گردش در شهر قدیمی بانکوک، بخش اول

محله شهر قدیمی بانکوک با مجموعه‌ای از معابد، کاخ‌ها و معماری باستانی پوشیده و به خوبی نمایان‌گر فرهنگ و تاریخ این شهر است. در سفر با تور تایلند برای هر کسی علاقه‌مند به تاریخ و اهل کاوش در قسمت‌های تاریخی باشد گشتن بین خیابان‌های درخت‌کاری شده این محله واجب و ضروری است. شهر قدیمی بانکوک بیش از هر چیزی به خاطر گرند پالاس شهرت دارد که در اطراف آن نیز کاخ‌ها و ساختمان‌های دیدنی دیگر احاطه کرده است. به علاوه گالری‌های هنری، موزه‌ها و بازارهای محلی و سنتی در این منطقه بسیار مورد توجه و برجسته هستند. ما در اینجا مجموعه‌ای از بهترین فعالیت‌های منطقه را بررسی می‌میکنیم.

 

گرند پالاس

گرند پالاس یا همان کاخ بزرگ با آن شکوه و عظمتش که در بیشتر پوسترهای بانکوک به چشم می‌خورد، از اصلی‌ترین جاذبه‌های بانکوک و اولین جاذبه‌ایست که مردم برای بازدید از آن می‌روند. کاخ بزرگ بانکوک که در سال 1782 ساخته شده، برای 150 سال محل زندگی پادشاهان تایلند، درباریان سلطنتی و کرسی اداری دولت بوده و خود به تنهایی یک شهرک است. معماری زیبا و جزئیات پیچیده معماری این کاخ‌ها چشمان هر ببینده‌ای را محو تماشای خود می‌کند. برای بازدید از این کاخ قوانینی برای پوشش وجود دارد زیرا کاخ بزرگ و معبد بودای زمرد از مقدس‌ترین نقاط تایلند هستند. آقایان حق ورود با شلوارک و لباس آستین کوتاه را ندارند و بانوان نیز باید پیراهن‌های آستین‌دار و لباس بلند به تن کنند. به علاوه با صندل و پای برهنه نیز نمی‌توان وارد محوطه شد پس کفش و جوراب را فراموش نکنید.

آدرس: Na Phra Lan Rd, Phra Borom Maha Ratchawang, Phra Nakhon, Bangkok 10200, Thailand

 

بخوانید: تفریح در بانکوک برای عاشقان هیجان

 

 

وات فو

وات فو و یا معبد بودای خوابیده، از جاذبه‌های شهر قدیمی بانکوک و اصلی‌ترین جاهایی است که هر گردشگری در اولین سفر خود به بانکوک از آن دیدن می‌کند. این معبد که با نام Phra Chetuphon نیز شناخته می‌شود در پشت معبد زمرد قرار دارد و یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های شهر شناخته می‌شود. اصلی‌ترین بخش این معبد بودای 46 متری لمیده است که با پوششی از طلا در معبد می‌درخشد. وات فو در فاصله 10 دقیقه پیاده‌روی از گرند پالاس قرار داشته و توصیه می‌شود از وات فوی دوم هم دیدن کنید. با وجود این که بودای طلایی در اینجا شهرت کمی ندارد اما مردم وقت بیشتری برای دیدن بقیه محوطه نمی‌گذارند. ما توصیه می‌کنیم با حوصله اطراف را بگردید و بازدید کاملی داشته باشید.

آدرس: Maharat Road, Phra Nakhon, Bangkok 10200, Thailand

 

بخوانید: ۱۰ معبد معروف آیوتایا؛ تایلند

 

 

جاده خائوسان

جاده خائوسان به عنوان مرکز اصلی کوله‌گردها شناخته می‌شود. مردمی که به اینجا می‌روند به دنبال خرید، آشنایی با مسافران جدید و ریختن نقشه و برنامه برای سفر بعدی خود هستند. همه چیز در این خیابان مقرون به صرفه است و همین ویژگی آن را به جایی جذاب و ماجراجویانه تبدیل کرده. در امتداد 1 کیلومتری طول این جاده شما به هتل‌های ارزان بانکوک، هتل‌های میان رده، کافه‌های دارای اینترنت، رستوران‌ها، سالن‌های ماساژ، آژانس‌های مسافرتی، کتابفروشی‌ها، غرفه‌های فروش سوغاتی، و موارد دیگر دسترسی خواهید داشت.

آدرس: Talat Yot, Phra Nakhon, Bangkok 10200, Thailand

 

 

موزه سیام

موزه سیام موزه در شهر قدیمی بانکوک و در خانه‌ای بسیار بزرگ و نئوکلاسیک قرار دارد و یکی از معروف‌ترین موزه‌های بانکوک است. در این‌جا نه تنها با اشیا عتیقه روبرو می‌شوید، بلکه کاشی‌های سرامیکی و ستون‌های قدیمی در تلفیقی جالب با هنر مدرن و فناوری امروزی تضادی جذاب را به وجود آورده است. این دو ویژگی به طرزی ماهرانه در هم آمیخته و طراحان نیز سعی داشته‌اند تا با به چالش کشیدن انتظاراتی که از یک موزه می‌رود بهترین نمایش را ارائه دهند. شما در بازدید از هر اتاق به اتاق دیگر، به خوبی از همان ابتدای آیوتهایا گرفته تا زندگی روزمره و نکات برجسته تاریخ تایلند، جنگ‌ها، بودیسم و سرانجام ورود سریع به دنیای مدرن آشنا خواهید شد.

آدرس: 4 Sanam Chai Rd, Phra Borom Maha Ratchawang, Phra Nakhon, Bangkok 10200, Thailand

 

 

معبد لها پراسات

معبد Loha Prasat در سال 1846 بنا به درخواست پادشاه Nangklao (رامای سوم) ساخته شد و بعد آن دو نمونه دیگر در سریلانکا و هند نیز ساخته شد. در ساختار این بنای 36 متری از 37 مناره مخروطی استفاده شده که نماد 37 فضیلت و کمال اخلاقی هستند. این معبد ظاهری متفاوت از بقیه دارد. در ساختار آن چند سطح مربع روی هم قرار گرفته‌اند و خدای بودا در بالاترین طبقه آن قرار گرفته است. معبد سفید و زیبای Wat Ratchanaddaram که دور لها پراسات قرار گرفته است هم دیدن کنید. پشت این معبد بازار زیبا و محبوب تندیس وجود دارد که می‌توانید بعد از بازدید از محوطه معبد به آن بروید.

آدرس: 2 Maha Chai Rd, Bowon Niwet, Phra Nakhon, Bangkok 10200, Thailand

 

بخوانید: معرفی ۶ سوغاتی هیجان‌انگیز بانکوک

 

 

موزه ملی بانکوک

در محوطه کاخ قرن هجدهمی وانگ نا، موزه ملی بانکوک بزرگ‌ترین مجموعه هنر و آثار باستانی تایلندی را در این کشور قرار گرفته است. این موزه یکی از ارزشمندترین نقاط محله قدیمی است که باید از آن بازدید کنید، مخصوصا اگر در آن نزدیکی از گرند پالاس و معبد Wat Phra Kaew دیدن کرده باشید. این موزه توسط شاه رامای پنجم برای نمایش آثار باستانی و هدایایی که پدرش به وی اعطا کرده بود افتتاح شد. نمایشگاه‌هایی که در این موزه در 3 منطقه مطابق با تاریخ تایلند و توضیحات خوب انگلیسی زبان تدوین شده و می‌تواند ضمن کاوش در شهر قدیمی بانکوک، مکانی عالی برای یادگیری در مورد هنرهای تایلندی باشد.

آدرس: Na Phra That Alley, Phra Borom Maha Ratchawang, Phra Nakhon, Bangkok 10200, Thailand

 

بخوانید: راهنمای سفر به کانچانابوری تایلند

 

 

وات ساکت

اینجا یکی از جذاب‌ترین معابد بانکوک است. وات ساکت، معروف به کوه طلایی یا Phu Khao Thong، تپه‌ای کم ارتفاع با چند مخروطی طلایی است. مخروطی 58 متری که در آن آثار مقدس بودا را نگه‌داری می‌کند و در تمام طول سال میزبان زائران است. این معبد در ماه نوامبر به مدت یک هفته میزبان جشنواره سالانه چراغ (Loy Krathong) می‌شود. در این یک هفته فانوس‌های رنگارنگ و پرچم‌های تزئینی و همچنین فروشندگان مواد غذایی، بازی‌های تفریحی وات ساکت را روحی دوباره می‌بخشند.

آدرس: 344 Chakkraphatdi Phong, Ban Bat, Pom Prap Sattru Phai, Bangkok 10100, Thailand

 

مطالب مرتبط