کامیون‌های غذای سیار در بانکوک: بخش اول

صحنه غذاهای خیابانی تایلند، در واقع تصاویری افسانه‌ای از غرفه‌های کوچک و چرخ دستی‌هایی را تداعی می کند که برخی از بهترین غذاهای تایلند را سرو می‌کنند. در این میان، کامیون‌های غذای سیار در بانکوک که در حین حرکت می‌توانند به ارائه خدماتشان بپردازند، بسیار جالب توجه است. البته باید گفت که بسیاری از این کامیون ها در این شهر، در حال تمرکز بر غذاهای غربی هستند و غذاهای خیابانی به سبک آمریکایی را به افراد محلی معرفی می‌کنند، تا ارتباط بیشتری با گردشگران خارجی برقرار نمایند. به هر حال اگر با تور تایلند سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به معرو‌ف‌ترین کامیون‌های غذای سیار در بانکوک بزنید.

 

Mother Trucker

این کامیون غذای سیار را معمولا در نزدیکی محله کلیمی‌ها، در جاده Khao San بانکوک خواهید یافت. شما می‌توانید برای صرف شام، یکی از دو گزینه گوشت گاو و گوشت خوک را انتخاب نمایید که هر دوی این ساندویچ‌ها در نان تازه پخته شده و همراه با سس جزیره خانگی و حلقه‌های پیاز سرو می‌شوند.

آدرس: Joke Bang Lamphu, Bangkok, Thailand

 

بخوانید: معرفی غذای تایلندی مناسب برای بچه‌ها

 

 

Daniel Thaiger

دانیل تایگر که با وجود طیف عظیم کامیون‌های سیار تازه‌کار، اعتباری بیش از پیش یافته، بهترین همبرگرهای غذای سیار را ارائه می‌دهد. منوی آن بسیار ساده است و مواد غذایی نیز تازه هستند. برگرها از گوشت خوک و گوشت گاو تهیه می‌شوند و در کنار کاهو، گوجه فرنگی، پیاز کبابی و یک سس هزار جزیره به نام "سس تایگر" همراه با پنیر بیکن و پنیر چدار سرو می‌شوند. این کامیون پرطرفدار تقریبا همیشه قبل از زمان بسته شدن، فروش دارد.

 

 

Pizza Aroy

این کامیون، در حوالی Lad Phrao به ارائه پیتزاهای عالی خیابانی در بانکوک مشغول است. یک گاز فر قابل توجه برای تهیه پیتزا، چند پرچم ایتالیایی نصب شده و چندین صندلی پلاستیکی در اطراف آن از مشخصه‌های اصلی این کامیون غذای سیار هستند. برای تهیه پیتزاهای 12 اینچی متنوع، از مواد ساده و وارداتی ایتالیایی استفاده می‌شود. در ضمن، منوی آن حاوی یک گزینه معروف با عنوان "پیتزا ساندویچ" است که از دو برش پیتزا به شکل ساندویچ تشکیل شده است و بسیار مناسب برای یک وعده غذایی است.

آدرس: Lad Phrao, Bangkok, Thailand

 

بخوانید: تایلند و شگفتی‌ها؛ اَبَر غذاها در تایلند

 

 

Summer Street

این کامیون زیبا که از تزئینات جالبی برخوردار است، در نزدیکی Aree Soi 2 واقع شده و متخصص غذاهای دریایی کبابی زغالی از جمله ماهی، صدف و میگو است. کامیون همچنین، مجموعه‌ای از سایر غذاهای دریایی نظیر انواع صدف و حلزون‌های خالدار را در ظروف کوچک و بزرگ ارائه می‌دهد. در اینجا، صندلی‌هایی در جلوی پیشخوان و نیز چندین سایبان چیده ‌شده‌اند و نوشیدنی‌های محلی و وارداتی نیز سرو می‌شوند.

آدرس: Bangkok, 10900, Thailand

 

 

Hotdogs & Buns

Hotdogs & Buns، هات داگ‌های آمریکایی عالی را به همراه پیاز خرد شده، فلفل، ترشی، کرفس و گوجه‌فرنگی روی نان‌های خانگی سرو می‌کند و یکی از جذاب‌ترین کامیون‌های غذا فروشی در دنیا است. این کامیون، فقط از گوشت‌های مرغوب گاو و مرغ استفاده می‌نماید. شما می‌توانید از میان نان‌های گندم یا سفید انتخاب کنید و گزینه اضافه کردن مخلفات را نیز دارید. بعلاوه این کامیون، ذرت‌های شیرین بی‌نظیری را ارائه می‌دهد.

آدرس: Between Ekkamai and Rama 4, Bangkok, Thailand

 

 

Orn the Road

این کامیون سیار، از نحوه پخت متمایزی نسبت به رقبایش در بانکوک استفاده می‌کند. گوشت‌ها، روی ذغال کباب می‌شوند و همبرگرها طعم دودی پیدا می‌کنند. گزینه‌های قابل توجه در منو شامل "ادویه‌جات ترشی‌جات" تهیه شده با گیاهان و ادویه‌های تایلندی و "دیکسی برگر" است که با یک سس باربیکیوی تند در صدر قرار دارند. برگرها، با سیب‌زمینی سرخ شده سرو می‌شوند و بعلاوه می‌توانید در صورت تمایل از سس‌های غلیظ و تند نیز استفاده کنید. 

آدرس: Soi Nana Nuea, Khwaeng Makkasan, Ratchathewi Krung Thep Maha Nakhon, Thailand

 

بخوانید: جذابترین غذاهای خیابانی در آسیا

 

 

Annette i tim tuk tuk

بانکوک یکی از شهر‌هایی با غذاهای خیابانی مشهور است. تلفیق بی‌نظیر فرهنگ کامیون‌های مواد غذایی غربی و تایلندی، خلاقیت این کامیون سیار را در ارائه ژلاتوهای خانگی به رخ می‌کشاند. بعلاوه این کامیون، یک فضای استراحت و نشستن را با ردیفی از میز و صندلی‌ها برای مشتریان فراهم می‌کند. این کامیون عمدتا در مجتمع اصلی راچایوتین، واقع در تقاطع جاده‌های Ratchadaphisek و Phahon Yothin پارک شده  رهگذران می‌توانند هر کدام از طعم‌های تیرامیسو، انبه‌، میوه ترش، شیر تازه و آدامس را انتخاب کنند.

 آدرس: Drive in Square 1, Khwaeng Pathum Wan, Khet Pathum Wan Krung Thep Maha Nakhon, 10330, Thailand

 

 

La Monita

پیدا کردن این کامیون سیار موادغذایی بسیار آسان است، زیرا به صورت دائمی در مال Siam Paragon پارک شده است. خدمات این کامیون با الهام از کامیون‌های تاکوی سانفرانسیسکو شکل گرفته و غذاهای کلاسیک مکزیکی را طبخ می‌کند و دسرها و قهوه‌های مکزیکی را نیز ارائه می‌دهد. اما معروف‌ترین گزینه آن "Paragon Baja Gordita" بوده که شامل یک تورتیلا خانگی پر از پنیر، سالسای تازه، کاهو، سس بامیه مخصوص و یک نوع استیک، مرغ کبابی یا میگو است.

آدرس: Siam Paragon Mall, Bangkok, Thailand

 

بخوانید: کافه‌های جذاب بانکوک با کارگاه‌های هنری

 

 

در کنار انبوه غذاکده‌ها و رستوران‌ها، گشت و گذار در میان معروف‌ترین کامیون‌های غذای سیار در بانکوک جاذبه‌ای بی‌نظیر به شمار می‌آید. شما در سفر به این شهر، همیشه با گزینه‌های متعدد و فراوانی برای رفع گرسنگی و لذت بردن در این رابطه مواجه هستید. قطعا تعداد و تنوع این کامیون‌ها محدود به موارد ارائه شده در این مقاله نیست. پس بیایید در مقاله بعدی نیز، با کامیون‌های غذای سیار بیشتری آشنا شویم.

 

مطالب مرتبط