بازارهای شبانه بانکوک، بخش دوم

در قسمت اول این مقاله اشاره کردیم که تجربه خرید ارزان در بانکوک از مهم‌ترین دستاوردهای این شهر توریستی و شلوغ گرمسیری است. تنوع خرید آنقدر بالاست که از لوکس‌ترین تا ارزان‌ترین فرصت‌ها هر چه بخواهید مطابق انتظارتان وجود دارد. یکی از بهترین موقعیت‌ها برای خرید و همچنین گشت و گذاری فرهنگی بازارهای شبانه در بانکوک هستند. ما در قسمت قبل تعدادی از آن‌ها را نام بردیم. در این بخش به ادامه بازهاری شبانه و خصوصیاتشان می‌پردازیم تا  در سفری به یادماندنی با تور تایلند از آن‌ها دیدن کنید.

 

بازار Khlong Thom

بازار Khlong Thom سابقا به عنوان بازار چراغ قوه شناخته می‌شد، زیرا مردم برای دیدن اجناس نیاز به یک چراغ دستی داشتند مخصوصا از اواخر عصر شنبه که جمعیت زیاد می‌شد. این بازار که دارای غرفه‌های متعدد رنگارنگ و نمایشگرهای تبلیغاتی متعددی است بیشتر برای کالاهای دست دوم خود شناخته شده است و یکی از بازارهای عجیب و جذاب در بانکوک است. این بازار که در بخش‌هایی از مناطق مختلف Luang، Worachak، Charoenkrung و Suar Pa واقع شده است طیف گسترده‌ای از لوازم مختلف مثل قطعات خودرو تا DVD، CD و دستگاه‌های الکترونیکی، پوشاک و اسباب بازی‌ها را عرضه می‌کند. جدا از غرفه‌های خیابانی که در کنار هم پراکنده شده‌اند یک مرکز خرید سه طبقه‌ای نیز در نزدیکی جاده وراچاک وجود دارد که کالاهای مختلفی در آن به فروش می‌رسد.

آدرس: Worachak, Samphanthawong, Pomprapsattruphai, Bangkok 10110, Thailand

 

 

بازار شبانه Box Space Ratchayothin

این بازار که در قسمت شمالی شهر واقع شده است کالاهای به روزتری را عرضه می‌کند. شما می‌توانید این بازار را درست در کنار مجتمع بزرگ سینمایی Ratchoyothin پیدا کنید. بنابراین با رفتن به اینجا هم می‌توانید به دیدن فیلم‌های روز بروید و هم بعد آن سری به بازار بزنید و بین غرفه‌ها را بگردید. ساده‌ترین راه برای رسیدن به این بازار رفتن با مترو به ایستگاه Phahonyothin، و یا گرفتن توک توک است. اگر سوار توک توک شدید به راننده بگویید شما را به سمت (talat) ببرد. به علاوه اتوبوس 543 نیز به Ratchoyothin می‌رود. در نهایت اگر هیچ کدام راضی کننده نبودند با تاکسی از BTS Mo Chit به بازار بروید.

آدرس: 20/126 Ratchadaphisek Rd, Chatuchak, Bangkok 10900, Thailand

 

بخوانید: 8 بازار معروف در چیانگ مای تایلند

 

 

Rod Fai Market 1

Rod Fai Market 1 از بازارهای بزرگ و روباز بانکوک در قسمت حومه شرقی شهر است که بیشتر کالاهای دست دوم و قدیمی را به فروش می‌رساند که هرگز از مد نمی‌افتند. کالاهایی که روی زمین پخش می‌شوند شامل کلکسیون‌ها، عکس‌های یادگاری، مبلمان عتیقه و قدیمی و لباس‌های دست دوم می‌شود. بی‌شک این بازار از تمام بازارهای روباز بانکوک جداست اما پیدا کردن آن پشت میدان Seacon در خیابان Srinakarin بسیار دشوار است.

آدرس: 51 Srinagarindra Road, Nong Bon, Prawet, Bangkok 10250, Thailand

 

بخوانید: بازار شبانه جذاب چاتوچاک در بانکوک

 

 

Rod Fai Market 2

بازار جدید Rod Fai، در منطقه Ratchada در بانکوک به خوبی حس و حال بازارهای شبانه را تداعی می‌کند. شما در اینجا می‌توانید لوازم عتیقه، اجناس ارزان، و حتی بهترین غذاهای خیابانی تایلند را پیدا کنید. به لطف متروی زیرزمینی ایستگاه مرکز فرهنگی رسیدن به این بازار هم ساده است. این بازا جمع و جورتر و منسجم‌تر است و این یعنی از ساعت 6 عصر تا نیمه شب به راحتی بازار را کامل بگردید. بنابراین اگر وقت کافی ندارید تا بازارهای چند هکتاری بانکوک را بگردید این بازار می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد.

آدرس: Ratchadaphisek Road, Din Daeng, Bangkok 10400, Thailand

 

 

بازار شبانه Suan Lum

این بازار با اسم کامل Suan Lum Night Bazaar Ratchada بازاری شبانه است که همانطور که از نامش پیداست در خیابان راتچادا واقع شده است. خوشبختانه نزدیکی به ایستگاه زیرزمینی Lad Phrao MRT دسترسی به این بازار را راحت کرده است. با وجود 1800 غرفه، مغازه، رستوران و گزینه‌های سرگرمی فراوان، این بازار تلاش خودش را می‌کند تا تجربه اصلی Sun Lum Night Bazaar در بازسازی کند که پایه اصلی برنامه‌های گردشگران تا چند سال پیش بود. اما بعد از وقفه‌ای که چند سال پیش در کار بازار پیش آمد از آن رونق قبلش افتاد. این بازار کمی خارج شهر واقع شده و نسبتا مدرن‌تر است. اضافه کنیم که با وجود هتل 800 اتاقه به اسم Bazaar Hotel تجربه گردش در این بازار کامل و بی‌نقص شده است.

آدرس: 5 Ratchadaphisek Rd, Chom Phon, Chatuchak, Bangkok 10900, Thailand

 

بخوانید: راهنمای گردش در بازار شناور آمفاوا در بانکوک

 

 

بازار خیابانی سوخومویت

بازار خیابانی سوخومویت که بازار نانا شناخته می‌شود با وجود غرفه‌ها بیشتر از فروشندگان خیابانی تشکیل شده است و یکی از بهترین بازارهای محله سوخومیت در بانکوک است. این بخش از بانکوک همچنین به عنوان محله خاورمیانه - "عربستان کوچک" شناخته می‌شود. در این غرفه‌های خیابانی شما لوازمی مثل تی‌شرت‌های فیک، کیف و کفش، لباس و لوازم را پیدا خواهید کرد. برای خرید لباس غیر رسمی و خانگی برای اعضای خانواده و دوستان این بازار انتخاب‌های خوبی دارد.

آدرس: Sukhumvit Road Soi 1–20, Bangkok 10110, Thailand

 

مطالب مرتبط