پنج دلیل برای تنها سفر کردن به تایلند

تایلند یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری است که به دلیل جزایر بکر، شهرهای پر جنب و جوش، معابد باستانی باکوک، طبیعت و حیات وحش بی‌نظیر، غذاهای سنتی و بازارهای خیابانی در سراسر دنیا مشهور شده است. اما جالب است بدانید که تایلند، یکی از مقاصد گردشگری پر طرفدار برای کسانی است که با تور تایلند سفر می‌کندد و یا کسانی که ترجیح می‌دهند به تنهایی ماجراجویی کنند.

 

تایلند، دیدنی‌های زیادی برای شما دارد

سرزمین لبخندها، یکی از مقصدهای ساحلی برتر جهان است که جذابیت‌ها و دیدنی‌های بسیار فراوانی برای ارایه به مسافران تنها دارد. سواحلی مانند ریلی و دوست ریلای که از بهترین سواحل تایلند هستند، ساحل چانگ در سامویی، ساحل ماسه‌های سفید، ساحل کامالا پاتونگ و نای هارا در پوکت، جزایر فی فی، جزیره بامبو، یک موقعیت فوق العاده برای تفکر یا ریلکس کردن و یا آفتاب گرفتن و تنی به آب زدن هستند.

علاوه بر این می‌توانید از معابد قدیمی و باشکوهی مانند چای اوتانارام، وات آرون (معبد سپیده دم)، معبد زمردی بودا، وات رانگ کان و یا معابد جدیدی مانند معبد سفید دیدن کنید، بدون آنکه جای خالی یک همسفر را در کنار خود احساس کنید.

جذابیت دیگر این کشور محبوب گردشگران، طبیعت و حیات وحش بی‌نظیری است که در انتظار شماست. می‌توانید در جنگل‌های بارانی اقامت کنید، با تورهای حیات وحش از حیوانات بومی این کشور دیدن کنید. به ساحل میمون‌ها بروید و یا دهکده فیل‌ها را ببینید.

 

 

نگرانی برای وعده‌های غذایی نخواهید داشت

اگر از افرادی هستید که در بیشتر مواقع برای به تفاهم رسیدن با دیگران برای انتخاب وعده غذایی یا رستورانی که قرار است در آن غذا بخورید، مشکل دارید و یا سر و کاری با آشپزخانه و آشپزی ندارید، تایلند یک مقصد ایده آل برای شماست. در این کشور رنگارنگ، اصلا نیازی به برنامه‌ریزی برای رفتن به رستوران ندارید. کافی است در خیابان قدم بزنید تا عطر و رنگ غذاهای خیابانی شما را به طرف خودش بکشاند.

جالب است بدانید که در کشور تایلند، بسیاری از خانه‌ها، آشپزخانه ندارند. هنگامی که به سوپر مارکت‌ها یا فروشگاه‌های مواد غذایی هم سر بزنید، بیشتر با وعده‌های غذایی آماده و نیمه آماده مواجه خواهید شد. درست به همین دلیل است که سرو غذا در خیابان، به بخشی از زندگی و فرهنگ تایلندی‌ها تبدیل شده است و میتوانید در خیابان محبوبترین غذاهای تایلندی را امتحان کنید.

 

 

به ویژه در پایتخت این کشور، یعنی بانکوک که در سراسر جهان به خاطر بازارهای روباز و اغذیه فروشی‌های خیابانی شهرت زیادی کسب کرده است. در این شهر زیبا، می‌توانید در حالی‌که یکی از غذاهای سنتی تاهی را در خیابان نوش جان می‌کنید، به یکی از بازارهای هفتگی بانکوک سری بزنید و به تماشای زندگی مردم و گردشگری‌ شهری‌تان ادامه بدهید.

برخی از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی تایلند شامل سالاد پاپایا، پاد تاهی کونگ و خوراک مخصوص رشته فرنگی با میگو است. تورهای پیاده روی غذا هم همیشه در شهر بانکوک فعال هستند که اگر علاقمند باشید، می‌توانید با آن‌ها همراه شوید تا هم از مناطق گردشگری شهر دیدن کنید، هم غذاهای خوشمزه بخورید و هم درباره غذاهای تایلندی اطلاعاتی کسب کنید.

 

بخوانید: آشنایی با بهترین بازارهای شبانه تایلند


احساس تنهایی نخواهید کرد
 

از آنجایی که تایلند یک مقصد محبوب برای گردشگران است، می‌توانید خاطرجمع باشید که در هیچ کجای این سرزمین احساس تنهایی نخواهید کرد. همیشه مسافران زیادی را در اطراف خود خواهید دید که درست مانند شما با کنجکاوی به اطراف خود نگاه می‌کنند.

از این تعداد مسافر، می‌توانید افرادی را ببینید که به صورت انفرادی سفر می‌کنند! پس اگر دوست دارید با افراد جدید ملاقات کنید، بهترین مقصد شما تایلند است؛ به ویژه در شهرهای شلوغ و محبوبی مانند بانکوک، چیانگ مای و جزایر محبوبی مانند پوکت و کوه ساموئی.

 

 

اگر خیلی سخت‌گیر نیستید و یا قصد دارید یک مسافرت طولانی اما کم خرج داشته باشید و حتما هم افراد جدید را ملاقات کنید، بهتر است به جای اقامت در هتل، در هاستل‌ها و خوابگاه‌های مشابه یک تخت برای خودتان بگیرید تا فرصت بیشتری برای نزدیک شدن به افراد جدید داشته باشید.

راه دیگر برای آشنا شدن با افراد جدید این است که در تورهای یک روزه یا سفرهای کوتاه شهری و بین شهری جمعی ثبت نام کنید؛ این شیوه یک روش خارق العاده برای یافتن دوستان جدید است که تقریبا می‌توان گفت ردخور ندارد. علاوه بر این می‌توانید در یک کلاس آشپزی تایلندی ثبت نام کنید یا یک ماجراجویی جدید در جنگل‌های بارانی را امتحان کنید.

 

بخوانید: ارزان‌ترین سالن‌های ماساژ در تایلند

 

 

گشت و گذار در این سرزمین آسان و به صرفه است

در سفر به تایلند می‌توانید به راحتی بین شهرها و جزیره‌ها تردد کنید. قطارها، اتوبوس‌ها و کشتی‌های فراوانی در این کشور آماده خدمت به گردشگران هستند که تقریبا همه جای کشور را به هم متصل کرده‌اند و کار را برای شما آسان می‌کنند.مثلا وسایل حمل و نقل در بانکوک بسیار در هستند و هم مقرون به صرفه و اقتصادی هستند.

نکته جالبی که در این سفرها در انتظار شماست، این است که اگر مسافت‌های طولانی را طی کنید، در قطار، فرصت خوبی برای گپ زدن با مسافران دیگر خواهید داشت. اگر هم نگران تنهایی خود هستید، اطمینان داشته باشید که افراد زیادی مشتاق همراهی شما در این مسیر هستند.

 

 

تایلند یک کشور ایمن و بی‌خطر است

چه مسافر بدبینی باشید و چه خوش‌بین و مثبت اندیش، به هر حال ایمنی همیشه یکی از بزرگترین نگرانی‌هایی افراد برای انتخاب یک مقصد مناسب است؛ به خصوص اگر خودتان را برای یک سفر انفرادی آماده کرده‌اید. می‌توانید اطمینان داشته باشید که تایلند یک انتخاب بسیار امن محسوب می‌شود.

البته، هر چند که تایلند به طور کلی یک کشور با امنیت بالا برای مسافران است، اما هنوز هم بهتر است مانند هر جای دیگری در دنیا، محتاط باشید. این موارد شامل اجتناب از پیاده‌روی در خیابان‌های خلوت و یا سواحل خلوت در شب و مراقبت از وسایل ارزشمند و مدارک شخصی است.

 

بخوانید: ارزان‌ترین کارها در بانکوک ، تور تایلند


 

مطالب مرتبط