خرید و گردش کنار رودخانه‌ چائو فرایا در بانکوک

احتمالا در سفر به بانکوک مانند هر گردشگر دیگری این شهر را با مترو و اتوبوس گشته‌اید و شاید سری هم به کانال‌های آبی زده باشید. تجربه در بانکوک متنوع و گسترده است و برای کسی که هیچ آشنایی قبلی با آن ندارد می‌تواند گیج‌کننده باشد. با این همه رفتن به بازارها و معابد بانکوک از شناخته شده‌ترین کارهایی‌ست که توریست‌ها انجام می‌دهند. اگر با تور تایلند سفر کرده‌اید آیا دوست دارید بانکوک را از دریچه دیگری کاوش کنید؟ توصیه می‌کنیم طی سفری یک روزه با تاکسی دریایی، در رودخانه جذاب و مشهور چائو فرایا گشت و گذاری منحصر به فرد را تجربه کنید.

 

از عمارت چینی قرن 19امی Lhong دیدن کنید

صبح‌تان را با نفوذ فرهنگ چینی به بانکوک شروع کنید. اگرچه امروزه این ساختمان عنوان عمارت را نداشته و کسی در آن زندگی نمی‌کند. اما مجموعه نقاشی‌های جمع‌آوری شده و به نمایش درآمده در اینجا ارزش بازدید دارند. شما می‌توانید از معماری زیبا و نقاشی‌های زیبای چینی دیدن کنید. اگر تماشای نقاشی از فعالیت‌های محبوب شما نیست می‌توانید به عکاسی بپردازید، با عزیزان‌تان غذا بخورید و سوغاتی بخرید. این عبارت جای عالی برای وقت گذرانی و پرسه زدن‌های عاشقانه است. پس همراه همسرتان روی یکی از نیمکت‌های باغ لم بدهید و از محیط لذت ببرید.

آدرس: 248 Chiang Mai Rd, Khwaeng Khlong San, Khet Khlong San, Krung Thep Maha Nakhon 10600

تلفن: +66 91 187 1919

 

بخوانید: معرفی بهترین هتل‌های ارزان بانکوک

 

 

خرید و ناهار در مرکز خرید بزرگ آیکون‌ سیام

آیکون‌ سیام فقط یک مرکز خرید فانتزی و بزرگ در بانکوک نیست بلکه ویژگی‌های برجسته زیادی دارد که به باعث می‌شود تا در رده جاهای دیدنی این شهر قرار بگیرد.

  • فرهنگ: دارای بازار شناور داخلی (با نام مستعارSookSiam) است که غذاها و نوشیدنی‌های محلی را به سبکی شبیه‌ساز شده به فروش می‌رساند. شما در اینجا می‌توانید غذاهای مختلف و خوشمزه‌ای همچون کوفته‌ها و نوشیدنی‌های گوارا را پیدا کنید.
  • غذا: شما به راحتی می‌توانید بدون این که در صف‌های طولانی غذا بمانید در بهترین رستوران‌های بانکوک غذاهای تایلندی خوشمزه و محبوب‌تان را بخرید. حتی اگر صفی هم در کار باشد قطعا آزاردهنده و وقت‌گیر نخواهد بود.
  • فروشگاه‌ها: شما می‌توانید در مارپیچ‌های متعدد بگردید هر چقدر که دوست دارید ویترین‌ها را برانداز کنید و بین برندهای برجسته میان‌رده و بالا رده سوغاتی‌های خوبی بخرید و با خودتان به منزل ببرید.
  • جاذبه‌ها: یک نمایشگاه آب در فضای باز (با موسیقی و چراغ) و یک آبشار داخلی نیز به عنوان جاذبه‌های دیدنی و سرگرم کننده آن شناخته می‌شوند که به قدر کفایت چشم‌گیر هستند.

اشاره کنیم که شما می‌توانید در آیکون سیام خرید مقرون به صرفه در بانکوک را تجربه کنید و همچنین گردش بین غرفه‌های غذا می‌تواند به خودی خود تبدیل به یک ماجراجویی شود.

آدرس: 299 Charoen Nakhon Rd, Khwaeng Khlong Ton Sai, Khet Khlong San, Krung Thep Maha Nakhon 10600, Thailand

تلفن: +66 2 437 0711

 

 

از بازار گل دیدن کنید

حتی اگر تمایلی هم به خرید گل و گیاه نداشته شید هم بی‌شک از قدم زدن در بین آن‌ها و عکاسی لذت خواهید برد. در اینجا انواع مختلفی از گل را که برای مناسبت‌های گوناگون استفاده می‌شوند مشاهده خواهید کرد. از گل نیلوفر آبی (که هنگام نماز استفاده می‌شود) گرفته تا تزئینات دسته‌های گل رز. به علاوه فروش سبزیجات هم در حجم کم‌تری نسبت به گل‌ها صورت می‌گیرد که احتمالا اصلا به کار شما نمی‌آیند. البته بازار اصلی شب‌ها هنگامی که گل‌ها و سبزیجات تازه می‌رسند اتفاق می‌افتد که مغازه‌داران و خرده فروشان برای خریدهای کلی به آن می‌روند. با این همه بازار پاک کلونگ در تمام طول روز نیز باز است. اما به اندازه شب‌ها شلوغ نیست.

آدرس: Chakkraphet Rd, Khwaeng Wang Burapha Phirom, Khet Phra Nakhon, Krung Thep Maha Nakhon 10200

 

بخوانید: امن‌ترین محله‌های بانکوک برای گردش و اقامت

 

 

استراحت در کافه Floral

این کافه که با بازار گل تنها یک دقیقه فاصله دارد و به عبارتی چسبیده به آن است آنچنان با گل و گیاهان متنوع تزئین شده که به محض وجود فکر می‌کنید وارد بهشت شده‌اید. بعد از گردشی نیم روزی قدری در این کافه توقف کرده و خستگی‌تان را به در کنید. البته بخش بیشتر تزئین این کافه با گل و گیاهان مصنوعی است.

آدرس: 67 Chakkraphet Rd, Khwaeng Wang Burapha Phirom, Khet Phra Nakhon, Krung Thep Maha Nakhon 10200

تلفن: +66 2 222 6895

 

 

بازار شبانه Asiatique the Waterfront

اگر گرسنه هستید با رفتن به این بازار حسابی خوش به حال‌تان می‌شود. زیرا در اینجا از رستوران‌های غذای دریایی تا رستوران غذاهای تایلندی و غرفه‌های مقرون به فرصه انتخاب‌ها گستره است. اگر زمان کافی دارید پس دو نمایش تایلندی Muay Thai Live و Calypso Cabaret Show را از دست ندهید. اگر هم دوست داشتید می‌توانید به سمت چرخ و فلک بزرگ و یا Merry Go Round بروید. توجه داشته باشید که برخلاف دیگر بازارهای شبانه تایلند که مقرون به صرفه هستند اینجا قیمت‌ها بالاست و بیشتر مناسب افرادی است که به دنبال برندهای تایلندی مرغوب هستند.

آدرس: 2194 Charoen Krung Rd, Khwaeng Wat Phraya Krai, Khet Bang Kho Laem, Krung Thep Maha Nakhon 10120

تلفن: +66 92 246 0812

 

بخوانید: آشنایی با کافه‌های کارتونی بانکوک

 

مطالب مرتبط