هستند. در نتیجه اکوسیستمی پیچیده و جذاب برای کاوش خلق می‌شود که طبیعت دوستان، محققان، گردشگران و انواع گروه‌ها را به سوی خود می‌کشانند. اما شگفت‌انگیزترین جنگل‌های بارانی دنیا در کجا قرار دارند؟

 

 

استرالیا، داینتری

 

 

استرالیا، داینتری

 

 

داینتری تنها جنگل بارانی دنیاست که از دو نقطه میراث فرهنگی یونسکو به نام‌های پارک ملی داینتری وGreat Barrier Reef است. شما در این نقاط چیزهای زیادی دارید که کشف کنید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید. داینتری یکی از سه قدیمی‌ترین جنگل‌های دنیا است که گونه‌های جانوری فراوان و حیوانی متنوعی را در خود جای داده است. در واقع می‌توان گفت داینتری بهشت اینستاگرامی‌ها برای انداختن عکس‌های چشمگیر است. اگر به استرالیا سفر می‌کنید، می‌توانید در تورهای گردشی داینتری ثبت نام کنید و یا راهنمای خصوصی برای کاوش و جستجویتان استخدام کنید تا شما را به بهترین قسمت‌های جنگل راهنمایی کند. شما شانس تماشای مناطق سرسبز زیبا، رسیدن به سواحل چشم نواز با آب‌های شفاف، کروزگردی، صعود به صخره‌های سرسبز و تماشای گونه‌های جانوری را در این منطقه خواهید داشت. شما می‌توانید انواع حیواناتی مثل سنجاب‌ها، پلنگ‌ها، فیل‌های آسیایی و میمون‌های مختلف را در پس پوشش گیاهی در آن ببینید.

 

 

 

 

 

هند، گهات شمال غربی

 

 

هند، گهات شمال غربی

 

 

در شمال غربی گهات و موازی با دریای عمان یکی از برجسته‌ترین جنگل‌های بارانی دنیا قرار دارد که یکی از با اهمیت‌ترین مناطق زیستی طبیعی در دنیا محسوب می‌شود. همچنین این جنگل با میزبانی از پارک‌های ملی متعدد، پناهگاه‌های حیات وحش و ذخایر جنگلی، جزو میراث جهانی یونسکو هم هست. گهات غربی خود میزبان دو جین کوهستان است کهحتی از هیمالیا هم قدیمی‌ترهستند. جنگل‌های کوهستانی واقع بر کوه‌های مرتفع از بهترین نمونه‌های سنجش سیستم تاثیر این نواحی هند بر روی آب و هوای کلی زمین است. اگر به دنبال ماجراجویی‌های شگفت‌انگیز با امکان مناظر دیدنی مرتفع هستید حتما به جنگل‌های بارانی در  تور هند سر بزنید.

 

 

۷ جاذبه‌‌ی گردشگری هند که دنیای شما را تغییر می‌دهد

 

 

تایلند، پارک ملی خائو یای

 

 

تایلند، پارک ملی خائو یای

 

 

پارک ملی خائو یای اولین و قدیمی‌ترین پارک ملی تایلند است که در سال ۱۹۶۲ تاسیس شد و سومین پارک ملی کشور از لحاظ بزرگی و وسعت شناخته می‌شود. این پارک ملی که فقط سه ساعت با بانکوک فاصله دارد یکی از بهترین تورهای یک روزه پیشنهادی به مسافران بانکوک است. شما می‌توانید برای گشت و گذار و پیک‌نیک به این پارک که مساحتی حدود ۲٫۱۶۶ کیلومتر مربع از کوه دونگ فایای یان را پوشش می‌دهد بروید و همراه دیگر اعضای گروه از تماشای جنگل‌های سرسبز، تپه‌های جنگلی و گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری لذت ببرید. همچنین شما می‌توانید به فعالیت‌های تفریحی و سرگرمی از جمله دوچرخه سواری، موتور سواری و اسکیت سواری در اطراف آن بپردازید. اگر نوجوانان همراهتان در سفر هستند، می‌توانید با شرکت در تورهای گردشی پارک ملی، به بازدید از گونه‌های جانوری هیجان‌انگیز بروید. شما در این بخش از تور تایلند فرصت تماشای گونه‌های نادر حیات وحش شامل فیل‌ها، گرازها، خرس‌ها، میمون‌ها و ماکائوها که میمون‌های بازده از دنیای کهن هستند را خواهید داشت.

 

 

زیباترین سواحل تایلند برای سفری رویایی و خاطره‌انگیز

 

 

روسیه، سیبری، منطقه Primorsky Krai

 

 

روسیه، سیبری، منطقه Primorsky Krai

 

 

سرزمین اصلی Primorsky در سیبری و در مرز اقیانوس آرام و چین قرار دارد. جالب است بدانید که این منطقه با هوای معتدلش تحت تاثیر هوای کم فشار و سرد روسیه قرار دارد. این منطقه زیبا یکی از بهترین و آخرین نمونه‌های جنگل‌های معتدل در شرق آسیا در این قسمت زمین است. شما با رفتن به این بخش جنگلی شانس کاوش در گونه‌های گیاهی غنی، مناظر دیدنی و چشمگیر و دریای درخشان و شفاف را خواهید داشت. در واقع بیش از ۵۰۰ نقطه منحصر به فرد و طبیعی در منطقه وجود دارد که همه آن‌ها از آبشارها و آتشفشان‌ها تا غارهای تخت و دریاچه‌های کریستالی و آبی پوشیده شده‌اند. قدر یقین شما نمی‌توانید در یک وعده سفر با تور روسیه تمامی این نقاط را کشف کنید اما با کاوش در مناطق کوچک آن می‌توانید جذاب‌ترین مناظری که هرگز فکرش را هم نمی‌کردید شاهد باشید. دوربین‌تان را بردارید و این بخش متعدل و رو به سرد زمین عکس‌برداری کنید.

 

 

زیباترین پارک‌های ملی روسیه برای گردشی به یادماندنی

 

 

کاستاریکا، مونتِورده

 

 

کاستاریکا، مونتِورده

 

 

ذخایر جنگل‌های ابری مونتورده و منطقه جنگل‌های بارانی این کشور در دو استان Puntarenas و Alajuela واقع شده‌اند. جنگل ابری به این دلیل چنین نامی گرفته که همیشه ابر روی دره‌ها و بین سطوح درختان سایه انداخته است. همین ویژگی‌ها باعث شده تا جنگل‌های بارانی انبوهی در این مناطق شیوع کند که میزبان زیستگاه گونه‌های جانوری متعددی باشد. شاید باورتان نشود اما این منطقه مرطوب خود به تنهایی بیش از ۱۰۰ گونه از پستانداران، ۴۰۰ گونه از پرندگان و ۱۲۰۰ گونه از دوزیستان و خزندگان را میزبانی می‌کند. مونتورده یکی از چند زیستگاه معدود در دنیا است که هر ۶ نوع گوبه گربه وحشی شامل جگوارز، پوما، مارگای، پلنگ راه راه امریکایی، اونکیلا و گربه وحشی آمریکایی در آن زندگی می‌کنند. بر خلاف بسیاری از نقاط دنیا که افراد ناوارد می‌توانند به راحتی در جنگل‌ها گردش کنند، در این قسمت حتما باید همراه راهنما برای کاوش در جنگل بروید.

مطالب مرتبط