راهنمای سفر به کانچانابوری تایلند

کانچانابوری واقع در غرب تایلند، مکانی عالی برای انواع گردشگران از دوستداران طبیعت گرفته تا علاقمندان به تاریخ به شمار می‌آید. کسانی که به اینجا سفر می‌کنند، می‌توانند از گذرگاه معروف کوایی دیدن کنند و در عین حال، تاریخ غم‌انگیز تایلند را در طول جنگ جهانی دوم بفهمند. در سفر با تور تایلند، جاذبه‌های مختلفی در این خطه در انتظار شماست و اگر می‌خواهید از این ناحیه دیدن کنید، بدون شک نیاز به راهنمای سفر به کانچانابوری در تایلند خواهید داشت.

 

پل و رودخانه کوایی

رودخانه خیره کننده Kwai، یک مقصد ایده‌آل برای داشتن یک روز تعطیل آرامش‌بخش است. با وجود استراحتگاه‌های مجلل و رستوران‌های خوب و معتبر در کنار رود، بازدیدکنندگان می‌توانند از صرف خوشمزه ترین غذاهای تایلندی و تماشای منظره اطراف لذت ببرند. مسافرانی که دوست‌دار هیجان هستند نیز، می‌توانند در یکی از رستوران‌های معروف شناور ناهار بخورند واز پل مشهوری که به سمت انتهای غربی شهر می‌رود دیدن کنند.

 

 

موزه Hellfire Pass

این موزه یادبود، داستان‌هایی مستند از وقایع وحشتناک در تایلند را در خود جای داده است. این موزه، به بیان تاریخ ناجوانمردانه وادار ساختن اسرای غربی توسط ارتش ژاپن برای ساخت راه آهن مرگ بین تایلند و برمه می‌پردازد. زندانیان شبانه روز کار می‌کردند و غالبا مشعل‌های سوخته و فضای به جا مانده، تداعی وضعیت جهنم وار آن دوره از تاریخ است. این موزه، با هدف گرامیداشت اسرای جنگی در این رابطه برپا شده است.

 

بخوانید: قایق سواری در مسیر‌های آبی بانکوک

 

 

پناهگاه فیل‌ها

گزارش‌هایی از به اصطلاح برخی پناهگاه‌های فیل‌ها در تایلند وجود دارد که با حیوانات به نحو نامطلوبی رفتار می‌کنند، فیل‌های کودک را از مادرشان جدا می‌کنند، از قفس‌های کوچک، زنجیرها  و سایر ابزارهای خشونت‌آمیز برای آموزش آنها استفاده می‌کنند.

اما پناهگاه فیل در کانچانابوری، جایی است که در آن فیل‌ها از رفتارهای غیر انسانی نجات می‌یابند. در ضمن این پناهگاه، برنامه‌هایی یک روزه و یک شبه را در نزدیکی کانچانابوری ترتیب می‌دهند تا گردشگران ضمن لذت بردن از مناظر زیبای رودخانه کوایی‌، با فیل‌ها ارتباط نزدیکی برقرار کنند. در ضمن اگر به این مقوله علاقمندید، اطلاعات کافی راجع به این نوع مراکز را می‌توانید در مقاله پناهگاه‌های حیات وحش برای دیدن فیل‌ها؛ تایلند بیابید.

 

 

 پارک ملی Erawan

این آبشارهای هفت طبقه زمردی رنگ و با شکوه افسانه نیستند، بلکه می‌توانید آنها را در یکی از زیباترین پارک‌های سراسر تایلند، یعنی پارک ملی اراوان در کانچانابوری بیابید. جنگل‌های برگریز، 81 درصد از پارک را پوشش می‌دهند و مابقی نیز با فضای سبز پوشانده شده‌اند و که این امر، این منطقه را به یک مقصد عالی برای دوستداران طبیعت بدل می‌کند. از این گذشته، بازدیدکنندگان از شنا در آب پاک رودخانه نیز نهایت لذت را می‌برند.

 

بخوانید: تفریح در بانکوک برای عاشقان هیجان

 

 

پارک ملی Srinakarin

این پارک ملی نیز، یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای دوستداران طبیعت در کانچانابوری است. این بخش در درجه اول، به آبشار دیدنی Huay Mae Khamin شهرت دارد که به سمت رودخانه Khwae Yai سرازیر می‌شود و گفته می‌شود که از زیباترین آبشارهای تایلند است. بازدیدکنندگان ماجراجو، همچنین می توانند از غارهای اطراف پارک بازدید کنند، در حالی که دوستداران هنر نباید معبد Tham Sawan و Tham Phra را از دست بدهند که آثار ما قبل تاریخ و نیز مجسمه‌هایی شگفت‌انگیز از بودا را به نمایش گذاشته است. گفتنی است حیواناتی مانند پلنگ، خفاش‌ها و مرغ‌های انجیرخوار نیز در پارک گشت می‌زنند، بنابراین چشمان خود را باز نگه دارید و حواستان به اطراف باشد.

 

 

راه‌آهن Thai-Burma

کانچانابوری، انبوهی از گردشگرانی را که علاقه‌مند به دانستن در مورد تاریخ تاریک تایلند در جنگ جهانی دوم هستند، به خود جلب می‌کند. راه آهن تایلند و برمه (همچنین به عنوان راه آهن مرگ شناخته می‌شود)، برای عبور از مرز برمه به شمال غربی تایلند برای ژاپنی‌ها ساخته شد. این راه آهن، هنوز فعال است و واگن‌ها هنوز در این مسیر حرکت می‌کنند. مسافرانی که سوار قطار می‌شوند از طریق مزارع نیشکر، شالیزارهای برنج و زمین‌های زراعی عبور می‌کنند و از دیدن مناظر اطراف لذت می‌برند.

 

بخوانید: ماجراجویی هیجان انگیز در دهکده فیل‌ها؛ پاتایا

 

 

معبد Wat Tham Sua

بالارفتن از راه پله‌ها در زیر آفتاب می‌تواند بسیار خسته کننده باشد، اما بازدید از این معبد، که از منحصربه فردترین معابد تایلند است، ارزش این تلاش را دارد. با ترجمه "معبد غار ببر"، بازدیدکنندگان می‌توانند مجسمه‌های ببر را در همه جای معبد مشاهده کنند. همچنین یک مجسمه غول پیکر طلایی از بودا درست در قلب این مجموعه واقع شده است. پس از تلاش زیاد برای صعود به این منطقه، حیف است اگر فقط در اطراف معبد قدم بزنید. بنابراین از فرصت بدست آمده برای دیدن پانورامای مزارع برنج، رودخانه کوای و اطراف کانچانابوری نیز استفاده کنید.

 

 

کلاس‌های آشپزی

غذاهای خوشمزه تایلندی، گردشگران را از سراسر دنیا به بازدید از تایلند دعوت می‌کند. واقعیت این است که بسیاری از این مسافران، تصمیم می‌گیرند که دوره‌های آشپزی را در این کشور بگذرانند، به این امید که بتوانند مهارت‌هاشان را با خود به کشورشان ببرند. به هر حال پیوستن به کلاس‌های آشپزی در کانچانابوری، گزینه ای مناسب برای دوستداران غذاهای تایلندی است. بسیاری از کلاس‌ها در اینجا، شرکت‌کنندگان را به بازار مواد غذایی محلی می‌برند تا آنها را قبل از چسبیدن به آشپزخانه، با ادویه‌جات و مواد مختلف برای آشپزی آشنا کنند.

 

 

تور قایق و ورزش‌های آبی

موقعیت جغرافیایی خاص کانچانابوری، آن را به مکانی مناسب برای تورهای قایق و ورزش‌های آبی تبدیل می‌کند. طیف گسترده‌ای از این فعالیت‌ها از جمله کایاکینگ، قایقرانی و سفرهای رودخانه‌ای برای دیدن مناظر طبیعی، توسط تورهای گردشگری در شهر ارائه می‌شود. در حین گردش در مسیرهای آبی کانچانابوری، می‌توانید انتظار داشته باشید که از غار لاوا را با خفاش‌های کوچکش، آبشارهای خروشان و گوشه‌هایی از زندگی گیاهان و جانوران فریبنده‌اش مواجه شوید.

 

بخوانید: مهم‌ترین دلایلی که چرا باید به پوکت سفر کنیم

 

 

غذاهای محلی بی‌نظیر

رستوران‌هایی که غذاهای معروفی مانند پد تایلندی، برنج انبه چسبناک و تام یام را سرو می‌کنند در سراسر کانچانابوری پراکنده‌اند. اما باید گفت که غذاهای این منطقه به این محدودی نیستند، بلکه انواع متنوعی از خوراکی‌ها و غذاهای لذیذ محلی در سراسر این ناحیه توسط غذاکده‌ها و فروشندگان غذاهای محلی خیابانی سرو می‌شوند.

 

 

با وجود راهنمای سفر به کانچانابوری در تایلند، با هم سری زدیم به مناظر طبیعی و امکانات تفریحی، حیات وحش، تاریخ گذشته و جنگ جهانی دوم و غذاهای لذیذ محلی. باید گفت که با سفر به این منطقه، از شلوغی و ازدحام شهرهای بزرگ خلاص می‌شوید و هنگامی که ترافیک بانکوک دیگر قابل تحمل نباشد، رودخانه‌ها، غارها، آبشارها و سایر جاذبه‌های طبیعی شما را به سوی خویش فرا می‌خوانند.

مطالب مرتبط