معرفی توریستی‌ترین مناطق تایلند، قسمت دوم

اگر با تور تایلند عازم این سرزمین رویایی هستید، می‌توانید ماجراجویی خود را با یک موتور سیکلت از منظره‌های کوهستانی اطراف شهر پای (Pai) یعنی شمال چیانگ مای آغاز کنید و پس از تماشای ایوان‌های اعجاب انگیز برنج کاری و مزارع پهناور گل به سوی جزایر زیبای خلیج آندامان راهی شوید.

 

 

در قسمت نخست این مطلب با سه منطقه ایسان، تایلند مرکزی و بانکوک آشنا شدیم. شمالی‌ترین و بزرگترین ناحیه تایلند، ایسان نام دارد. این منطقه بیست استان را در خود جای داده است. رودخانه سهمگین و با شکوه مکونگ، دوازدهمین رودخانه جهان از نظر طولانی بودن که در شرق منطقه ایسان جاری است، این ایالت را از زلائوس جدا می‌کند. مردم این منطقه هم لهجه ویژه خود را دارند و هم غذاها و آداب و رسوم‌شان از مناطق دیگر تایلند متفاوت است.

ناحیه مرکزی تایلند یکی از شش منطقه جغرافیایی این کشور است که بر اساس تقسیمات کشوری شامل بیست و دو استان است. این ناحیه دارای منطقه کوهستانی کمتری است و معابد تاریخی آیوتایا در آن قرار دارد. پایتخت پادشاهی آیوتایا بخاطر آزادی که برای تاجران سراسر دنیا مثل ژاپن و کره به هندوستان و ایران و حتی پرتغال داشت، بسیار معروف بود.

 

بخوانید: معرفی جالب‌ترین هتل‌های لاکچری پوکت

 

 

بانکوک، شهر شناخته شده این کشور و پایتخت تایلند است. نزدیک به ۱۳ درصد از جمعیت کشور در این شهر کار و زندگی می‌کنند. این منطقه از تایلند ما را به یاد آسمان خراش‌های مدرن و جمعیت زیاد شهری با سبک زندگی جدید بیاندازد اما اشتباه نکنید! بانکوک دیدنی‌های فراوانی را در خود جای داد است.

 در این مطلب با بخش‌های مختلف مورد علاقه گردشگران در تایلند شرقی، خلیج تایلند جنوبی و دریای آندامان در کشور تایلند آشنا می‌شویم:

 

بخوانید: تفریح‌های جذاب برای خانواده‌های شاد در بانکوک

 

تایلند شرقی و پاتایای محبوب

تایلند شرقی از شمال با ایالت ایسان، از شرق با کامبوج و از غرب با بانکوک مرز مشترک دارد. تایلند شرقی دارای خط ساحلی زیبایی رو به خلیج تایلند است و البته جزایر زیبای فراوانی را هم در خود جای داده است.

پاتایا، مقصد مورد علاقه گردشگران هم در همین منطقه واقع شده است. یک حیاط خلوت زیبا نه تنها برای گردشگران بلکه برای پایتخت نشین‌های تایلند که می‌خواهند یک آخر هفته رویایی را به خوش‌گذرانی در کلوپ‌ها و کافه‌های پاتایا بگذرانند.

 

 

همچنین پارک ملی مو کو چانگ با سواحل و دریاهای درخشان و فوق العاده‌اش در این منطقه واقع شده است. با یک حیات وحش اعجاب انگیز و متنوع که گونه‌های فراوانی را در خود جای داده است. از لاک پشت‌های نرم پوست و کوسه‌های دریایی  تا مار کبری و گوزن‌های گرمسیری.

کو کوت (Ku kut)  یکی دیگر از جزایر تایلند شرقی است که با یک مسیر ویژه پیاده‌روی شما را به سوی ساختارهای صخره‌ای ناهموار و درختان تنومندی هدایت می‌کند که برخی از آن‌ها بیشتر از پانصد سال قدمت دارند.

کو چانگ (Ko Chang) نیز نام یک پارک ملی زیبا‌ی تایلند است که در همین منطقه قرار دارد. اگر نام جزیره فیل‌ها را شنیده باشید و مشتاق دیدار از آن باشید، این جزیره بخشی از همین پارک ملی است.

 

 

خلیج تایلند جنوبی، مهد جزایر استوایی

ساحل خلیج تایلند جنوبی، به دلیل جزایر استوایی که دارد در میان گردشگران معروف شده است. برجسته‌ترین بخش گردشگری خلیج جنوبی تایلند، زیباترین مناظر دیدنی سامویی است که جزایر کوه سامویی و کوه فنگان و کوه تائو را در بر می گیرند، معروف هستند. سامویی یک مقصد فوق العاده برای کسانی است که دوست دارند غواصی کنند یا از ورزش‌ها و تفریح‌های ساحلی لذت ببرند.

یکی از جاذبه‌های گردشگری جزیره سامویی که این روزها توانسته به یکی از پرطرفدارترین مناطق دیدنی در این جزیره زیبا تبدیل شود و هر ساله افراد بی شماری را به سمت خود بکشاند، پارک ملی دریایی آنگ تونگ نام دارد. آنگ تونگ درخشان‌ترین مروارید سامویی (Ang Thong National Marine Park) است که در واقع یک قسمت کوچک اما بسیار دیدنی از مجمع الجزایر بکر و بی‌همتای خلیج تایلند است.

 

بخوانید: ماجراجویی هیجان انگیز در دهکده فیل‌ها؛ پاتایا

 

 

خلیج آندامان، بهشت گردشگران

خلیج آندامان درست در روبه روی شبه جزیره تایلند جنوبی واقع شده است. معروف‌ترین نامی که احتمالا از اطراف خلیج آندامان به گوش‌تان رسیده، جزیره پوکت، بهشت محبوب گردشگران است. جزیره پوکت مانند یک دریاچه آب گرم بسیار وسیع است که در آن می‌توانید از زیبایی‌های طبیعی زیر آب همچون مرجان‌ها و صدف‌های حیرت انگیز لذت ببرید، غواصی کنید و خودتان را به آرامش بی پایان دریای آندامان بسپارید.

  

 

سواحل غربی پوکت مخلوط شن‌های ساییده شده و نرم، به همراه برآمدگی های سنگی و صخره ای و پرتگاه های بزرگ آهکی می باشد. همچنین این سواحل چندین ناحیه ی مهم گردشگری نیز دارند همچون ساحل کامالا، ساحل کارون و ساحل پاتونگ است که همچنین می‌توانید در بهترین اقامتگاه‌های ساحلی پوکت مستقر شده و سفری متفاوت را تجربه کنید

کوه لانتا (Koh Lanta) یک منطقه خیره کننده در دریای آندامان در ساحل غربی تایلند است که درست بین کوه فی فی و سرزمین اصلی واقع شده است. این جزیره تایلند دارای تعداد زیادی سواحل ماسه‌ای سفید و فضای داخلی کوهستانی است که با جنگل‌های انبوه پوشانده شده است. بیشتر ساکنان این منطقه مسلمان هستند و به همین دلیل هم امکانات توریستی آن در مقایسه با کوه فی فی، پوکت و کوه سامویی بسیار اندک است، با این حال اگر اهل طبیعت‌ گردی هستید، حتما سری به این منطقه بزنید.

 

بخوانید: دلایلی جالب برای سفر به تایلند

 

مطالب مرتبط