۱۷ نقطه جذاب در نزدیکی بانکوک: بخش اول

بانکوک شهری است سرشار از خیابان‌های شلوغ، ترافیک و ساختمان برای بیش از 11 میلیون نفر جمعیت. گاهی فرار از این عوامل، می‌تواند سفری آسوده‌تر را با تور تایلند برایتان رقم بزند. بنابراین، کافی است کمی بگردید و بهترین جاذبه‌های گردشگری در نزدیکی بانکوک را شناسایی کنید و با وجود آنها از خستگی سفر بکاهید. حالا اگر مایلید، می‌توانید در این کاوش با ما همراه شوید.

 

دریاچه Cheow Lan

دریاچه Khao Sok که در بین مردم محلی به Cheow Lan نیز شهرت دارد، در استان سورات تانی تایلند واقع شده است. این محدوده، صدها گونه جانوری را در خود جای داده و دارای مرتفع‌ترین و یکی از باشکوه ‌ترین آبشارهای تایلند، یعنی Thi Lo Su است. منشا این آبشار که ارتفاعی معادل 250 متر دارد، رودخانه Mae Klong River به عرض 450 متر است. در ضمن، یک غار در پشت آبشار وجود دارد که بسیار ارزش دیدن داشته و نیز چندین استخر برای شنا در این محدوده موجود هستند.

 

 

پارک جنگلی ملی Phu Chi Fa

این پارک جنگلی، در حاشیه شرقی استان چیانگ رای در شمال تایلند قرار دارد. در واقع این مکان، یک گوهر پنهان برای گردشگرانی به شمار می‌آید که عاشق جنگل و کوه هستند. این محدوده درست در مرز لائوس، ارائه دهنده یکی از زیباترین طلوع‌های خورشید است که تا به حال دیده‌اید. مشاهده انعکاس نور نرم خورشید از روی ارتفاعات این منطقه، خیره‌کننده است.

 

بخوانید: قایق سواری در مسیر‌های آبی بانکوک

 

 

تنگه Sam Phan Bok

این محدوده، که یکی از بزرگ‌ترین تنگه‌های تایلند به شمار می‌آید، سرشار از صخره‌های سنگی در حوالی رودخانه مکونگ در استان اوبون راتچاتانی است. این صخره‌ها، حاصل هزاران سال فرسایش ناشی از جریان‌های جوی و طبیعی هستند. ظاهر صخره‌ها، گاهی به شکل سر حیواناتی نظیر میمون و سگ است و حفره‌های داخل آنها نیز اغلب به شکل ستاره، دایره، قلب و میکی موس هستند.

 

بخوانید: بازار شبانه جذاب چاتوچاک در بانکوک

 

 

پارک طبیعی فیل

پارک طبیعی فیل‌ها، یک مرکز نجات و توانبخشی این حیوانات در استان چیانگ مای در شمال تایلند است. شما می‌توانید در راستای اهداف ذکر شده، برای کمک به فیل‌ها داوطلب شوید. این مرکز، دارای تعدادی فیل شاد و بازیگوش است که همگی از زندگی در اسارت و آزار انسانها و حیوانات دیگر نجات یافته‌اند. برای آشنایی با سایر پناهگاه‌های مشابه در این کشور، می‌توانید مقاله پناهگاه‌های حیات وحش برای دیدن فیل‌ها در تایلند را مطالعه کنید.

 

 

پارک تاریخی Phanom Rung

این پارک تاریخی که به نام Prasat Phanom Rung نیز شهرت دارد، در یک آتشفشان خفته قرار دارد. معبد هندوی واقع شده در این پارک، در استان Buriram  و در قرن دهم، از ماسه‌های سنگی و لاتریت ساخته شد. این سایت، اخیرا برای ثبت در لیست میراث جهانی یونسکو در دست بررسی است.  

 

 

ساحل Railay

استان کرابی، به داشتن مناطق ساحلی بسیار زیبا و متعدد شهرت دارد و ساحل Railay نیز یکی از آنهاست. در واقع این محدوده، یک شبه جزیره کوچک است که دارای چهار ساحل است. Railay، درست در جنوب ساحل Ao Nang واقع شده و فقط با قایق قابل دسترسی است. این ساحل پر از شن و ماسه‌های سفید، صخره‌های آهکی، چشم اندازهای بی‌نظیر، غارها و تالاب‌های مخفی درون صخره‌ها است. بعلاوه، بهترین مکان برای پیاده‌روی به شمار می‌آید. برای آشنایی با سایر سواحل بهتر است مقاله سواحل گردشگری در نزدیکی بانکوک را مطالعه کنید.

 

 

Samut Prakan

این منطقه که در فاصله 30 کیلومتری خارج از بانکوک واقع شده است، یک شهر باستانی مناسب برای بازدیدکنندگانی است، که فقط یک روز برای تفریح فرصت دارند. در واقع این جا، یک موزه فضای باز در تایلند است و بسیاری از شگفتی‌های مهم معماری تایلند از جمله معابد، کاخ‌ها و ویرانه‌های شهرهای باستانی را به نمایش می‌گذارد. ماکت‌ها در شهر باستانی، با جزئیات بسیار دقیق و در اندازه 3/1 بناهای اصلی ساخته شده‌اند.

 

بخوانید: بهترین تفریحات در چیلدوم بانکوک

 

 

شهر تاریخی آیوتایا

آیوتایا، فقط یک ساعت رانندگی با بانکوک فاصله دارد. سفر به این منطقه، یک روز عالی را برای گردشگران رقم می‌زند. اینجا، در لیست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است و نگاهی اجمالی را از شکوه باستانی تایلند به نمایش می‌گذارد. آیوتایا که سابقا پایتخت تایلند محسوب می‌شد، سرشار از ویرانه‌های تاریخی نظیر کاخ سلطنتی Bang Pa-In و مجموعه معابد Wat Maha Tat  است. بعلاوه با سفر به این ناحیه، می‌توانید از قایق سواری در رودخانه چائو فرایا نیز لذت ببرید. این منطقه سرشار از مناطق دیدنی و جذاب است که بخشی از آن را قبلا در مقاله ۱۰ معبد معروف آیوتایا معرفی کرده‌ایم.

 

 

بازار شناور Damnoen Saduak

این بازار، یکی از محبوب‌ترین بازارهای شناور در بانکوک است که در استان راچابوری واقع شده و در حدود 100 کیلومتری جنوب غربی بانکوک قرار دارد. رسیدن به این بازار، به یک رانندگی 2 -3 ساعته از بانکوک نیاز دارد. اگر مایلید از این جا دیدن کنید باید زود از خواب بیدار شوید، زیرا فروشندگان، اول صبح کالاهای خود نظیر میوه‌های تازه، سبزیجات، ادویه‌جات، ترشی‌جات و غذاهای خوشمزه را با قایق‌های چوبی بلند خود بیرون می‌آورند.

 جالب است بدانید که این بازار قدمتی 100 ساله دارد. تماشای قایق‌های زیبا در این کانال 32 کیلومتری که پر از کالاهای رنگارنگ هستند، چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. سایر بازارهای شناور این محدوده را می‌توانید در مقاله ۵ بازار شناور در فاصله 2 ساعتی از بانکوک بیابید.

 

 

بسیاری از بهترین جاذبه‌های گردشگری در نزدیکی بانکوک، در فاصله 4 یا 5 ساعته از شهر قرار دارند. هر چند که می‌توانید در طی یک سفر روزانه به دیدن این جاذبه‌ها بروید و همان روز به بانکوک بازگردید، اما اقامت در خارج از بانکوک برای یکی دو شب هم خالی از لطف نیست. پیشنهاد می‌کنیم که در مقاله بعدی نیز ما را همراهی کنید تا با برخی دیگر از این جاذبه‌های توریستی آشنا شویم. 

 

مطالب مرتبط