بازارهای شبانه بانکوک، بخش اول

گردش در بازارهای شبانه در بانکوک یکی از جذاب‌ترین راه‌های نزدیکی به زندگی واقعی و بومی مردم و برخورد و معاشرت با آن‌هاست. بازارها در اکثر مناطق شهر گسترش یافته و کالاها و محصولات بسیار متنوع را ارائه می‌دهند. بعد از تاریکی هوا به معنای واقعی کلمه، شما فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای خرید خواهید داشت. اگرچه بازارهای شبانه جدیدتری در سطح شهر افتتاح می‌شوند اما هیچ کدام به بزرگی Rot Fai در شرق شهر نیستند. البته بازارهای کلاسیک مثل پاتپونگ همچنان محبوب هستند. ما در اینجا بهترین بازارهای شبانه بانکوک را معرفی می‌کنیم تا در سفر با تور تایلند از آن‌ها دیدن کنید.

 

Asiatique

این بازار ترکیبی از دو ویژگی محبوب است که توانسته جای خود را به خوبی بین مردم شهر و گردشگران باز کند، یعی بازار شبانه و مرکز خرید. این بازار در حدود 10 دقیقه‌ای ایستگاه Saphan Taksin BTS واقع شده که دسترسی به آن را آسان کرده است و میتوان گفت که از بهترین بازارهای شبانه تایلند است. این بازار با 1500 بوتیک و 40 رستوران پر شده که دنیایی از تنوع را در اختیار شما قرار می‌دهد. این بازار از ساعت 4 عصر به بعد باز می‌شود که برای گردشی عصرانه واقعا عالی است. هر چه که بیشتر بگذرد بیشتر از گشتن در بین بوتیک‌ها لذت خواهید و اگر گرسنه شدید هم می‌توانید به رستوران‌ها و کافه‌ها پناه ببرید. گشت و گذار در این بازار شبانه شما را در معرض خریدهای جذاب برای تمامی افراد خانواده و سلیقه‌های مختلف قرار می‌دهد.

آدرس: 2194 Charoenkrung Road, Wat Phraya Krai, Bang Kho Laem, Bangkok 10120, Thailand

 

بخوانید:‌ بازارهای هفتگی کمتر شناخته شده در بانکوک

 

 

بازار شبانه Chang Chui Bangkok Plane

در این بازار شما انتخاب‌های خوبی برای خرید دارید و در کنارش می‌توانید در غذاخوری‌های خوب غذاهای خوبی بخورید. اما چیزی که این بازار را جذاب می‌کند وجود روحیه هنری منحصر به فرد است. گزینه‌های هنری مدرن بازار عموما از لوازم زاید و بازیافتی درست شده‌اند. در واقع شعار بازار این است که هیچ چیزی بی‌فایده نیست و ما مطمئنیم این می‌تواند شما را تحت تاثیر قرار دهد. در هر کدام از مسیرهای بازار چیزهای جالبی پیدا می‌شود که باعث شده تا بازار جذاب و محبوب شود.

آدرس: 460/8 Sirindhorn Rd, Bang Phlat, Bangkok 10700, Thailand

 

 

جمعه بازار شبانه چاتوچاک

بازار شبانه چاتوچاک در بانکوک، تمام طول هفته به صورت روزانه برپاست اما اغلب مردم نمی‌دانند که جمعه‌ها بعد از تاریکی هوا می‌توان در اینجا گشت و خرید کرد زیرا غرفه‌داران از ساعت 9 شب تا نیمه شب به فعالیت می‌پردازند. رفتن به این جمعه بازار شبانه موهبت‌هایی هم دارد، مثلا می‌توانید با جمعیت و گرمای کم‌تر همان اجناس طول هفته را پیدا کنید. البته خیلی از بخش‌ها مثل خانه‌داری، باغداری و حیوانات خانگی جمعه‌ها تعطیل هستند. اما اکثر مکان‌های اصلی مثل فروشگاه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها همچنان باز هستند. مخصوصا این که اطراف جاده اصلی پاتوق جوانان و دانشجویان می‌شود.

آدرس: Chatuchak Park, Kamphaeng Phet 2 Rd, Chatuchak, Bangkok 10900, Thailand

 

 

جاده خائوسان

خائوسان که با چیزهای جالب و جذاب پر شده مرکز اصلی گردش کوله‌گردان است. این جاده پر از خیاطی‌هایی است که با خوشحالی برای‌تان لباس می‌دوزند و قبل از تمام شدن سفرتان آن را به شما تحویل می‌دهند. در این جا می‌توانید چند گزینه از بهترین کتابفروشی‌های دست دوم شهر را پیدا کنید. البته این بدان معنا نیست که هیچ چیز مدرنی در بازار پیدا نمی‌شود. کافی‌ شاپ‌ها، بانک‌ها، فروشگاه‌های لوازم ضروری و خیلی چیزهای دیگر در بازار وجود دارد که حسابی شما را سرگرم خود می‌کنند. شما می‌توانید از ساعت 3 بعد از ظهر تا 2 صبح در بازار گشت بزنید.

آدرس:  Khao San Road, Phra Nakhon, Bangkok 10200, Thailand

 

بخوانید: ۸ برتری چیانگ مای نسبت به بانکوک

 

 

بازار شبانه پاتپونگ

Patpong یکی از مراکز خرید شبانه محبوب بانکوک، واقع در منطقه شلوغ و پر رفت و آمد سیلوم است. شما در در داخل و خارج این بازار گزینه‌های زیادی مثل بهترین رستوران‌های سیلوم در بانکوک را در دسترس دارید. این بازار شبانه مشهور معمولا برای مسافران بار اولی آسان‌تر و اولین انتخاب است مخصوصا اگر در یکی از هتل‌های سیلوم اقامت کرده باشند. با این که ممکن است قیمت‌ها فریبنده باشند اما گول نخورید و فنون چانه‌زنی را به کار ببرید.

آدرس: 1 Patpong Rd, Suriyawong, Bang Rak, Bangkok 10500, Thailand

 

 

آرت باکس بانکوک

آرت باکس بانکوک که به آرت باکس تایلند هم شناخته می‌شود بازاری به روز و مرسوم است که در چوویت گاردن (Chuvit Garden) واقع شده است. این بازار که بین ایستگاه‌های Asok و Nana BTS Skytrain واقع شده بیشتر به جای غرفه‌های معمولی در کانتینرهای غول پیکر برپا شده‌اند. این در حالی است که سراسر محوطه با میز و صندلی‌های چوبی پر شده است. اینجا خبری از سوغاتی‌های دست‌ساز همیشگی نیست در عوض می‌توانید هنرهای مدرن طراحان محلی را پیدا کنید. این بازار غالبا عصرها میزبان گروه‌های موسیقی بوده و در نتیجه جوی مطلوب دارد.

آدرس: Chuvit Garden, Sukhumvit 10 Alley, Khlong Toei, Bangkok 10110, Thailand

 

بخوانید: بهترین خرید ابریشم تایلندی در بانکوک

 

مطالب مرتبط