۸ دسر خوشمزه و محبوب در تایلند

تایلند واقعا کشوری با شیرینی‌ها و دسرهای خوشمزه است. وقتی در شهرهای این کشور راه می‌روید قدم به قدم کافه‌های جذابی را می‌بینید که انواع نوشیدنی‌ها، کیک‌ها و دسرهای لذیذ پر خامه را سرو می‌کنند. البته در کنار انواع کافه‌های غربی و دسرهای جهانی و شناخته این کشور طیف گسترده‌ای از دسرهای سنتی هم دارد که لازم است در سفر به آن حتما امتحان‌شان کنید. اگر با تور تایلند عازم این کشور گرمسیری و زیبا هستید حتما این دسرهای خوشمزه را امتحان کنید.

 

برنج چسبناک انبه

برنج چسبناک انبه به طرز غیرقابل توصیفی از محبوب‌ترین دسرهای تایلند است. اگر تمام تایلند را بگردید و یک بار هم این دسر لذیذ را نخورید سزاوار این هستید که پرواز بازگشت رزرو کنید و برای خوردن این دسر برگردید! همانطور که از اسم این دسر پیداست از برنج چسبناک بخارپز شده تهیه می‌شود. سپس صبر می‌کنند تا خنک شود سپس به آن انبه خرد شده و سرد اضافه می‌کنند و در کنار شیرنارگیل غلیظ سرو می‌کنند.

 

بخوانید: آشنایی با بهترین بازارهای شبانه تایلند

 

 

برگ موز و برنج چسبنده

شاید وقتی بگوییم این دسر خوشمزه از شیرنارگیل شیرین، شکر، لوبیا سیاه و برنج چسبناک تهیه شده و بر روی برگ موز سرو می‌شود تصور خوبی نداشته باشید اما باید امتحان کنید تا واقعا بدانید چه دسر خوشمزه‌ای در دسترس‌تان وجود دارد. از روی ظاهر آن قضاوت نکنید و این دسر خوشمزه را همراه بهترین نوشیدنی‌های بومی تایلند نوش جان کنید. به خاطر سرو آن در برگ موز خوردن آن هنگام راه رفتن هم آسان است.

 

 

کرپ شیرین تایلندی

کرپ‌های شیرین تایلندی از فینگر فودهای محبوبی هستند که تقریبا در هر خیابان می‌توانید آن‌ها را که از اجاق بیرون آمده‌اند پیدا کنید. این کرپ‌ها عموما با کیک میوه‌ای و خامه سنگین پر شده و سرو می‌شوند. این کرپ‌ها از میان وعده‌های سبک و محبوب غذاهای خیابانی تایلند هستند که شاید بتوانیم به عنوان خوراکی خیابانی هم از آن‌ها نام ببریم. معمولا بچه‌ها به خاطر خامه روی کیک عاشق این دسر هستند.

 

 

دامپلینگ برنج نارگیل

دامپلینگ برنج نارگیل از دیگر دسرهای لذیذ و قابل ستایش تایلندی است که حتما باید آن را در طول اقامت‌تان امتحان کنید. این دامپلینگ‌ها از پودر نارگیل و برنجی که به خوبی در فر یا کوره پخته شده‌اند درست می‌شوند. شما می‌توانید این دامپلینگ‌ها را در سراسر تایلند پیدا کنید که دستفروشان در ظرف‌های کوچک به فروش می‌رسانند. این دسر را معمولا با ذرت و نخود سبز در طروف ساده سرو می‌کنند.

 

بخوانید: خوشمزه‌ترین غذاهای محلی در پاتایا

 

 

Mung bean candy

گردشگران این آبنبات‌های بسیار زیبا که به شکل میوه‌های خوش رنگ و لعاب هستند را بسیار دوست دارند. خیلی از آن‌ها که برای بار اول با آن‌ها روبرو می‌شوند به خاطر زیبایی‌شان در خوردن تردید می‌کنند. اما بهتر است بیشتر از آن تماشا نکنید و مزه واقعی‌شان را زیر دندان‌تان حس کنید. خمیر این آبنبات‌ها قبل از درست شدن کاملا شیرین، له و خرد می‌شوند و سپس به شکل میوه قالب می‌خورد و در نهایت روی آن‌ها را با روکش‌های رنگی زیبا پوشش می‌دهند. این آبنبات‌ها می‌توانند برای سوغات انتخابی عالی باشند.

 

بخوانید: معرفی بهترین رستوران‌های چیانگ مای

 

 

تای روتی

تای روتی از دسرهای خوشمزه و خوش منظری است که حتی تماشای آن هنگام خوردن هم لذتبخش است. روتی‌ها از دسرهای تایلندی هستند که به عنوان میان وعده از آن‌ها استقبال زیادی می‌شود. این دسر در سراسر تایلند و بیشتر در مناطق توریستی تایلند به وفور یافت می‌شود. شما در خیابان‌ها با دستفروشانی روبرو می‌شوید که در حال آماده کردن خمیر این دسر شیرین هستند. این خمیر قبل از این که داخل اجاق برود با کره حسابی چرب و سنگین می‌شود. شما می‌توانید آن را به صورت شکم پر و یا با تاپینگ‌هایی مثل خامه، سس شکلات، نوتلا، موز و موارد دیگر سفارش دهید.

 

 

بستنی نارگیل

این دسر مخصوص گرمای سوزان تابستانی‌ست. البته برای گردشگرانی که به گرمای تایلند عادت ندارد هر فصلی مناسب خوردن این دسر است. دستفروشان عموما طیفی از انتخاب‌ها را برای روی این بستنی در اختیار شما می‌گذارند. شما می‌توانید بین بادام زمینی، ذرت شیرین و شربت‌های مختلف خوشمزه را برای ریختن روی بستنی سفارش دهید. اکثر وقت‌ها بستنی نارگیلی در پوست نارگیل شخصی شما که برای درست کردن بستنی از آن استفاده شده سرو می‌شود و سبک کاملا گرمسیری خود را به دستان شما منتقل می‌کند.

 

بخوانید: ۸ مورد از خوشمزه‌ترین غذاهای چیانگ مای

 

 

کاستارد نان

زندگی ایرانی در بخش زیادی با نان گره خورده است. بنابراین به نوعی همه ما نان را دوست داریم. برای افرادی که به نان علاقه دارند این دسر به شدت خوشایند خواهد بود. تقریبا شما در هر بازار تایلندی می‌توانید کاستاردهای نان را پیدا کنید که میان‌شان با مواد خوشمزه مختلفی پر شده است. این نان‌ها با طعم‌های مختلفی مثل چای سبز، سس شکلات و سس‌های شیرین پر می‌شود.

 

مطالب مرتبط