راهنمای سفر به جزیره لیپه ؛ تایلند

جزیره لیپه در نزدیکی لنکاوی قرار گرفته و رفتن به آن‌جا با تور تایلند بسیار ساده است. هر کسی که زحمت این سفر را به جان خریده، لیپه را جایی رویایی و عالی توصیف کرده که یکی از بهترین تجربه‌های سفر به تایلند را برایش ساخته است.
جایی شبیه به جزایر مالدیو با دیدنی‌های بسیار و فعالیت‌های متنوعی که می‌توانید در آن تجربه کنید.

 

چطور به جزیره لیچه برویم؟

جزیره لیپه از خشکی سرزمینی اصلی تایلند حدود 60 کیلومتر فاصله دارد و از پوکت نیز می توان به آن‎جا رفت، اما اگر سفر لنکاوی را تجربه می‌کنید، این جزیره بسیار نزدیک‌تر به شما خواهد بود و به راحتی با قایق‌هایی که هر روزه در چند نوبت شما را به لیپه می‌برند، می‌توانید از این جزیره زیبا و پرطرفدار دیدن کنید. محبوب‌ترین قایق‌های Kuah Jetty نام دارد که حدودا یک ساعت و نیمه شما را به جزیره لیپه رمی‌رسانند و هزینه‌ی آن نیز حدود 800 بات به ازای هر نفر خواهد بود.

 

beach

 

ارزان‌ترین سالن‌های ماساژ در تایلند

بهترین زمان برای بازدید از جزیره لیپه

مثل دیگر نقاط گرم‌سیری تایلند، این جزیره نیز دو فصل دارد، فصل بارانی و فصل خشک. فصل خشک بین ماه‌های نوامبر تا آوریل است  که هوا آفتابی بوده و به ندرت باران می‌بارد.
این فصل چون بهترین زمان سفر به لیپه بوده، جمعیت بیشتری را نیز نیز جذب این جزیره می‌کند، مخصوصا در ماه‌های دسامبر و ژانویه که تعطیلات زمستانی است و حجم مسافران آن به شدت زیاد می‌شود. پس بهتر است در فصل خشک اما خارج از آن دو ماه به جزیره لیپه بروید.
بین ماه‌های مِی تا اکتبر نیز فصل بارانی بوده و روزهای زیادی از ماه در این جزیره باران خواهد آمد.

 

koh-lipe02

 

محبوب‌ترین فعالیت‌هایی که می‌توانید در جزیره لیپه تجربه کنید

 

سواحل زیبای جزیره لیپه

تفریحات ساحلی مهم‌ترین چیزی است که شما در جزیره‌ی لیپه تجربه می‌کنید. سواحلی زیبا که شما را یاد مالدیو یا بالی می‌اندازند. جالب اینکه همین جزیره‌ی کوچک، سواحل کاملا متفاوتی دارد که از جمله جذابیت‌های آن به حساب می‌آید. از  معروف‌ترین این سواحل می‌توان به ساحل پاتایا اشاره کرد که شلوغ‌ترین ساحل جزیره است.
ساحل سانرایز، بیلا و سانوم نیز از جمله سواحل زیبا و متفاوت جزیره به حساب می‌آیند. اما از نظر زیبایی، سخت می‌شود ساحلی را همچون سانست پیدا کرد که یک خشکی جلورفته در آب با شن روشن و زیباست که دور تا دورش را آب کم عمق و زیبا احاطه کرده است.

 

جزیره لیپه02

 

دلایلی جالب برای سفر به تایلند

تفریحات آبی

غواصی یکی از مهم‌ترین دلیلی است که شما بخواهید وارد آب‌های جزیره لیپه بشوید. تورهای غواصی عمیق در لیپه به تعداد زیادی برگزار می‌شود و شما فارغ از آن‌ها می‌توانید با اجاره یک عینک و لوله‌ی تنفس مخصوص روی آب شنا کنید و دنیای شگفت‌انگیز زیر آب را تماشا کنید. همینطور که از روی اسکله‌ها به آب نگاه کنید، دریای این جزیره این قدر شفاف است و آبزیان آن زیاد و متنوع، که ماهیان زیادی را بدون ورود به آب خواهید دید. از طرفی کرایه کردن وسایل بازی و ورزش و همچنین کایاک سواری در آب، از دیگر تفریحات آبی پر طرفدار در جزیره لیپه است.

 

snorkeling

 

بهترین کارهای جذاب برای گردشگران در تایلند

تماشای ساحل درخشان بیولومینسنت

چند نقطه در دنیا هستند که ساحل آن‌ها به واسطه بیولومینسنت درخشان خواهد شد. اگر فیلم The Beach را دیده باشید، احتمالا با خود می‌گویید که رنگ آبی ساحل در شب کار افکت‌های هالیوودی است، در صورتی که این منظره‌ی طبیعی را در لیپه نیز می‌توانید تجربه کنید. به هیچ وجه نیاز نیست که هزینه‌ی زیادی برای تورها کنید، کافی است شب را در لیپه بمانید و شب به سراغ سواحل خالی از رستوران و هتل و هر نور اضافی بروید، همان موقع نقطه‌های آبی از دور چشم شما را خواهند گرفت.

 

bioluminescent

 

یوگا

برای کسانی که به یوگا علاقه دارند، جزیره‌ی لیپه یک مرکز مهم در این رابطه به حساب می‌آید و بسیاری از طرفداران این رشته، به لیپه می‌آیند تا تجربه ورزش دسته جمعی در طبیعت این جزیره را تجربه کنند.

 

یوگا

 

کوه پیمایی

تپه‌های جزیره‌ی لیپه آنقدری بلند نیستند، اما اگر زمانی را برای بالا رفتن از آن‌ها صرف کنید، هم طبیعت داخل جزیره را مشاهده خواهید کرد و هم از آن بالا منظره‌ای بسیار زیبا از جزایر و آب‌های اطراف را می‌بینید. این از آن فعالیت‌هایی است که اگر بیشتر از یک روز در جزیره هستید یا حتی ساعات زیادی در لیپه می‌مانید، حتما باید امتحان کنید.

 

viewpoint

مطالب مرتبط