خوردن بهترین صبحانه در بانکوک

فرقی نمی‌کند در تور تایلند دنبال غذاهای پر ادویه خیابانی باشید یا به فکر رستورانی با غذاهای سنتی تایلندی، به هر حال راهنمای خوردن بهترین صبحانه‌های بانکوک به شما کمک می‌کند تا آنچه را می‌خواهید پیدا کنید. برخلاف خیلی از کشورهای دنیا که صبحانه به عنوان نان، تخم مرغ، شیر، کره و مربا، خامه و چیزهایی از این قبیل شناخته می‌شود، برای تایلندی‌ها به معنی غذاهای خوش عطر و بو و غالبا تندی است که از کله صبح تا شب می‌خورند. اگرچه به صورت پیش فرض غذاهای تایلندی برای صبحانه سرو می‌شود اما در سال‌های اخیر این شهر موجی از کافه‌ها را به خود دیده است.

 

On Lok Yun – چای ین

On Lok Yun یکی از جاهای قدیمی شهر است که افراد محلی به آن می‌روند و روزشان را با خوردن صبحانه و خواندن روزنامه پر می‌کنند و از نوشیدن چای شیرین تایلندی (چای ین) لذت می‌برند. در حالی که برخی از گزینه‌های خیلی مفصل و پر حجم کمی سبک‌تر سرو می‌شوند، کیفیت کلی مواد غذایی در اینجا توسط کایا (کاستارد نارگیل و تخم مرغ) و نان بخارپز تضمین می‌شود. نان کره‌ای و شکر هم بسیار خوشمزه است و می‌تواند نمونه خوبی برای چیزهای لذیذی باشد که اینجا در دسترس خواهید داشت. این کافه که یکی از بهترین کافه‌های بانکوک است، با یک پیاده‌روی کوتاه از گرند پالاس در دسترس قرار دارد از ساعت 6 صبح باز است.

آدرس: 72 Charenkrung Road, Khwaeng Wang Burapha Phirom, Khet Phra Nakhon Bangkok

 

 

Kope Hya Tai Kee – کای کرا تا

این کافه که در سال 1952 افتتاح شده، تقریبا بدون تغییر همان غذاهای قدیمی را سرو می‌کند و این می‌تواند دلیلی عالی برای رفتن باشد. غذای برتر و شناخته شده اینجا که امضای آن محسوب می‌شود kai kra ta (تخم مرغ‌های سرخ شده با گوشت چرخ کرده) در یک ماهیتابه فلزی روستایی به همراه یک کیسه نان تست شده است. برای نوشیدنی هم می‌توانید آیس تی و یا کافه تی (cofe te) نوعی قهوه تند که همراه شربت قند و شیر گرم سرو می‌شود را امتحان کنید. منوی گسترده آن‌ها شامل بسیاری از موارد صبحانه غربی و کلاسیک تایلندی مانند کاری سبزی می‌شود. قبل از کاوش در معابد، موزه‌ها و کاخ‌های اطراف اینجا مکانی عالی برای رفع گرسنگی است.

آدرس: Siri Phong Road, Khwaeng Samran Rat, Khet Phra Nakhon Krung Thep Maha Nakhon

 

بخوانید: تم‌کافه‌های منحصر به فرد بانکوک برای خانوم‌ها

 

 

Go-Ang Pratunam – مرغ و برنج

این غذاخوری به خاطر مرغ‌های خوشمزه و برنجش شهرت دارد. خائو مان گای که ریشه چینی دارد از آب مرغ، برش‌های خیار و سس شیرین سویا تشکیل می‌شود، یکی دیگر از غذاهای لذیذ این رستوران است. آنچه که غذای اینجا را متفاوت و خوشمزه می‌کند اینست که آشپزها برنج را در آب مرغ مخلوط می‌کنند تا طعم یک دست و مطبوعی بگیرد. این رستوران از ساعت 5:30 صبح درهای خود را باز می‌کند و دیری نمی‌پاید که مردم گرسنه و مشتاق خودشان را به آن می‌رسانند.

آدرس: 30 New Petchaburi Road, มักกะสัน, Khet Ratchathewi Krung Thep Maha Nakhon

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های سیلوم، بانکوک

 

 

Jok Prince - Bourdain-approved jok

اسم این غذا قبل از این که بورداین سرآشپز بین‌المللی آمریکایی راجب آن شوخی کند فرنی برنج بود. به علاوه اسم رستوران Jok Prince (شاهزاده جک) سابقا Charoen Krung بود. آنچه که فرنی اینجا را متفاوت کرده طعم دودی ملایم برنج است. در صورت تمایل می‌توانید غذایتان را با آب گوشت و تخم مرغ عسلی مخلوط کنید و همراه با گشنیز، زنجبیل و پیاز نوش جان نمایید. قیمت غذاها در اینجا ارزان و به شدت مقرون به صرفه است.

آدرس: 1391 Charoen Krung Road, Khwaeng Silom, Khet Bang Rak Krung Thep Maha Nakhon

 

بخوانید: رستوران‌های غذای هندی در بانکوک

 

 

Hua Seng Hong – دامپلینگ‌های سفارشی

غرفه‌های مواد غذایی خیابانی در همه جای محله چینی بانکوک وجود دارد و این رستوران جز بهترین رستوران‌های محله چینی‌ها در بانکوک است. خوردن دیم سام در هوا سنگ هنوگ ضروری است. این رستوران که از سال 1956 در اینجا قرار دارد به خاطر نودل‌های ونتونی و دامپلینگ‌هایش مشهور شده و تمام روز مشغول پذیرایی از مشتریان است. شما می‌توانید این دامپلینگ‌ها را سفارش دهید و یا بگیرید و با خودتان ببرید.

آدرس: 371, 373 Yaowarat Road, Khwaeng Samphanthawong, Khet Samphanthawong Krung Thep Maha Nakhon

 

 

The Corner – غذاهای روستایی مدیترانه‌ای

این رستوران در یکی از بهترین هتل بوتیک‌های بانکوک واقع شده و با فاصله کمی از مسیرهای گردشگری از تیررس مسافران پنهان مانده است. در منوی غذاهای مدیترانه‌ای و طرف دیگر غذاهای تایلندی درج شده که می‌توانید از بین آن‌ها هرچه خواستید سفارش دهید. از غذاهای تایلندی مانند: سوپ برنج با انتخاب نوع گوشت، مرغ یا میگو در رده برجسته‌ترین‌ها قرار دارد. شما می‌توانید از گزینه‌های غربی نیز می‌توانید کروسانت کره‌ای، باگت، کره و مربا بردارید.

آدرس: 27/39 Soi Si Banphen, Thung Maha Mek / Sathon, Khwaeng Thung Maha Mek, Khet Sathon, Bangkok

 

بخوانید: تایلند و شگفتی‌ها؛ اَبَر غذاها در تایلند

 

مطالب مرتبط