۵ مسیر دوچرخه سواری در بانکوک

اگر به خوبی بانکوک را بگردید می‌بینید که همه جای آن با شلوغی و ترافیک پر نشده است. در حقیقت، بسیاری از این مناطق شهری مسیرهای خوبی را برای دوچرخه سواران ارائه می‌دهند. برخی از این مسیرها از محیط‌های باستانی عبور می‌کنند و برخی دیگر با پس زمینه شهر بتونی از مقابل آسمان‌ها خراش‌ها می‌گذرند. فرقی نمی‌کند بخواهید از میان خرابه‌های باستانی عبور کنید یا در مرکز شهر کمی فعالیت داشته باشید، اول باید بدانید که کجاها می‌توانید بروید. ما در این مقاله بهترین‌ مکان‌های پنهان در بانکوک برای دوچرخه‌ سواری را معرفی می‌کنیم تا در تور تایلند فعالیتی جذاب و متفاوت را تجربه کنید.

 

بانگ کاچائو

بانگ کاچائو واحه‌ای سبز، تقریباً شبیه به جزیره است که اغلب به آن "ریه سبز" بانکوک گفته می‌شود و یکی از بهترین مکان‌ها برای دورچرخه سواری در تایلند است. به دو لیل این لقب را به بانگ چائو داده‌اند. اول این که به طرز عجیبی همچون خندق وسط شهر واقع شده و دوم این که مشکل دودزایی، سر و صدا و آلودگی را حضورش در شهر برطرف می‌کند. این باغ که تنها چند کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد به لطف درختانی که آن را در دو طرف احاطه کرده‌اند یکی از زیباترین مسیرهای دوچرخه سواری شهر را ارائه می‌دهد. حتی با وجود این که این یک پارک شهری است، اما همین درختان زیبا باعث می‌شوند که شما کم‌ترین توجه را به بیرون داشته باشید. توریست‌ها به این منطقه سبز خیلی تمایل نشان نمی‌دهند اما دوچرخه سواری در آن شما را از مسیری با دهکده‌های کوچک با خانه‌های چوبی عبور می‌دهد که به شدت زیبا و دیدنی است. هیچکدام از مسیرها دارای محافظ نیستند، اما آنقدری عریض هستند که به راحتی بتوانید رکاب بزنید. شما می‌توانید تنها با هزینه 100 بات (حدود 3 دلار) برای یک روز با دوچرخه رکاب بزنید.

آدرس: Bang Kachao, Phra Pradaeng District, Samut Prakan 10130, Thailand

 

 

پارک بنجاکیتی

اگر می‌خواهید در جایی از صدای اتومبیل‌ها به دور باشید، پارک بنجاکیتی که از بهترین پارک‌های بانکوک است، یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید داشته باشید. مخصوصا با وجود دریاچه‌ای زیبا که در آن قرار دارد و به عنوان محور اصلی گشت و گذار در این پارک شناخته می‌شود، می‌توانید به راحتی فراموش کنید که در یکی از شلوغ‌ترین شهرهای دنیا قرار دارید. علاقه‌مندان به دوچرخه سواری می‌توانند در مسیر دوچرخه سواری اینجا به راحتی رکاب بزنند و آن‌هایی هم که به پیاده‌روی علاقه دارند با پای پیاده از مسیر زیبا و سرسبز دیدن کنند. البته مسیر پیاده‌روی همان حوالی حوضچه است. در حالی که مسیر دوچرخه سواری رفته رفته به سمت جنگل می‌رود. صرف نظر از این که این پارک فضای باز است آب و هوای آن هم می‌تواند ناپایدار باشد. دسترسی به پارک بنجاکیتی بسیار راحت است. فقط کافی‌ست از ایستگاه BTS Skytrain در آسوک، 5 دقیقه تا مقصد پیاده‌روی کنید. برای افرادی که به دوچرخه سواری علاقه ندارند امکان قایق سواری و گشت و گذار در پارک وجود دارد. به علاوه یک زمین اسکیت هم وجود دارد.

آدرس: Ratchadaphisek Road, Khwaeng Khlong Toei, Khet Khlong Toei Krung Thep Maha Nakhon, 10110, Thailand

 

بخوانید: دیدنی‌هایی که در اولین سفر به بانکوک باید تماشا کنید

 

 

پارک لومپینی

در قلب شهر بانکوک پارک لومپینی را پیدا خواهید کرد. با پیاده‌روی از ایستگاه BTS Skytrain Saladaeng می‌توانید از فشار و شلوغی شهر به جایی آرام و سرسبز پناه ببرید. دوچرخه سواری در پارک لومپینی به دو دلیل می‌تواند سرگرم کننده باشد. اول این که در این پارک همیشه اجراها و برنامه‌هایی در جریان است و این یعنی حین دوچرخه سواری می‌توانید چیزهای جذابی را ببینید، دوم مارمولک‌های عظیمی که اینجا ساکن هستند. به احتمال زیاد، شما در طول مسیر دوچرخه سواری خود به یکی از این موجودات ما قبل تاریخ روبرو خواهید شد. لزومی ندارد بترسید آن‌ها بیش از هر چیزی می‌خواهند تنها بمانند و آفتاب بگیرند.

آدرس: ถนนพระรามที่ ๔, Khwaeng Lumphini, Khet Pathum Wan Krung Thep Maha Nakhon, 10330, Thailand

 

بخوانید: سفری جذاب به نونتابوری بانکوک

 

 

آیوتایا

با یک تیر دو نشان بزنید و از شهر آیوتایا بازید کرده، از معابد جذاب آیوتایا دیدن کنید و در آن دوچرخه سواری کنید. اگر تنها یک ساعت از بانکوک دور شوید به پایتخت باستانی سیام می‌رسید که با معابد تاریخی محاصره شده و انتظار شما را می‌کشند تا با دوچرخه به کاوش بروید. به سادگی دوچرخه‌ای اجاره کنید و جاده‌های اصلی اطراف هر مکان تاریخی را طی کنید. اینجا به مراتب از بانکوک آرام‌تر است پس لازم نیست از راندن در مسیرهای اصلی بترسید. اگر هم فردی ماجراجو هستید می‌توانید تمام مسیر بازگشت به بانکوک را رکاب بزنید. رکاب زدن در این مسیر 76 کیلومتری را برای افراد ضعیف توصیه نمی‌کنیم. برای رفتن در این مسیر با خودتان به قدر کافی آب ببرید.

آدرس: หมู่ที่ 4 Khlong Tho Road, Tambon Pratuchai Chang Wat Phra Nakhon Si Ayutthaya, 13000, Thailand

 

 

پارک روت فای یا سوان روت فای

دوچرخه سواران حرفه‌ای باید به پارک روت فای بروند، زیرا یکی از طولانی‌ترین مسیرهای دوچرخه سواری در بانکوک است. این مسیر در نواحی داخلی و خارجی شهر می‌پیچد و امکاناتی مثل زمین تنیس، بسکتبال و والیبال را در دسترس بازدیدکنندگان خود قرار می‌دهد. شما می‌توانید دوچرخه‌ها را به قیمت 20 تا 30 بات دراینجا کرایه کنید. این پارک نزدیک به ایستگاه BTS Skytrain Mochit قرار دارد سپس می‌توانید سوار تاکسی و یا موتور شده و حدود 10 دقیقه بعد به پارک برسید.

آدرس: Kamphaeng Phet 3 Road, Lat Yao, Khet Chatuchak Krung Thep Maha Nakhon, 10900, Thailand

 

بخوانید: معرفی بهترین مقاصد شمال تایلند

 

مطالب مرتبط