بهترین پارک‌ها و فضای سبز در بانکوک

بانکوک شهری گردشی با شهرت جهانی است که طبق انتظارها همیشه میزبان جمعیت گردشگران سراسر دنیاست. اما آیا می‌دانستید با تمام شلوغی‌ها این شهر دارای پارک‌های زیبا و مناطق سرسبز شهری است؟ این پارک‌ها پناهگاهی آرام برای افراد محلی و جایی برای گردشگران هستند. اگر قصد دارید با تور تایلند از این شهر جادویی دیدن کنید رفتن به پارک‌ها و فضای سبز آن‌ها را نادیده نگیرید. در این پارک‌ها جدا از گرفتن آرامش می‌توانید زندگی مردم را از زاویه دیگری ببینید.

 

پارک Rama IX

پارک راما (Rama IX) بزرگ‌ترین پارک بانکوک و یکی از زیباترین پارک‌های تایلند است که از چندین باغ زیبا و خیره‌کننده، یک دریاچه و باغ گیاه‌شناسی تشکیل شده است. این پارک محبوب تقریبا 15 کیلومتر با مرکز شهر فاصله داشته و هزینه ورودی آن 10 بات است. در این پارک مانند اغلب پارک‌های بانکوک شما مردم محلی را می‌بینید که در کلاس‌های ایروبیک شرکت کرده‌اند، تمرینات رزمی انجام می‌دهند و یا دور دریاچه می‌دوند. شما می‌توانید با رفتن به این پارک وسیع از فضای ساکت، سرسبز و به دور از شلوغی آن لذت ببرید و به باغ گیاه‌شناسی بروید.

آدرس: Dok Mai, Prawet, Bangkok, Thailand

 

بخوانید: تفریحات جذاب و رایگان در بانکوک

 

 

پارک و باغ گیاه‌شناسی Sri Nakhon Khuean Khan

یکی دیگر از پارک‌های خیره‌کننده و زیبا در مرکز بانکوک که شامل بخش‌های مختلفی از جمله یک باغ گیاه‌شناسی می‌شود Sri Nakhon Khuean Khan است. این پارک می‌تواند دوست داران طبیعت را به خود جذب کند زیرا به راحتی می‌توان در آن به دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و گشت و گذار پرداخت و از تماشای آن همه سرسبزی و زیبایی لبریز شد. خوشبختانه بانکوک شهری مسطح و بدون نواحی مرتفع است و دوچرخه‌سواری در آن آسان و جذاب است. به این پارک بروید و در بخش‌های مختلف آن گشت بزنید و حتما از باغ گیاه‌شناسی آن دیدن کنید که مجموعه‌ای گل و گیاهان زیبا را در خود نگه‌داری می‌کند.

آدرس: Bang Kachao, Phra Pradaeng District, Samut Prakan, Bangkok, Thailand

 

بخوانید: ۵ مسیر پیاده‌روی عاشقان طبیعت در پوکت

 

 

پارک لومپینی

پارک لومپینی یا "ریه سبز" یکی از بکرترین مناطق بانکوک است که در رده جاذبه‌های اصلی و دیدنی شهر هم قرار دارد. در واقع لومپینی مکانی مناسب برای استراحت کردن، لذت بردن از پیکنیکی خانوادگی و دوستانه و یا ورزش است. این پارک که در 500 هزار کیلومتر مربع گسترده شده محل زندگی گونه‌های مختلفی از گیاهان و جانوران است. این پناهگاه جذاب و زیبای طبیعی درست در وسط شهر واقع شده به همین دلیل به ریه شهر شناخته می‌شود. وجود این پارک در تعدیل آب و هوای شهر بسیار موثر است. لومپینی برای مردم بهترین گزینه برای دور از شدن از ترافیک و شلوغی شهر محسوب می‌شود.

آدرس: 139/4 Thanon Witthayu, Khwaeng Lumphini, Pathum Wan, Bangkok, Thailand

 

 

پارک بنجاسیری

یکی از تفریح‌های جذاب در بانکوک رفتن به پارک بنجاسیری و یا "پارک ملکه" است که با ده‌ها مجسمه زیبا و باشکوه و یک فواره پر زرق و برق در مرکزش یکی از پارک‌های زیبا و جذاب بانکوک برشمرده می‌شود. به علاوه جدا از زیبایی‌های ظاهری آن این پارک جایی برای انجام فعالیت‌های سرگرم کننده و ورزشی هم هست. به عبارتی شما در اینجا می‌توانید به انجام بازی‌هایی مثل بسکتبال، تنیس، اسکیت یا شنا در استخر روباز بپردازید و روزی پرماجرا و فرح‌بخش را در کنار عزیزان‌تان سپری کنید.

آدرس: สุขุมวิท22-24 Khwaeng Khlong Tan, Khlong Toei, Bangkok, Thailand

 

بخوانید: دانستنی‌های جذاب از معبدهای بانکوک

 

 

پارک Phutta Monthon

این پارک در فاصله 45 دقیقه‌ای خارج شهر قرار گرفته اما بازدید از آن ارزش پیمودن این مسافت را دارد. این پارک میزبان مجسمه بودای چشمگیری به ارتفاع 16 متر است که توجه بازدیدکنندگان را به سمت خود معطوف می‌کند. به علاوه 4 رویداد مهم زندگی بودا به صورت نمادین در این پارک نشان داده شده که با دیدن آن‌ها می‌توانید اطلاعاتی کسب کنید. اما از بحث بودا که خارج شویم باید بگوییم این پارک دارای مسیرهای سرسبز پر رفت و آمد، زمین‌های پوشیده از چمن و حیوانات محلی‌ست که در آن زندگی می‌کنند. شما می‌توانید در کنار حوضچه پارک پیکنیک کرده و با آرامش طبیعت اطراف‌تان سلامتی ذهن و روح‌تان را تا مدتی تضمین کنید. برای این که گشت و گذار جذاب‌تر شود مسیرهای دوچرخه‌سواری نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

آدرس: เลขที่ 25/25 6 ถนนพุทธมณฑลสาย 4 Tambon Salaya, Phutthamonthon, Chang Wat Nakhon Pathom, Bangkok, Thailand

 

 

پارک چاتوچاک

چاتوچاک از پارک‌های سرسبز داخل شهری است که واحه‌ای آرامشبخش در شهر را در دسترس قرار می‌دهد. این پارک که دارای استخری با ماهی و اردک است از نقاط شناخته شده و محبوب شهر برای آرام ساختن ذهن و بدن محسوب می‌شود. به علاوه در این پارک زمین تنیس و فوتبال در دسترس است و کلاس‌ ورزش‌های هوازی هم برگزار می‌شود به همین دلیل رفت و آمد در آن زیاد است.

آدرس: Chatuchak, Bangkok, Thailand

 

بخوانید: جذاب‌ترین محله‌های بانکوک

 

مطالب مرتبط