بهترین سفرهای روزانه از بانکوک

هر گردشگری با تور بانکوک از جاذبه‌های اصلی آن مثل مجسمه باشکوه بودای لمیده در بانکوک، گرند پالاس و پاتپونگ اول و دوم دیدن می‌کند. اما برای دور شدن از حال و هوای مرکز شهر و دیدن جاهای دیگر چه ایده‌ای دارید؟ بانکوک شهری فوق‌العاده جذاب و شلوغ است که با ده‌ها رستوران دارای میشلن، معابد برجسته، مجسمه‌های باشکوه و چشم اندازهای زیبا و غذاهای معطر شما را در خود غرق می‌کند. با تمام کارهایی که وجود دارد اگر مدت زیادی در شهر ماندید و یا به دنبال تنوع بودید می‌توانید به سفرهای خارج از بانکوک بروید.

 

سفر روزانه به پناهگاه جنگلی فیل

برای دوستی و تماشای فیل‌ها نقاط متنوعی در تایلند وجود دارد که بتوانید به آن‌ها سر بزنید. با این همه  خیلی از آن‌ها تنها اسم پناهگاه را یدک می‌کشند و در واقع رفتار بسیار بدی با حیوانات دارند اما اینجا یکی از بهترین پناهگاهای حیات وحش برای دیدن فیل‌ها در تایلند است. اما این پناهگاه از آن تجارب دردناک نیست که نگرانش باشید. پناهگاه جنگلی پاتایا گشت و گذاری 8 ساعته است که در طی آن شما می‌توانید به حیوانات غذا دهید، آن‌ها را در اسپای گِل بشورید و آن‌ها را در رودخانه حمام کنید. برای این تور گردشی شما را 5 صبح از دم در هتل سوار می‌کنند، سپس بعد از 2 ساعت رانندگی به سمت جنوب پاتایا به پارک خواهید رسید. اما اگر بخواهید خودتان بروید یا باید سوار اتوبوس شوید و یا ماشین کرایه کنید.

آدرس: 3 347 Pattaya 3rd Rd, Muang Pattaya, Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand

 

بخوانید: دیدنی‌هایی که در اولین سفر به بانکوک باید تماشا کنید!

 

 

تور آیوتایا با اتوبوس و قایق

شهر باستانی آیوتایا زمانی پایتخت حکومت سیام بود، ولی امروزه به مقصدی باستان‌شناسی با مجسمه‌های بودا، برج‌های بلند و صومعه خالی بدل شده است. این تور گردشی شامل سفری با اتوبوس به آیوتایا است که صبح زود انجام می‌شود و با گشت و گذار در خرابه‌های باستانی ادامه می‌یابد. سپس با یک قایق تفریحی همراه با ناهار در حاشیه رودخانه به بانکوک برمی‌گردید. آیوتایا در فاصله 80 کیلومتری شمال بانکوک قرار گرفته و به چند روش در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید ماشین بگیرید و یا سوار قطار شوید، هر کدام را که انتخاب کنید حدود 1:30 بعد به خرابه‌های باستانی خواهید رسید. البته از ایستگاه تا ویرانه‌های تاریخی باید سوار تاکسی، اتوبوس و یا توک توک شوید.

آدرس: Phra Nakhon Si Ayutthaya, Thailand

 

بخوانید: ۱۰ معبد معروف آیوتایا؛ تایلند

 

 

تور بازار شناور Damnoen Saduak و بازار قطار Maeklong

علاقه‌مندان به بازارگردی عاشق این این تور خواهند شد. در این گردش اول به بازار قطار مائلونگ می‌روید که محلی‌ها اجناس محلی و تولیدات روز را در غرفه‌های دو طرف ریل قطار می‌گسترانند و به فروش می‌رسانند. سپس از اینجا با قایق‌ سریع به بازار شناور Damnoen Saduak خواهید رفت. این بازار یکی از محبوب‌ترین بازارهای شناور بانکوک است که به وفور می‌توانید در آن غذاهایی مثل انواع برنج و خوراک انبه را پیدا کنید. این بازار رنگارنگ و زیبا بسیار فتوژنیک هم بوده و فرصت‌های جذابی برای عکاسی در اختیار شما قرار خواهد داد. حالا اگر می‌خواهید خودتان از این قسمت دیدن کنید می‌توانید با مینی‌بوس به ایستگاه Victory Monument بروید اما رزرو تور راه آسان‌تری است.

آدرس: Damnoen Saduak, Damnoen Saduak District, Ratchaburi 70130, Thailand

 

 

پارک ملی خائو یای

خائو یای یک پارک میراث جهانی یونسکو است که با رفتن به آن می‌توانید در جنگلی زیبا همراه با آبشارهای باشکوه، درختان بلند و حیوانات پراکنده گشت و گذار کنید. این تور حدود 10 ساعت به طول می‌انجامد و شامل یک وعده ناهار معتبر تایلندی و گشتی محلی هم می‌شود. اگر در فصل بارانی سفر می‌کنید توصیه می‌کنیم بارانی همراه‌تان ببرید و جوراب ضد زالو بپوشید. این پارک جنگلی در فاصله 120 کیلومتری شمال شرقی بانکوک قرار گرفته و از ایستگاه اتوبوس Mo Chit یا قطار و تاکسی در دسترس قرار دارد. همچنین می‌توانید سوار اتوبوس شوید که این گزینه بسیار کندتر است. بهترین راه سفر با مینی‌ون و یا شرکت در تور است.

آدرس: Hin Tung, Mueang Nakhon Nayok District, Nakhon Nayok 26000, Thailand

 

بخوانید: بهترین اقامتگاه‌های ساحلی پوکت

 

 

سفر روزانه به شهر پاتایا و کوه لارن

شهر پاتایا در امتداد ساحل و در قسمت جنوب شرقی بانکوک قرار دارد. این سفر روزانه برای افرادی که عاشق شنا و تفریحات ساحلی هستند بسیار مناسب است. بعد از یک سفر 2:30 به پاتایا می‌توانید به راحتی با قایق به کوه لارن بروید و از طیفی از وزرش‌های آبی، شنا و ساحل ماسه سفید لذت ببرید و یا در یکی از بهترین اقامتگاه‌های ساحلی پاتایا اقامت کنید. این گشت و گذار شمال ناهار و توری گردی به مناظر دیدنی منطقه می‌شود. شما می‌توانید با اتوبوس، مینی‌بوس و یا ماشین به راحتی خودتان را به پاتایا برسانید. به علاوه می‌توانید از ایستگاه قطار Hua Lamphong نیز به پاتایا برسید.

آدرس: Pattaya City, Chon Buri, 20150, Thailand

 

مطالب مرتبط