بهترین اکوهتل‌های بانکوک تایلند

روند زندگی پایدار و آگاهی نسبت به حفاظت از محیط زیست، چندی است که در سراسر جهان مطرح شده و پیشرفت کرده است و مسافران تور تایلند از این قاعده مستثنی نیستند. گردشگران به طور فزاینده‌ای، به اقامتگاه‌های متمرکز در فضای سبز و ماندن در اکو هتل‌ها روی آورده‌اند. تایلند نیز از این قاعده مستثنی نیست و در جای جای آن می‌توان نشانه‌ای از اقامتگاه‌های سازگار با محیط زیست را یافت. مقاله بهترین اکوهتل‌های چیانگ مای تایلند نیز اشاره به همین مقوله دارد. و اما در ادامه می‌خواهیم شما را با بهترین اکوهتل‌های بانکوک تایلند نیز آشنا کنیم. از تمام طبیعت دوستان دعوت می‌کنیم که در این سفر با ما همراه شوند.

 

akyra TAS Sukhumvit Bangkok

این مکان، اولین اکوهتل در تمام آسیا است که محصولات قابل استفاده مجدد و ذهنیتی مبتنی بر پایداری را با مهمانداری خود ادغام می‌کند و میتوانید در این مکان بهترین تجارب اکوتوریسم در تایلند را تجربه کنید . میهمانان در بدو ورود، بطری‌های ضد زنگ از جنس استیل را برای استفاده از آشامیدنی‌ها در هتل دریافت می‌کنند. کلیه وسایل سرویس بهداشتی و نیز، سیستم جمع‌آوری زباله نیز از روند سازگاری با محیط زیست تبعیت می‌کنند و ذهنیت اجتناب از ظروف و کیسه‌های پلاستیکی را ترویج می‌نمایند. بنابراین تمام پلاستیک‌های غیر ضروری، از آشپزخانه و اتاق نهارخوری هتل نیز حذف شده‌اند. 

آدرس: 7 Sukhumvit 20 Alley, Khwaeng Khlong Toei, Khet Khlong Toei Krung Thep Maha Nakhon, 10110, Thailand

 

 

Shangri-La

این اکوهتل که در کنار رودخانه‌ای در بانکوک واقع شده است، مدتهاست که بخاطر مشارکت در بسیاری از پروژه‌های اجتماعی از جمله پروژه‌های حفاظت از محیط زیست، مورد تحسین جامعه محلی قرار گرفته است. این هتل لوکس با استراتژی حمایت از فضای سبز و با سرمایه‌گذاری بیش از 3 میلیون بات برای نصب پانل‌های خورشیدی در یک فضای 938 متر مربعی (10096 فوت مربع)، صاحب بزرگ‌ترین سیستم خورشیدی در نوع خود در سراسر تایلند شده است.

تحقیقات نشان می‌دهد که سیستم‌های گرمایشی، بسیار پرهزینه هستند و بعلاوه بالاترین میزان مصرف انرژی را برای ساختمان‌ها به همراه دارند. اما این هتل با نصب پنل‌های خورشیدی، قادر به گرم کردن 25 میلیون لیتر آب در سال است که این میزان، تقاضای 802 اتاق پذیرایی هتل را به خوبی و به حد کافی پوشش می‌دهد.

آدرس: 89 Wat Suan Phlu Alley, Khwaeng Bang Rak, Khet Bang Rak Krung Thep Maha Nakhon, 10500, Thailand

 

بخوانید: هتل‌های مقرون به صرفه در چیانگ مای

 

 

Old Capital Bike Inn

طراحی کلی این هتل خانوادگی که در قلب بانکوک و در حوالی یکی از معروف‌ترین موزه‌های بانکوک یعنی موزه King Prajadhipok واقع شده است، از جذابیت‌های کلاسیک برخوردار است. اما این مکان، در عین حال به یکی از ایده‌آل‌ترین اکوهتل‌های قرن بیست و یکم در رابطه با پایداری و حفاظت از محیط زیست تبدیل شده است. مبلمان و سایر وسایل، از چوب ساج ساخته شده‌اند. تجهیزات و نورپردازی و سیستم‌های گرمایشی، از پنل های خورشیدی تغذیه می‌کنند. بعلاوه این هتل، یک برنامه بازیافت قدرتمند و حرفه‌ای را اجرا می‌کند.

آدرس: 607 Phra Sumen Rd, Wat Bowon Niwet, Phra Nakhon, Bangkok 10200, Thailand

 

 

The Yard

این هاستل  که در حوالی بازار چاتوچاک در بانکوک واقع شده است، از وسایل قدیمی و نیز مواد قابل استفاده مجدد ساخته شده است. این اقامتگاه، دوستدار محیط زیست بوده و دارای فضای سبز بی‌نظیر و گسترده ای است. گفتنی است که این هاستل، بطری‌های شیشه‌ای را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد تا در طول مدت اقامت بتوانند از آنها مجدداً استفاده کنند و اجازه استفاده از ظروف و بطری‌های پلاستیکی یک بار مصرف را به مهمانان نمی‌دهد.

لوازم مورد استفاده در این هتل، باعث صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی می‌شوند. بعلاوه مکانی عالی برای دورماندن از دغدغه‌ها و شلوغی‌های زندگی شهری فراهم می کند، اما در عین حال در مجاورت خط BTS واقع شده است که دسترسی به سایر نقاط بانکوک را آسان کرده است.

آدرس:  51 Phahon Yothin 5, Samsen Nai, Phaya Thai, Bangkok 10400, Thailand

 

بخوانید: معرفی بهترین هتل‌های ارزان بانکوک

 

 

Amari Watergate Bangkok

این اکوهتل لوکس و خیره کننده پنج ستاره که در محله پرانرژی پراتونام بانکوک واقع شده است، مدت‌هاست که مقصد مسافرانی است  که به کیفیت بالا و نیز پایداری و حفاظت از محیط زیست اهمیت می‌دهند. اطلاع رسانی و آگاهی دادن راجع به سازگاری با محیط زیست، از کارمندان هتل شروع می‌شود. این کارمندان، به طور مرتب با راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و مسئولیت‌پذیری راجع به محیط زیست آموزش می‌بینند و سطح آگاهی‌شان ارتقا می‌یابد.

بعلاوه برای نشر این آگاهی‌ها، فعالیت‌هایی نظیر روزهای پاکسازی روستا و نظایر آن از طرف مسئولین این هتل انجام می‌شود و تقریباً به طور انحصاری با تولیدکنندگان محلی کار می کنند تا میزان تولید کربن را از ملزومات حمل و نقل کاهش دهد. حتی محصولات تمیزکننده این اکوهتل، کاملاً سازگار با محیط زیست بوده و از ترکیبات قابل تجزیه زیستی ساخته شده‌اند. بهره‌وری از آب و انرژی در کلیه تجهیزات آن  در اولویت قرار دارد و سیستم بازیافتش نیز کامل و حرفه ‌ی است.

آدرس: 847 Phetchaburi Road, Khwaeng Thanon Phaya Thai, Khet Ratchathewi Krung Thep Maha Nakhon, 10400, Thailand

 

بخوانید: معرفی گران‌ترین هتل‌های تایلند

 

 

Anantara Riverside Bangkok

این ملک زیبا که در کنار رودخانه چائوپرایا در بانکوک واقع شده است، با مرکز کشاورزی Bangsai همکاری کرد تا یک مزرعه پشت بام باورنکردنی را بسازد. این فضای سبز، از چندین سازه گلخانه‌ای تشکیل شده که مجهز به سیستم های آبرسانی قطره‌ای هستند. این تجهیزات، اکوهتل را قادر می‌سازد به کشت و کار در تمام طول سال حتی در گرمای شدید بانکوک بپردازد. امروزه، سرآشپزهای این اقامتگاه بین 12 تا 50 کیلوگرم (26 تا 110 پوند) از هر محصول، از سبزیجات سالاد گرفته تا حتی کدو تنبل و خربزه را برای تهیه خوراک مهمانان در اختیار دارند.

آدرس: 257 1-3 Charoen Nakhon Rd, Samre, Thon Buri, Bangkok 10600, Thailand

 

 

SO Sofitel Bangkok

این اکوهتل، دارای جاذبه‌های فراوان طبیعی است. سازندگان هتل، فضای داخلی آن را بر اساس بهره‌وری بهتر از آب، زمین، چوب، فلز و آتش بنا کرده‌اند و اصول فنگ‌شویی را برای پیوند محیط شهری با طبیعت به کار بسته‌اند. از سال 2014، SO Sofitel این اصول را در آشپزخانه خود نیز به کار برد.

براساس اعلامیه سازمان خوارو بار و کشاورزی ملل متحد، 33 درصد از مواد غذایی تولید شده در جهان، هر ساله بی‌جهت از بین رفته و هدر می روند. به عنوان بخشی از استراتژی توسعه پایدار، این اکوهتل پلنی را طراحی کرد که توسط یک شرکت محلی مشاور محیط زیست برای خرد کردن زباله‌ها از آشپزخانه‌، با استفاده از یک سیستم فناوری هوشمند به نام Winnow تحقق می یابد. پس از یک سال استفاده، هتل زباله‌های غذایی خود را از بیش از 13،000 کیلوگرم در ماه به کمتر از 4000 کیلوگرم کاهش داد.

آدرس: 2N Sathon Rd, Bang Rak, Bangkok 10500, Thailand

 

 

Phranakorn Nornlen

این هتل مجلل، طیف وسیعی از اتاق‌های کوچک و منحصر به فرد را ارائه می‌دهد که مبتنی بر استحکام جامعه محلی و طرز فکر پایداری هستند. تقریباً تمام محصولات هتل، از فروشندگان محلی یا بازارها تهیه می‌شوند و انتخاب آنها بر اساس دوستی با محیط زیست صورت می‌گیرد.

این اکوهتل، دارای یک باغ پشت بام ارگانیک مخصوص به خود بوده که بر تولید گیاهان موردنیاز متمرکز است. همچنین این باغ به عنوان یک فضای کارگاهی، توسط گروه‌هایی که روی روش‌های موفقیت‌آمیز مزرعه پایدار مطالعه می کنند مورد استفاده قرار می‌گیرد. بعلاوه اخیرا این هتل، یک آزمایشگاه داخلی برای ایجاد محصولات سازگار با محیط زیست مانند صابون، شامپو، دافع پشه‌ها و وسایل شوینده و تمیزکننده فراهم آورده و حتی یک فروشگاه کوچک برای حمایت از صنعتگران محلی نیز ایجاد کرده است.

آدرس: 46 Krung Kasem Rd, Bang Khun Phrom, Phra Nakhon, Bangkok 10200, Thailand

 

بخوانید: بهترین هتل‌های ساحل لامای در سامویی

 

 

امروزه بسیاری از هتل‌ها در تایلند، دارای گواهینامه‌های سازگاری با محیط زیست هستند. این کشور پرجاذبه به دلیل برخورداری از طیف وسیعی از گردشگران سراسر دنیا، شاید بیش از هر کشور دیگری نیاز دارد عوامل زیست محیطی را درنظر داشته باشد تا طبیعت زیبایش تخریب کمتری را متحمل شود.

اگر شما نیز در سفر با تور تایلند به این امر متعهد هستید، نیاز است تا اصول زندگی پایدار و احترام به زندگی مردم محلی تایلند و محیط زیست را در همه لحظات سفر خصوصا در زمان اقامت در هتل در نظر داشته باشید.

 

مطالب مرتبط