معرفی ۶ سوغاتی هیجان‌انگیز بانکوک

در سفر به بانکوک، بعد از این که بازارهای شناور را دیدید، در بهترین رستوران‌های بانکوک غذا خوردید و در مراکز خرید برتر گردش کردید، وقت آن است که چیزهایی برای یادگاری از سفر با تور تایلند برای خودتان و آشنایان تهیه کنید و سفرتان را به پایان برسانید. بانکوک از آن دسته مناطقی است که از فراوانی محصولات عملا نمی‌دانید چه چیزی بخرید. از غذهای بسته‌بندی شده تا لباس‌ها ارزان و بدلیجات هر چیزی که بخواهید و فکرش را بکنید برای خرید وجود دارد. مطمئنا هنگام انتخاب می‌مانید که کدام بردارید. در اینجا به کمک شما خواهیم آمد.

 

محصولات سیلک تایلندی

ابریشم تایلندی به صورت دست بافت تهیه می‌شود، به همین دلیل هر چیزی که در این ابریشم به کار رفته باشد ارزشمند و گران‌قیمت است. این پارچه‌ها به صورت طبیعی تهیه می‌شوند به همین دلیل خیلی نرم و لطیف هستند و می‌توان از آن‌ها چیزهای متنوع زیادی مثل کروات، روسری، روکش بالش، روکش کوسن، کیف یا کیف پول درست کرد. هر زنی، مادر باشد یا همسر فرقی نمی‌کند، از گرفتن همچین هدیه‌ای خوشحال خواهد شد. به علاوه کراوات‌های ابریشمی نیز هدیه‌ای عالی برای مردهای نزدیک خانواده محسوب می‌شوند. در این رابطه توصیه می‌کنیم مقاله خرید بهترین ابریشم تایلندی در بانکوک را مطالعه فرمایید.

بازه قیمت: 0.30 تا 9.00 دلار

 

 

محصولات اسپای تایلندی

بعد از سفری خارجی و طولانی شاید بخواهید با روغن‌های معطر و اسانس‌های آرامشبخش ذهن و بدن‌تان را آرام کنید. تایلند مقصدی عالی برای محصولات اسپا و حمام است و رفتن به مراکز ماساژ و اسپا در بانکوک یکی از بهترین تجربیات شما در سفر خواهد بود. در سفر به این کشور باید حتما از این محصولات متنوع و همه‌پسند برای خودتان و فامیل و دوستان بخرید و ببرید. بسته‌های ماساژ گیاهی، صابون‌های حکاکی شده، صابون‌های کف پا و اسکراب‌های بدن نیز جزو برترین موارد مورد علاقه هستند. اگر می‌خواهید برای یک مرد از این محصولات ببرید آرامش‌دهنده بدن و عضلات انتخاب خوبی است.

بازه قیمت: 1 تا 28 دلار

 

بخوانید: خرید کیف و لوازم جانبی در بانکوک

 

 

محصولات روغن نارگیل تایلندی

روغن نارگیل به دلیل فواید بی‌شمار در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این روغن‌ها به طور طبیعی برای خانم‌ها یک محصول زیبایی با ارزش تلقی می‌شود که از رطوبت دست‌ها محافظت کرده و موها را تقویت می‌کند. شاید ندانید اما این روغن را برای محافظت در برابر تابش آفتاب هم استفاده می‌کنند. این روغن جادویی عملا در هر جای بانکوک (و هر جای تایلند، سرزمین مادر نارگیل) موجود است. سعی کنید محصولی که برچسب انگلیسی دارند انتخاب کنید تا بدانید چه چیزی می‌خرید.

قیمت: 7 دلار

 

 

سوغات دست‌ساز تایلندی

هر چه بیشتر بازارهای محلی بانکوک را بگردید بیشتر سوغاتی‌های دست‌ساز پیدا خواهید کرد. این محصولات زیبا به خودی خود آثار هنری هستند که با زحمت زیادی توسط صنعتگران محلی ساخته می‌شوند. شما می‌توانید از شمع‌های دست‌ساز زیبا، سبدهای حصیری، کوسن‌های رنگی، ظروف سفالی، ظروف لعابی یا حکاکی‌های چوبی را در این بازارها پیدا کنید. اگر می‌خواهید چیزی تایلندی به اتاق نشیمن خود اضافه کنید کوسن‌های تایلندی با آن طراح‌های جذاب بهترین انتخاب است. به جای کوسن‌های پر که حمل و نقل آن‌ها سخت است، کاور کوسن‌ها را بخرید و بعد از برگشتن به منزل خودتان داخل‌شان را پر کنید.

بازه قیمت: 8 تا 42 دلار

 

بخوانید: خرید و گردش کنار رودخانه‌ چائو فرایا در بانکوک

 

 

جواهرات نقره تایلندی

جواهرات به عنوان هدیه همیشه انتخابی بی‌نظیر هستند. در بانکوک می‌توانید جواهرات نقره‌ای با کیفیت بالا و با قیمت‌های مناسب خریداری کنید. برای اینکه مطمئن شوید کالایی که می‌خرید نقره اصل است هنگام خرید به دنبال مهر 925 باشید. این یعنی محصولی که در دست دارید از 92.5% نقره ساخته شده است. جواهرات نقره تایلندی که می‌بینید توسط افراد قبیله‌ای در شمال تایلند ساخته می‌شوند. توجه داشته باشید که برخی از فروشندگان محصولات هنرمندان قبیله‌های واقع در تپه‌ها را می‌فروشند. اگر می‌خواهید به این هنرمندان کمک کنید از طریق سایت‌های رسمی آن‌ها به صورت آنلاین خرید کنید. این امر صحت محصولات و مسائل مالی قبیله را تضمین می‌کند.

قیمت: 5 تا 500 دلار

 

بخوانید: راهنمای خریدی ارزان در بانکوک

 

 

محصولات آنتیک تایلندی

البته عتیقه‌های اصل در بانکوک بسیار گران‌قیمت و نادر هستند. با تنظیم مقررات سختگیرانه دولت، خرید و جا به جایی این اقلام سخت‌تر هم می‌شوند. توجه داشته باشید که عتیقه‌های مجسمه بودا را نمی‌توان از مرز خارج کرد و این کار ممنوع است. قبل از خروج از کشور باید از اداره هنرهای زیبا مجوز تهیه کنید. بیشتر فروشندگان عتیقه می‌توانند به شما در مراحل اخذ پروانه کمک کنند. اما آنتیک‌هایی که می‌توانید به منزل ببرید محصولاتی زیبا و ساده هستند که خیلی شبیه به نسخه اصلی‌شان بوده و بدون هیچ دردسری می‌توان آن‌ها را از مرز خارج کرد. با این که این لوازم همچون ماکتی از نسخه اصلی هستند اما همچنان ارزشمند و زیبا و بوده و می‌توان به عنوان تزئینات منزل از آن‌ها استفاده کرد.

قیمت: از 50.00 دلار به بالا

 

بخوانید: ۴ مرکز خرید ارزان در بانکوک برای عاشقان خرید!

 

مطالب مرتبط