قایق سواری در مسیر‌های آبی بانکوک

هنگامی که هواپیمای شما خودش را برای فرود در شهر پر جمعیت و زیبای بانکوک آماده می‌کند تا شما را به مهمانی یک شهر پر جمعیت هشت میلیون نفری برساند، احتمالا نخستین چیزی که متوجه خواهید شد، درخشش تابش خورشید گرمسیری بر روی آب‌های سطحی شهر است. همه چیز شبیه به یک تابلوی نقاشی زیباست: قطعه‌های سبز یشمی چشم نواز از مزارع برنجی که با آب محاصره شده‌اند، با رگه‌های نقره‌ای حفاظ کانال‌های شبکه آبراه بانکوک از شما دلبری خواهند کرد.

با کم شدن ارتفاع، احتمالا در کنار همه این زیبایی‌ها، یک قایق بزرگ رنگارنگ را هم خواهید دید که با مسافران تور تایلند در یکی از آبراه‌های بانکوک، در میان فضای سبز و آبی حاشیه شهر حرکت می‌کند. بهر حال با ورود به بانکوک، باید خودتان را برای ماجراجویی در این آبراهه‌ها آماده کنید. بهترین و جالب‌ترین راه برای کاوش در آبراه‌های کوچک بانکوک کرایه کردن یک قایق طولی است.

 

رودخانه چائو فرایا (Chao Phraya River)

رودخانه چائو فرایا هنوز شریان اصلی شهر بانکوک است و اگر می‌خواهید واقعا در میان شریان‌های این کلانشهر حرکت کنید باید یکی دو ساعتی را به قایق‌سواری در این رودخانه اختصاص دهید و میان مردم به خرید و گردش کنار رودخانه‌ چائو فرایا در بانکوک بپردازید. این شیوه بازدید از شهر و اطراف آن، یکی از بهترین راه‌ها برای سردر آوردن از گوشه و کنار کانال‌های آبی این شهر زنده و آبی است که در گذشته با نام مستعار ونیز مشرق زمین (the Venice of the Orient) شناخته می‌شد.

 

 

غرب رودخانه چائو فرایا

هنگامی که از سمت غرب وارد رودخانه چائو فرایا شوید، متوجه خانه‌ها و اجتماعات کوچک شهری خواهید شد که هنوز هم در امتداد منطقه Khlong Bangkok Yai و Khlong Mon در ساحل مقابل کاخ بزرگ بانکوک به زندگی روزمره خود بر روی آب و در حاشیه رودخانه ادامه می‌دهند.

همان‌طور که قایق‌های شما بین خانه‌هایی که بر روی آب سایه افکنده‌اند، در حال حرکت است، احساس خواهید کرد که به یک فضای جنگلی نزدیک شده‌اید. یک طبیعت وحشی که پای هیجان و ماجراجویی را به سفر شما باز خواهد کرد. پوشش گیاهی متراکم بانکوک، سوسمارهای غول پیکری که روی سواحل لنگر انداخته‌اند و خانه‌ها و معابد زیبای بانکوک به جای مانده از پادشاهان به شما سلام می‌کنند.

اگر در ساعت‌های ابتدایی روز به این منطقه رسیده باشید، کمی جلوتر می‌توانید زنان خانه‌داری را ببینید که در حال چیدن تخته‌های صاف و پهن در فروشگاه‌های مواد غذایی محله هستند تا روز خود را آغاز کنند و اگر عصر به این منطقه برسید، کودکانی را خواهید دید که در سایه غرفه‌های چوبی کنار کانال رودخانه شنا می‌کنند. در هر ساعتی از شبانه‌روز که به این‌جا برسید، شانس این را خواهید داشت که با ماهی‌گیرانی که با صبر و اشتیاق در انتظار روزی‌شان هستند، دیدار کنید.

 

بخوانید: آشنایی با بهترین بازارهای شبانه تایلند

 

 

شرق رودخانه چائو فرایا

در قسمت شرقی رودخانه چائو فرایا در بانکوک هم منظره‌ای شگفت‌انگیز در کنار سازه Khlong Saen Saeb در انتظار شماست. بدون شک اکنون شما درست در میان یکی از شلوغ‌ترین کانال‌های درون شهری جهان در بانکوک هستید، جایی که زندگی با سرعت چشمگیری جریان دارد.

این کانال حدود دو قرن پیش به عنوان یک مسیر دستیابی سریع به شهر ساخته شده بود تا در صورت حمله کامبوج یا ویتنام پادشاه بانکوک را مستقیما به خط مقدم برساند و یا از خطر دور کند. امروز این کانال به عنوان یک شریان اصلی که از طریق آن قایق‌های موتوری، روزانه حدود 30،000 مسافر را به قلب شهر رسانده و از آنجا به حومه بانکوک می‌آورند، کاربرد دارد. به ویژه برای کسانی که دوست دارند از شلوغی و ترافیک شهر فرار کنند و از یک راه جذاب‌تر به مقصدشان برسند.

 

بخوانید: راهنمای گردش در بازار شناور آمفاوا در بانکوک

 

 

جزایر کوچک و بزرگ بانکوک

با اینکه جزایر مشهور تایلند در بانکوک وجود دارند، تنها عده‌ اندکی از گردشگرانی از بانکوک دیدن می‌کنند و از راز این جزیره‌ها با خبر شده و برای بازدید از آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند. اگر به اندازه کافی برای بازدید از بانکوک فرصت دارید، حتما طوری برنامه‌ریزی کنید که شانس دیدن این جزیره‌ها را هم داشته باشید.

  • Bang Krachao Island

بانگ کراچائو (Bang Krachao) که تنها هفت کیلومتر از جنوب شهر بانکوک فاصله دارد، به عنوان «ریه سبز بانکوک» شناخته می‌شود و یکی از جذاب‌ترین جزایر تایلند است. این جزیره وسیع و پهناور، به طور تقریبی 20 کیلومتر مربع فضا را به خود اختصاص داده‌ و درختان و گیاهان زیادی از جمله نخل نارگیل و مزارع پاپایا را در خود جای داده است. برای کشف زیبایی‌های درون این جزیره، می‌توانید یک دوچرخه کرایه کنید و برای تنفس یک هوای تازه و پاک، به عمق این ریه سبز پناه ببرید.

 

 

  • Ko Kret Island

در آن سوی شهر بانکوک و در حدود 40 کیلومتری رودخانه Chao Phraya جزیره کوچک K Koret را پیدا خواهید کرد. برای بازدید از این جزیره، می‌توانید کوله پشتی خود را ببندید، خودتان را به جاده خائو سان برسانید و سپس با یک قایق مسافرتی Chao Phraya Express  حدود 40 دقیقه روی آب سفر کنید تا به این جزیره بهشتی برسید. در آخر هفته‌ها، در همین محل بازار متحرک جذابی به راه انداخته می‌شود، که می‌تواند به یکی از به یاد ماندنی‌ترین بخش‌های سفر شما تبدیل شود. با این حال، باید خودتان را برای یک ترافیک بانکوکی کوتاه هم آماده کنید چراکه هر جا خبری از بازارهای هفتگی بانکوک باشد، ترافیک طرفداران خرید هم در آن‌جا خواهد بود.

 

بخوانید: 8 بازار معروف در چیانگ مای تایلند

 

مطالب مرتبط