۱۷ نقطه جذاب در نزدیکی بانکوک: بخش دوم

در سفر با تور تایلند به بانکوک، گاهی لازم است که کوله پشتی خود را بردارید و برای استنشاق مقداری هوای تازه در طول یک سفر روزانه، در خارج از بانکوک آماده شوید! مطمئن باشید که این سفرها برای مسافرت‌های انفرادی، خانوادگی و یا گروهی از هر نوع مناسب هستند. بیایید در ادامه مقاله قبل، به کشف بهترین جاذبه‌های گردشگری در نزدیکی بانکوک بپردازیم.  

 

Kanchanaburi

کانچانابوری یک شهر کوچک در حومه بانکوک است که بسیار محبوب عاشقان تاریخ است. این منطقه در حوالی پل رودخانه کوایی واقع شده است. شما ضمن بازدید از اماکن تاریخی، می‌توانید به گشت و گذار در پارک ملی زیبای Erawan  و دیدن آبشار هفت لایه شگفت‌انگیزش بپردازید. برای آشنایی بیشتر، می‌توانید راهنمای سفر به کانچانابوری تایلند را مطالعه کنید.

برای رسیدن به این منطقه کافی است سوار اتوبوس‌ها یا مینی بوس‌ها و یا قطارهایی شوید که از بانکوک به مقصد کانچانابوری حرکت می‌کنند. این سفر بسته وسیله حمل و نقل و نیز ترافیک، می‌تواند از 2-5 ساعت طول بکشد.

 

 

بازار ریلی Maeklong

با وجودی که تایلند پر از بازارهای شلوغ و زیبا است، اما باید گفت بازار راه آهن Maeklong یکی از منحصر به فردترین و هیجان‌انگیزترین آنهاست. جذابیت این بازار به این است که یک ریل راه آهن از مرکز آن می‌گذرد و بسیاری از مغازه‌داران، غرفه های خود را در مسیر ریل تنظیم می‌کنند. هر وقت قطار به این سمت نزدیک می‌شود، فروشندگان غرفه‌های خود را جمع می‌کنند تا کاملا قطار از آنجا عبور کند. برای رسیدن به این بازار از بانکوک، کافی است که یک سفر 1.5 تا 2 ساعته با اتوبوس یا قطار داشته باشید.

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های شهر قدیمی بانکوک

 

 

Koh Chang

این محدوده با گروهی از جزایر کوچکتر احاطه شده است، که می‌توانید در آن اقامت داشته باشید یا یک سفر یک روزه را به آن تجربه کنید. اگر چند روز فرصت دارید، بازدید از Koh Mak ،Koh Kood و Koh Wai را از دست ندهید. در این منطقه می‌توانید شاهد کامبوج باشید که در فاصله دوری از دریا به چشم می‌خورد.

البته باید گفت که گردشگران چندانی به این جا سفر نمی‌کنند، بنابراین می‌توانید از آرامش و فضای دنج آن نهایت لذت را ببرید. اینجا بهترین مکان برای یک استراحت 3-4 روزه و برخورداری از غذاهای دریایی به همراه غذاهای اصیل تایلندی در رستوران‌های متنوع است. همچنین تعدادی از زیباترین آبشارهای تایلند و تورهای جزیره‌ای در این محدوده وجود دارد. اگر با یک سفر 6 ساعته با کشتی از بانکوک به ساحل مشکلی ندارید، Koh Chang بهترین گزینه است.

 

 

Phetchaburi

Phetchaburi یا Phet Buri، شهری کوچک است که یک فاصله چند ساعته با بانکوک دارد. این محدوده، به خاطر وجود تعدادی از معابد زیبای تایلند، کاخ‌ها و شگفتی‌های طبیعی‌اش شهرت دارد. اگرچه این جا یکی از مقصد محبوب در بین مسافران تایلندی است، اما تا حد زیادی برای گردشگران خارجی ناشناخته مانده است. در زمان حضور در این شهر می‌توانید از آبراه‌های باریک، بازارهای کنار رودخانه‌ها و خانه‌های قدیمی ساج ساحلی بازدید کنید و از فضای آرام این شهر لذت ببرید. رسیدن به اینجا با اتوبوس یا قطار، از بانکوک حدود 2 -3 ساعت به طول خواهد انجامید.

 

بخوانید: برترین کارهای رایگان در بانکوک

 

 

Koh Lipe

Koh Lipe، یک جزیره در کنار دریای آندامان است که در استان ساتون در جنوب تایلند و در نزدیکی مرز مالزی واقع شده است. این محدوده، بخشی از پارک ملی دریایی تاروتائو به شمار می‌آید و بسیار محبوب گردشگرانی است که به مناظر دریایی و گشت و گذار ساحلی علاقمندند. جزیره لیپه تایلند، دارای سواحل شنی از جمله ساحل سان ست، سان رایز و ساحل پاتایا است. این جا، سکونت‌گاه افراد بومی مالایی است که به نام Urak Lawoi یا Chao Ley شناخته می‌شوند. 

 

 

Saraburi

این شهر در فاصله 110 کیلومتری شمال شرقی بانکوک قرار دارد و با یک منطقه طبیعی از شالیزارهای برنج، دشت‌های آفتابگردان، یک پارک ملی، جنگل‌ها، معابد و غارهای طبیعی احاطه شده است. معابد Wat Phra Phutthachai و Wat Phra Phutthabat و نیز آبشار Chet Sao Noi، از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری در این منطقه به شمار می‌آیند. شما می‌توانید با استفاده از تاکسی، قطار یا اتوبوس و در مدت 1- 2 ساعت خود را به اینجا برسانید.

 

بخوانید: آشنایی با گرند پالاس در بانکوک

 

 

Lopburi

این منطقه که به "شهر میمونها" نیز شهرت دارد، در نزدیکی چائوپرایا و در فاصله 3 ساعته از بانکوک واقع شده است. شما با سفر به اینجا می‌توانید از جاذبه‌هایی نظیر کاخ سلطنتی Narai، سد Pa Sak Jolasid، آبشار Wang Kan Lueang و محدوده Phra Prang Sam Yod که سرشار از میمون است بازدید کنید. در ضمن باید گفت که برای رسیدن به این شهر می‌توانید از مسافرت با مینی بوس، قطار و یا تاکسی برخوردار شوید.

 

 

پارک طبیعی Khao Yai

این پارک، سومین پارک بزرگ تایلند و در شمار میراث جهانی یونسکو است. گونه‌های مختلف جانوری از جمله فیل‌ها، خرس‌ها، پلنگ‌ها، گیبون‌ها و نیز انواع خزندگانی نظیر تمساح‌ها و گونه های متنوع پرندگان را می‌توانید در این محدوده بیابید. اما گفتنی است که نقطه عطف این محیط زیبا و طبیعی، آبشار بزرگ Haew Suwat است، که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. شما با اتوبوس یا قطار می‌توانید ظرف مدت 4-5 ساعت خود را از بانکوک به اینجا برسانید.

 

 

بانکوک شهری باورنکردنی و مملو از نمونه‌های مدرن و سنتی فرهنگ تایلند است. ما در این مقاله به گشت و گذار در جاذبه‌های گردشگری در نزدیکی بانکوک پرداختیم. همانطور که مشاهده کردید، اطراف بانکوک پر از گنجینه‌های توریستی عالی است که یک سفر روزانه مناسب یا یک شب استراحت آسوده و شاد را برای شما رقم می‌زنند. 

 

بخوانید: ۶ فعالیت‌ جذاب فضای باز در بانکوک

 

مطالب مرتبط