بازدید از جزایر برتر در اولین سفر به تایلند

تایلند با داشتن بخش‌های طولانی خط ساحلی در امتداد دریای آندامان، خلیج تایلند و جزایر بی‌شمارش برای دوست داران سواحل، انتخاب مقصدی برای سفر را بی‌نهایت سخت و دشوار می‌کند. در تمامی این جزایر شما سواحل ماسه سفید طلایی، جنگل‌های گرمسیری زیبای بی حدی را در دسترس خواهید داشت. بنابراین در اینجا به مطالعه 5 جزیره برتر تایلند می‌پردازیم که باید در اولین سفر خود با تور تایلند حتما از آن‌ها دیدن کنید.

 

پوکت

پوکت، بزرگ‌ترین جزیره تایلند، به دلایلی بسیار محبوب است. در این جزیره ممکن است قیمت‌ها به نسبت بقیه جاها گران‌تر باشد اما به دلیل تنوع و سرگرمی‌های عالی سفر با تور پوکت ارزشمند است. سواحلی وجود دارد که متناسب با همه سلیقه‌ها است، فعالیت‌های زیادی مانند آفتاب گرفتن، شنا کردن، جت اسکی، گشت و گذار و ماساژهای ساحلی می‌تواند شما را مشغول نگه دارد. از مهم‌ترین دلیل سفر به پوکت میتوان بازدید از نقاط فرهنگی مانند بودای بزرگ، حرم جوی توی و شهر قدیمی پوکت با ترکیب معماری چینی و پرتقالی فرهنگ عامه تایلند را به نمایش میگذارد، نام برد.

 

 

کوه فی فی

این جزیره یکی از زیباترین جزایر جهان است که در لیست خیلی از توریست‌ها قرار دارد. یکی از راه‌ها برای درک کامل زیبایی این جزیره سفر با قایق است. بازدید از مکان‌هایی مانند نماد مایا، میمون‌های جنگلی، غار وایکینگ، صخره‌نوردی برای افراد جسوری که دنبال آرامش بیشتر هستند می تواند مناسب باشد. در عصرها شوهای منظم ‌آتش بازی، ورزش موی تای و موسیقی زنده در کنار ساحل، و همچنین کلوپ‌های شبانه شما را در تمام طول روز مشغول نگه می‌دارند.

 

بخوانید: ۴ جزیره‌ی آرام در دل شلوغی‌های تایلند

 

 

کوه سامویی

این جزیره مناسب زوج‌های جوان برای ماه عسل در تایلند، گروه‌های دوستان و افراد ماجراجو است. علاوه بر سواحل جذابش، قله‌های پوشیده از جنگل و مناطق روستایی که پر از گاومیش‌ها و درختان نارگیل و موز هستند نیز جلوه بسیار جذابی دارند. هین تا و هین یای از محبوب‌ترین دیدنی‌های این جزیره هستند. شما در این منطقه سنگ‌هایی با اشکال مختلف و جالب، آبشارها و حیوانات وحشی پیدا خواهید کرد که در هیچ کجای دیگر نظیرشان را ندیده‌اید. ماهیگیری در روستای بوفوت جنبه توریستی بسیاری دارد. خانه‌های وات کونارام در غیر معمول‌ترین مناظر جزیره قرار دارد. به علاوه باغ آرام و مخفی بودا منظره‌ایی بسیار جذاب از این جزیره فراهم می‌کند که خدا می‌داند فرهنگ دوستان را چقدر مسحور خود می‌کند. این جزیره محل برگزاری مسابقات بی‌نظیر گلف است، به همین خاطر به یکی از مقاصد برتر برای علاقه مندان به گلف تبدیل شده است. در کنار تمامی این موهبت‌ها می‌توان از آبگرم‌های باکلاس جزیره برای درمان و تمدد اعصاب بهره‌مند شد.

 

بخوانید: راهنمای سفر به جزیره لیپه؛ تایلند

 

 

کوه فنگان

این جزیره برای داشتن مهمانی‌ها در ماه کامل مشهور است و از محبوب‌ترین سواحل تایلند است. اغلب توریست‌های دنیا شرکت در این جشن‌ها را در رده اهداف گردشی برتر خود قرار می‌دهند. اگر اهل مهمانی و پارتی نیستید و فقط به تعطیلات نیاز دارید می‌توانید به سواحل آرام‌تر و دورتر از مرکز مهمانی‌های بروید. برای تفریحات آبی، دارا بودن پارک آبی فنگان یک مزیت برتر برای خانواده های دارای فرزند محسوب می‌شود. به علاوه سفر با قایق و رفتن به غواصی می‌تواند عاشقان دریا را تا حد زیادی قانع کند. در این جزیره تعداد زیادی مکان برای یوگا، مراقبه و ماساژ در کل برای تازه کردن روح وجود دارد. این جزیره دارای آبشارهایی بسیار زیبا است اما در فصل گرما کم آب می‌شوند. اما همچنان می‌توان از پیاده روی در طبیعت سرسبز و چشم اندازهای پر زرق و برق‌دار آن نهایت لذت را برد. در بازارهای شبانه علاوه برخرید سوغاتی‌های خود نیز می‌توان به کلاس‌های آشپزی بپیوندید تا یاد بگیرید محبوب‌ترین غذاهای تایلندی را در خانه نیز درست کنید.

 

 

کوه چانگ

این جزیره دارای سواحل بکر و کوهستانی فوق‌العاده است. در این جزیره جاهای دیدنی و کارهای انجام دادنی بسیاری وجود دارد که تا روزها می‌توانند شما را سرگرم نگه دارند. این جزیره برای گشت و گذار در یک روز آرام در غروب خورشید ایده‌آل است. مخصوصا زوج‌های جوان عاشق گشت و گذار در آن می‌شوند. دلیل دیگر ایده‌آل بودن چانگ این است که فاصله‌ی آن تا بانکوک تنها نصف روز است و این یعنی به راحتی می‌توان به آن رفت و آمد کرد.

شاید چانگ نسبت به دیگر رقبای خود زرق و برق کم‌تری داشته باشد، اما هنوز امکانات کافی برای تعطیلات راحت وجود دارد. به علاوه گزینه‌های زیاد کلوپ‌ها و رستوران‌ها متناسب با بودجه و ترجیحات شما وجود دارد که نگرانی شما را از بابت حساب کتاب مالی راحت می کنند.

 

بخوانید:  معرفی لانتا جزیره‌ای عالی در نزدیکی کرابی

 

 

مطالب مرتبط