راهنمای گردشگری شهری در بانکوک

یکی از دلایل محبوبیت بانکوک در سفر با تور تایلند، به غیر از ساختمان‌های زرق و برق دار، مساجد و مجاورت با سواحل بکر، مقرون به صرفه بودن گردشگری در آن است، چرا که بانکوک دارای جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی بسیاری است که به صورت رایگان می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. این مکان‌ها شامل معابد بی‌نظیر، نمایشگاه‌های هنری متنوع، بازارهای معروف، باغ‌های پر از گل و دیدنی‌های بسیار دیگری است. در این نوشته به معرفی برخی از این مکان‌ها پرداخته‌ایم.

 

خوش‌گذرانی در محله هندی‌ها در بانکوک

محله هندی‌ها در بانکوک، در حاشیه شهر و در نزدیکی محله چینی‌ها قرار دارد. این دو محله از جذاب‌ترین محله‌های بانکوک هستند که بسیاری از گردشگران حداقل نیم روز از سفر خود را به بازدید از آن اختصاص می‌دهند. در بازدید از این منطقه، حتما به معبد Sri Mariamman Hindu هم سری بزنید؛ جایی که برج‌های شش متری آن با نقوش برجسته و پیچیده‌ای از خدایان هندو تزیین شده است. خبر خوب برای شما این است که در اینجا، بهترین رستوران‌های هندی در بانکوک با کیفیت با دسرهای رنگارنگ و خوشمزه‌ای خواهید دید که به خوبی از شما میزبانی خواهند کرد.

 

 

بازدید از منطقه خلاق بانکوک

منطقه خلاق بانکوک، شامل مجموعه‌ای از مغازه‌ها، اماکن و کافه‌هایی است که در یک بنای مرمت شده در جنگ جهانی دوم به طور منظم نمایشگاه‌هایی برگزار می‌کنند. این منطقه جذاب که Warehouse 30 نام دارد، می‌تواند یک روز به یاد ماندنی هنری برای شما بسازد. پس از بازدید از این مجموعه، جستجوی خود در این محله را ادامه بدهید و از نقاشی‌های دیواری زیادی که مکان مناسبی برای عکاسی هستند، دیدن کنید.

 

بخوانید: معرفی رنگی‌ترین فستیوال‌های تایلند

 

 

پیک نیک و استراحت در پارک لومفینی

پارک لومفینی بانکوک با چمنزارهای مجلل، محوطه‌سازی‌های سرسبز و دریاچه مصنوعی پر از قایق‌های قو، مکان مناسبی برای فرار از هیاهوی شهر و زندگی شهری است و یکی از زیباترین پارک‌های بانکوک به شمار می‌آید. اگرچه این پارک در مرکز شهر بانکوک واقع شده است، اما فضای سبز گسترده و پر از نیمکت و سایه درختان، مکان مناسبی برای استراحت، خواندن کتاب و پیک نیک فراهم کرده است، پس شما هم در سفر به تایلند اگر احساس کردید که می‌خواهید در شهر پرجنب و جوشی مانند بانکوک، ریلکس کنید، سری به این پارک بزنید.

 

 

بازدید از آیین بودایی و هندو در معبد اراوان

معبد اراوان که یکی از مشهورترین معابد بانکوک است، در یکی از مناطق اصلی این شهر واقع شده است و در آن آیین‌های دینی ترکیبی و جداگانه بودایی و هندی برگزار می‌شوند. این معبد بیشتر از آنکه برای مردم محلی بانکوک جذاب باشد، به پاتوقی برای گردشگران خارجی تبدیل شده است. چراکه عابدان این معبد، مراسم خود را به صورت جذاب و نمایشی برگزار می‌کنند. این آیین‌ها با رقص و موسیقی و عود و تاج گل همراه هستند و برای همین هم جذابیت زیادی برای خارجی‌هایی دارد که از آیین بودا و هندو اطلاع چندانی ندارند.

 

بخوانید: ۹ فعالیت هیجان‌انگیز در سفر به تایلند

 

 

سفر در زمان در موزه بانکوکی

برای سفر در زمان، می‌توانید در سفر خود به تایلند، سری هم به موزه بانکوکی بزنید که جز معروف‌ترین موزه های بانکوک است. جایی که می‌توانید با بازدید از آن در زمان سفر کنید! در این موزه می‌توانید زندگی تایلندی‌ها را در دهه 1940 میلادی ببینید. این مجموعه شامل سه خانه چوبی ساخته شده از ساج است، که برای عموم به نمایش در آمده و زندگی پیش از گسترش مدرنیته امروز را به شما نشان می‌دهد. خانه اصلی این مجموعه از وسایل خانه و مبلمان خانگی پر شده است که نشان‌دهنده نوع زندگی طبقه متوسط تایلندی در اواسط قرن بیستم است، در حالی که خانه سوم موزه، دارای یک گالری در مورد تاریخ (به زبان تایلندی) است.

 

 

بازارگردی در بازار آخر هفته

اگر از خرید کردن یا بازار گردی لذت می‌برید در سفر خود به بانکوک، حتما از بازار آخر هفته چاتوچاک بانکوک بازدید کنید. چراکه بدون تردید بازاری بهتر و متنوع‌تر از آن در بانکوک نخواهید یافت. قدم زدن در راهروهای جمع و جور بازارهای سنتی که همه چیز در آن پیدا می‌شود، از سوغات و کالاهای چرمی سفارشی گرفته شده تا تولیدات طراحان تایلندی و لباس‌های وارداتی می‌تواند برای شما سرگرم کننده باشد. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید و فقط برای بازدید به این مکان سری بزنید، اما بازهم بعید است که دستِ خالی به هتل محل اقامت خود برگردید، چراکه در این بازار همه چیز پیدا می‌شود و قیمت مناسب محصولات هم احتمالا شما را وسوسه خواهد کرد.

 

بخوانید: تجربه به یاد ماندنی از اولین سفر به چیانگ مای

 

  

مهمانی عطر و طعم در بازار روز Khlong Toey

خوب است که در سفر خود با تور بانکوک، یک روز هم برای صرف صبحانه به بزرگترین بازار شهر سفر کنید تا دریابید که بیشتر فروشندگان غذای خیابانی و رستوران‌ها، مواد غذایی تازه خود را از چه راهی به دست می‌آورند. این بازار البته همیشه با بوی ماهی تند معرفی می‌شود اما تردید نداشته باشید که دیدنی‌های زیادی در این بازار در انتظار شماست که می‌تواند تاثیر این بو را در شامه شما از بین ببرد.

 

 

آشنایی با هنر تایلند در مرکز فرهنگ و هنر بانکوک

اگر دوست دارید در سفر خود به بانکوک، کمی هم با هنر معاصر تایلند آشناشوید، خوب است که به مرکز فرهنگ و هنر بانکوک بروید. این مرکز هنری، یک ساختمان مدرن با فروشگاه‌ها و گالری‌هایی است که دیدن آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود. علاوه بر این، در طبقات پایین این مجموعه، گالری‌های خصوصی، بوتیک‌های هنری و کافی شاپ‌های زیادی را خواهید دید که برای‌تان جذاب خواهند بود. در طبقه بالا هم نمایشگاه‌هایی از بهترین و چشم نوازترین آثار هنرمندان تایلند و آثار هنرمندان مشهور خارجی برگزار می‌شود.

 

بخوانید: پنج دلیل برای تنها سفر کردن به تایلند

 

مطالب مرتبط