زیباترین شگفتی‌های طبیعی تایلند

تایلند به لحاظ توریستی یکی از پربازدیدترین کشورهای جنوب شرقی آسیا است که مسافرانی از سراسر دنیا را به خود می‌بیند. از سواحل گرمسیری تا جاذبه‌های فرهنگی در این کشور چیزهای زیادی برای کاوش وجود دارد. به علاوه تایلند برای سفرهای مقرون به صرفه هم مقصدی بی‌نظیر است. در تور تایلند می‌توانید زیبایی‌هایی را کشف کنید که تمثیلی از بهشت روی زمین هستند. ما در اینجا زیباترین شگفتی‌های طبیعی تایلند را برای سفر بعدی‌تان معرفی می‌کنیم.

 

پارک ملی دریایی Phang Nga Bay

پارک ملی دریایی Phang Nga Bay یکی از 10 شگفتی طبیعی برتر در تایلند است که به دلیل سازه‌های آهکی شکل شهرت بسیاری پیدا کرده است. این پارک از 42 جزیره و خشکی‌های کوچک تشکیل شده که آن را به مقصدی شگفت‌انگیز برای تعطیلات تبدیل کرده است. شما در اینجا با زیبایی باورنکردنی، جزایر کوچک و بزرگ، دنیایی از سواحل طلایی و آب‌های لاجوردی درخشان روبرو هستید. البته خلیج فانگ نگا در تایلند به دلیل داشتن تالاب‌های منحصر به فرد، جنگل‌های مانگرو افسانه‌ای، آب شفاف و صخره‌های مرجانی به تنهایی شهرت فراوانی دارد. خلیج فانگ نگا در استان فانگ نگا، در شمال پوکت واقع شده است.

 

بخوانید: بهترین پارک‌ها و فضای سبز در بانکوک

 

 

جزایر سیمیلان

شگفتی طبیعی بعدی در تایلند نیز در استان فانگ نگا واقع شده است. جزایر سیمیلان گروهی از جزایر دریای اندامان هستند، که با آب‌های شفاف آبی احاطه شده‌اند. به علاوه این جزایر یکی از بهترین و جذاب‌ترین نقاط دنیا برای غواصی هم هستند. گردشگران عموما با تورهای قایق‌های بادبانی برای بازدید از این منطقه شگفت‌انگیز بهشنی می‌روند و خاطره‌ای فراموش نشدنی را در دفتر زندگی‌شان به ثبت می‌رسانند.

 

 

پارک ملی خائو سوک

مورد بعدی این فهرست در پارک ملی خائو سوک، جایی که توسط قدیمی‌ترین جنگل بارانی همیشه سبز جهان پوشانده شده است قرار دارد. شما در این پارک می‌توانید از دریاچه مصنوعی Cheow Lan دیدن کنید که با غارها و پوشش حیوانی همان شرایط خلیج فانگ نگا را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید به روش‌های مختلفی مثل دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و قایقرانی پارک ملی را گشت و گذار کنید. همچنین اینجا یکی از بهترین مکان‌ها برای دیدن فیل‌ در تایلند است! گردش در این پارک مخصوصا برای خانواده‌های دارای فرزند به شدت جذاب خواهد بود.

 

 

آبشارهای اراوان

یکی از زیباترین شگفتی‌های تایلند این آبشار است که در ایالت کانچانابوری واقع شده است. این اسم به دلیل ظاهر سه سر آن و شباهتش به یکی از تمثیل‌های هندی به این نام در آمده است. این آبشارها که از 7 طبقه تشکیل شده دارای سازه‌های صخره‌ای است که در هوای گرم و مرطوب جنگل جریان داشته و به اطراف خود نشاط و طراوت می‌بخشد. ابشارهای اروان یکی از زیباترین آبشارهای تایلند است. برای کاوشی دوستانه و خانوادگی و پیکنیک رفتن در اطراف این آبشار به شدت جذاب و دلخواه است.

 

بخوانید: دانستنی‌های مهم برای سفر به بانکوک

 

 

پارک ملی خائو یای

مورد بعدی این فهرست نه تنها از شگفتی‌های برجسته تایلند است، بلکه در ردیف میراث جهانی یونسکو نیز جای گرفته است. خائو یای همچون دیگر پارک‌های ملی تایلند طیفی از مناظر دیدنی درخشان و زندگی حیوانی را ارائه می‌دهد. در این پارک مسیرهای پیاده‌روی مختلفی وجود دارد، اما بهترین پانورامای ممکن را می‌توانید با صعود به بلندترین قله این پارک به دست بیاورید. با وجود مبارزات شدید فعالان حیوانات، در این پارک هنوز فیل‌سواری در جریان است. به عنوان تجربه سنتی تایلندی فیل‌سواری را هم می‌توانید در صورت تمایل امتحان کنید. این پارک ملی عظیم در 4 استان کشور، سارابوری، ناخون نایوک، پراچینبوری و Nakhon Ratchasima گسترده شده است.

 

 

آبشار Thi Lo Su

یکی از افسانه‌ای ترین و زیباترین شگفتی طبیعی در تایلند قطعا آبشار Thi Lo Su است. این بزرگ‌ترین آبشار تایلند است و 250 متر طول آن 450 متر عرض دارد. از آنجایی که رسیدن به بالای آن مستلزم 2 کیلومتر پیاده‌روی است، به عنوان یکی از جالب‌ترین ماجراجویی‌ها به گردشگران توصیه می‌شود. آبشار Thi Lo Su در رودخانه Mae Kong در استان تاک واقع شده است. وقتی از دور به این آبشار نگاه می‌کنید حس می‌کنید به یکی از داستان‌های دیزنی پرتاب شده‌اید، بنابراین با رفتن به آن تجربه‌ای ناب کسب کنید.

 

بخوانید: راهنمای سفر ۳ روزه جذاب به بانکوک

 

 

غار Tham Lot

این غار که در استان Mae Hong Son واقع شده 1.666 متر طول داشته و میزبان تعدای از لانه‌های خفاش‌ها و نقاط باستانی است، که قدمت آن‌ها به هزاران سال باز می‌گردد. این غار همچنین دارای استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌های چشمگیری است که نباید دیدن‌شان را از دست داد.

 

 

پارک ملی Doi Inthanon

نوبتی هم که باشد باید سری به چیانگ مای بزنیم. در اینجا می‌توانید بلندترین کوه تایلند را در 2438 متر بالاتر از سطح دریا پیدا کنید. این منطقه از زمین‌های کوهستانی، جنگل‌های گرمسیری سرسبز و رودخانه‌های باشکوه و آبشارها تشکیل شده و همچنین از تنوع زیستی غنی برخوردار است. در اینجا طیف جالبی از گونه‌های حیوانی و گیاهی زندگی می‌کنند که باید خودتان از نزدیک ببینید.

 

بخوانید: تجربه کارهای هیجان‌انگیز در سفر به بانکوک

 

مطالب مرتبط