معرفی بهترین بازارهای شناور بانکوک

بازارهای شناور بانکوک از بهترین بخش‌های این شهر و از نمادهای آن هستند. همه ساله تعداد زیادی از مسافران به این بازارها می‌روند و یکی از انتخاب‌های بار اولی‌ها در این شهر محسوب می‌شوند. رنگ‌های مختلف و شاد، جو شلوغ و جذاب، طعم و مزه غذاها و تجربه منحصر به فرد خرید این بازارها را به جاذبه‌ای غیر قابل چشم‌پوشی تبدیل کرده است. بعضی‌ها به خاطر دوری این بازارها از مرکز شهر این تجربه ناب را از دست می‌دهند اما در سفر با تور تایلند اگر صبح را زود آغار کنید می‌توانید از وقت‌تان بهترین استفاده را ببرید.

 

بازار شناور Damnoen Saduak

این بازار شناور یکی از بهترین نقاط شهر برای گردش، خوردن غذاهای ارزان، عکاسی، و همچنین دیدن فرهنگ و زندگی سنتی مردم است. صبح‌تان را زود شروع کرده و قبل از داغ شدن هوا خودتان را به سادوئاک برسانید. بیشتر بازدیدکنندگانی که به بانکوک می‌آیند از این بازار هم دیدن می‌کنند و خیلی‌ها به عنوان اختتامیه سفرشان به این بازار می‌روند بهترین سوغاتی‌های بانکوک را می‌خرند و به منزل برمی‌گردنند. توصیه می‌کنیم اجازه ندهید کسی شما را از رفتن به این بازار منع کند. روزی ا در نظر بگیرید، صبح را زود آغاز کنید و به جای رفتن به فروشگاه‌های توریستی گران‌قیمت سر از این بازار در بیاورید. این بازار شناور جذاب در حدود 1 ساعتی مرکز شهر قرار دارد بنابراین اگر دوست ندارید تنهایی بروید به تور ملحق شوید.

ساعت کار: از 7 صبح تا 5 عصر

آدرس: Damnoen Saduak, Ratchaburi 70130, Thailand

 

بخوانید: بازدید از جزایر برتر در اولین سفر به تایلند

 

 

بازار آمفاوا

آمفاوا از بهترین بازارهای شناور بانکوک است که به اندازه سادوئاک توریستی نیست و افرادی که در آن حضور دارند اغلب‌شان تایلندی هستند، بنابراین رفتن به این بازار به مراتب تجربه معتبرتری در اختیار شما قرار می‌دهد. این منطقه کوچک که در حاشیه واقع شده در اواسط قرن هفدهم به وجود آمده است. برای محلی‌ها بازار شناور آمفاوا در بانکوک به حدی جذاب است که آخرهفته‌ها مقصد محبوب آنان می‌شود. البته شما تنها وقتی بهشت واقعی را پیدا می‌کنید که غرق در غذاهای دریایی آن شوید. بنابراین اگر از علاقه‌مندان به این سبک غذاهایی هستید حسابی از رفتن به این بازار خوشحال خواهید شد. مجموعه اشتهاآوری از میگو، صدف و ماهی مرکب وجود دارد که می‌توانید میل کنید.

ساعت کار: از ساعت 11 صبح تا 9:30 شب

روزهای فعالیت: تمام روزها به جز دوشنبه و سه شنبه

آدرس: Amphawa, Samut Songkhram 75110, Thailand

 

 

بازار شناور تالینگ چان

بازار شناور تالینگ چان در حدود 14 کیلومتری غرب مرکز بانکوک واقع شده است. همچنین این بازار را به اسم Khlong Lat Mayom نیز می‌شناسند. این بازار از لحاظ نزدیکی به مرکز شهر، در فاصله کم‌تری واقع شده است. در حقیقت شما اگر در مرکز شهر باشید تنها 14 کیلومتر از آن فاصله خواهید داشت. شما در اینجا می‌توانید کنار افراد محلی بنشید و ناهار را از بهترین غذاهای دریایی انتخاب کنید. از خرید لذت ببرید و اگر تمایل داشتید قایق سواری کنید.

ساعت کار: 8 صبح تا 5 عصر

روزهای فعالیت: شنبه و یکشنبه

آدرس: Village No 15, 30/1 Bang Ramat Rd, Bang Ramat, Taling Chan, Bangkok 10170, Thailand

 

بخوانید: زیبا‌ترین پارک‌های ملی تایلند برای طبیعت گردی

 

 

بازار شناور Khlong Lat Mayom

این بازار شناور در نزدیکی بانکوک واقع شده است. این بازار که ابعاد متوسطی دارد یکی از بازارهای محلی شهر است که از تیررس توریست‌ها دور مانده است. اگر به این بازار بروید احتمالا تنها خارجی آن حوالی خواهید بود. بخش اصلی بازار روی زمین برپا می‌شود اما همچنان بازدید از آن و امتحان کردن شیرینی‌ها و دسرهای محبوب تایلندی سرگرم کننده و جالب خواهد بود. خلونگ لات مایوم در نزدیکی تالینگ چان واقع شده که بازدید از هر دو در یک روز می‌تواند تور فرهنگی بی‌نظیری باشد. از طرفی این بازار اصلا مشهور نیست به همین دلیل افراد زیادی را به خود نمی‌بیند و احتمالا گزینه‌ای برای قایق‌سواری هم پیدا کنید.

روزهای فعالیت: شنبه‌ها و یکشنبه‌ها

ساعت کار: 8 صبح تا 5 عصر

آدرس: 15-30/1 Bang Ramat Rd, Bang Ramat, Taling Chan, Bangkok 10170, Thailand

 

 

بازار شناور Bang Nam Pheung

بازار شناور بانگ نام فئونگ، یک بازار ساحلی در امتداد رودخانه است که از چندین قایق در حاشیه و غرفه‌هایی روی ساحل تشکیل شده است. این بازار در یک حلقه غیرمعمول از رودخانه چائو فرایا، با نام مستعار "ریه سبز بانکوک" واقع شده است. این منطقه با وجود اینکه کاملا نزدیک به بانکوک واقع شده است اما با پوشش گیاهی و خانه‌های سنتی پوشیده شده است. شما در اینجا هم می‌توانید بازاری شناور را کاوش کنید و در منطقه‌ای جذاب و زیبا وقت بگذرانید.

روزهای فعالیت: جمعه و شنبه

ساعت کار: 8 صبح تا 2 بعد از ظهر

آدرس: Bang Nam Phueng, Phra Pradaeng, Samut Prakan 10130, Thailand

 

بخوانید: راهنمای سفر به کانچانابوری تایلند

 

مطالب مرتبط