سه پیشنهاد متنوع برای گردش در تایلند، از پوکت تا پاتایا

تایلند سرزمینی است که می‌تواند همه گردشگران را راضی و خشنود کند؛ از کسانی که برای استراحت در سواحل بکر راهی تور تایند شده‌اند تا افرادی که دوست دارند یک کشور آسیایی مدرن را ببینند، افرادی که دوست دارند معابد زیبای تایلند را ببینند و با فرهنگ بودایی آشنا شوند و حتی کسانی که مجذوب طبیعت زیبا و منحصر به فرد این سرزمین شده‌اند.

همین تنوع سبب شده است که گردشگران نتوانند به سادگی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری تایلند برنامه‌ریزی کنند. چاره کار آن است که پیش از آنکه راهی سفر به تایلند شوید، درباره آن مطالعه کنید و تصمیم بگیرید که قرار است چه برنامه تفریحی را در کدام منطقه از تایلند تجربه کنید. در ادامه این مطلب، سه پیشنهاد گردشگری برای مسافران تور تایلند مطرح شده است: از تور قایق رانی برای بازدید از خلیج فانگ نگا در پوکت، تا بازدید از معبد وات فرا یایی در پاتایا و وقت‌گذرانی در شهر سوخته آیوتایا در نزدیکی بانکوک.

 

بخوانید: 9 فعالیت هیجان‌انگیز در سفر به تایلند

 

تور قایق‌رانی و بازدید از غارهای خلیج فانگ نگا

پوکت یکی از بی‌نظیرترین جزیره‌های توریستی جهان است که همیشه جاذبه جدیدی برای شما در آستین دارد. این سرزمین زیبا، یک مکان رویایی در جنوب غربی تایلند است که یک محل عالی برای گذراندن تعطیلات و دور شدن از استرس زندگی روزمره است.

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید در این جزیره انجام بدهید، گشت و گذار با تورهای قایق رانی است که به شما این شانس را می‌دهند تا از غارهای اطراف و داخل خلیج فانگ نگا (Phang Nga) بازدید کنید. خلیج فانگ نگا که در شهر پوکت واقع شده است، ۴۰۰ کیلومترمربع مساحت داشته و 100 جزیره را در خود جای داده است.

 

 

برای بازدید از این خلیج و غارهایی که در آن قرار دارند می‌توانید با تورهای قایق‌رانی راهی این منطقه شوید. تفاوتی نمی‌کند که در کدام یک از هتل‌های پوکت اقامت دارید، کافی است از راهنمای هتل سوال کنید تا نزدیک‌ترین تور قایق‌رانی این خلیج را به شما معرفی کنید. اگر تنها می‌خواهید در خلیج قایق سواری کنید و قصد بازدید از غارها را ندارید، می‌توانید یک قایق پدالی کرایه کنید و و خود را به قلب این خلیج افسانه‌ای برسانید.

 

 

بازدید از معبد وات فرا یایی در پاتایا

در این بخش از سفر خود، حتما از معبد وات فرا یایی (Wat Phra Si Sanphet) بازدید کنید تا یکی از شگفت انگیز ترین بخش‌های سفر خود را ساخته باشید. این معبد یکی از نمادهای اصلی شهر پاتایا است، یک مجسمه‌ طلایی از بودا که حدود دوازده متر ارتفاع دارد و درست رو به دریا ساخته شده است.

با ورود به محدوده این معبد، یک مار بزرگ را خواهید دید که در امتداد راه پله‌ای که شما را به مجسمه بودا می‌رسانند، کشیده شده است. این مار، همان نماد افسانه‌ای تاریخ باستانی تایلند است که آن را به نام نگا (Nega) می‌شناسند. نکته هیجان انگیز ماجرا این است که این مار عظیم، از طلا ساخته شده است.

 

بخوانید: پنج دلیل برای تنها سفر کردن به تایلند

 

 

هنگامی که از کنار مار نگا گذشتید و به بالای پله‌ها رسیدید، مجسمه با ابهت بودا را در مقابل خود خواهید دید. روی خود را برگردانید، حالا می‌توانید نمای زیبایی از سراسر شهر پاتایا و ساحل زیبای آن را تماشا کنید. در کنار این معبد، دهکده‌های کوچک دیگری هم قرار گرفته‌اند که بهتر است بازدید از آن‌ها را هم حتما در برنامه سفر خود به پاتایا جای دهید.

زمان و ساعت بازدید از مبعد: این معبد هر روز از صبح تا عصر درهای خود را به روی بازدیدکنندگان مشتاق گشوده است. اگر تمایلی به گردشگری در ازدحام جمعیت ندارید، طوری برنامه ریزی کنید که این بازدید در یکی از روزهای هفته به جز شنبه انجام شود، چراکه این معبد، در روزهای شنبه میزبان جمعیت زیادی از مردم محلی و گردشگران است.

  • نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که هنگام بازدید از این معبد باید لباس مناسبی به تن کنید تا به عقاید و سنت‌های مردم تایلند احترام گذاشته باشید.
  • بازدید از این معبد کاملا رایگان است.

 

 

شهر سوخته آیوتایا در نزدیکی بانکوک را ببینید

سرزمین تایلند، تاریخ ارزشمند و منحصر به فردی دارد. در سراسر این کشور می‌توانید بناهای قدیمی و سازه‌های باستانی فراوانی را ببینید اما یکی از تاریخی‌ترین این بناها، شهر تاریخی آیوتایا (Ayutthaya) است که در میان گردشگران به شهر سوخته معروف شده است.   

جالب است بدانید که آیوتایا یا شهر ساخته در حدود چهار قرن کامل، پایتخت سرزمین سیام یا همین تایلند امروزی بوده است و معبدهای آیوتایا بسیار معروف هستند.

 

بخوانید: ارزان‌ترین کارها در بانکوک ، تور تایلند

 

 

پادشاهی آیوتایا در سال 1350 میلادی شکل گرفت و در کمتر از یک قرن به اوج خود رسید. آوازه قدرت و جایگاه آیوتایا آن‌قدر عالم‌گیر شده بود که ارتباط خوبی میان پادشاهی این سرزمین و لویی چهاردهم در فرانسه شکل گرفته بود.

اما این شکوه آن‌قدرها هم دوام نیاورد. در قرن هفدهم، ارتش برمه به این پادشاهی حمله کرد و پس از فتح شهر، آن را به آتش کشید و سرزمین زیبای پادشاه به یک شهر سوخته تبدیل شد. این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این خرابه ارزشمند باستانی اکنون در 80 کیلومتری شهر بانکوک قرار گرفته است و شما به آسانی می‌توانید در یک سفر یک روزه از آن بازدید کنید.

 

 

مطالب مرتبط