معرفی بهترین مقاصد شمال تایلند

بسیاری از بازدیدکنندگان تایلند عازم بانکوک یا سواحل و جزایر جنوبی می‌شوند، اما تایلند شمالی نیز دارای محدوده‌ای حیرت‌انگیز از مقصد‌های شگفت‌انگیز است که متاسفانه از دید گردشگران دور می‌ماند. در سراسر شمال تایلند با جنگل‌ها مناظر بکر و چشمگیر پر شده و قابلیت صعود، گردش و کوهنوردی دارد. حال این که می‌خواهید فیل‌ها را در زیستگاه طبیعی خود ببینید یا از قبایل تپه‌ای دیدن کنید، تایلند شمالی را بخشی از سفر بعدی خود در تور تایلند قرار دهید.

 

چیانگ مای

بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین مقصد شمال تایلند تور چیانگ‌مای است که به خاطر معابد و فیل‌هایش شناخته می‌شود. چیانگ مای دارای بیش از 300 معبد است که از مهم‌ترین آن می‌توان به Wat Phrathat Doi Suthep قرن چهاردهمی که خارج از مرکز شهر واقع شده، وات فرا سینگ قرن چهاردهمی پوشیده با نقاشی‌های دیواری باورنکردنی، و Wat Chedi Luang قرن پانزدهمی نام برد. بازارهای معروف چیانگ‌مای از نقاط توریستی جذابی برای مسافران است، اما حتما از معروف‌ترین آن‌ها Night Bazaar دیدن کنید.

 

بخوانید: بهترین مکانها برای رفتینگ در تایلند

 

 

سوخوتای (Sukhothai)

در قرن سیزدهم، شهر سوخوتای تایلند مرکز این کشور شناخته می‌شد اما امروز از رونق قبل افتاده و بیشتر برای ویرانه‌هایش شناخته می‌شود. پارک تاریخی Sukhothai به شما امکان می‌دهد تا زندگی بیش از 800 سال پیش در شمال تایلند را کاوش کنید، و حتی می‌توانید یک دوچرخه اجاره کنید تا در زمان کم‌تری تعداد بیشتری از ویرانه‌ها را ببینید. پارک به بخش‌های جداگانه تقسیم شده و برای دیدن هر کدام باید هزینه ورود بپردازید. در اینجا مجسمه‌های بزرگ بودا را در میان معابد فرو ریخته، پل‌های خیره‌کننده و هنر زیبا برجسته‌های گچ‌بری شده را خواهید دید.

 

 

پای

برای کوله‌گردها پای یکی از محبوب‌ترین مقاصد با تفریحات فراوان است. مثلا شما می‌توانید در اینجا به رفتینگ در رودخانه خروشان بروید، با فیل‌ها از رودخانه عبور کنید، در امتداد رودخانه‌ها حرکت کرده و نواحی جذاب و دیدنی را کشف کنید. برای زندگی شبانه، به جاده شلوغ Raddamrong بروید، که دارای تعدادی از کافه‌های روباز، نوشیدنی‌های ارزان قیمت و موسیقی زنده است.

 

بخوانید: آشنایی با اکوتوریسم در چیانگ مای

 

 

Mae Hong Son

Mae Hong Song در شمال تایلند واقع شده است اما به نظر می‌رسد به لطف فرهنگ خاص این منطقه در کشوری متفاوت باشد. Mae Hong Son با میانمار هم مرز است و بسیاری از ساکنان محلی تباری از این کشور را دارند. در این شهر، پیاده‌روی یک سرگرمی محبوب است و بسیاری از اقامتگاه‌ها برای یک روز اکتشافات در فضای باز را پیشنهاد می‌کنند. می‌توانید از پل بامبوی Su Tong Pae، غار Tham Pla Fish، آبشار Pha Sua و کاخ Pang Tong Palace در طول گردش‌های خود در منطقه دیدن کنید.

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های تایلندی در بانکوک

 

 

پارک ملی Doi Inthanon

تایلند شاید با آب و هوای گرمسیری و مناظر ساحلی همراه باشد، اما پارک ملی Doi Inthanon این کلیشه‌ها را می‌شکند. این پارک که روی بلندترین کوه تایلند و اطراف آن گسترده شده نه تنها ارتفاعات زیادی را در خود جای داده بلکه می‌تواند چند روزی از سال را هم یخ زدگی را تجربه کند. پارک ملی Doi Inthanon که یکی از زیباترین پارک‌های ملی تایلند است، دارای آبشارهای باشکوهی متعددی است، بنابراین حتما از آبشار Mae Klang، آبشار Mae Ya و آبشار Sirithan بین بقیه دیدن کنید. در مسیر طبیعی Ang Ka حرکت کنید و حتما بازار Hmong، جایی که فروشندگان قبیله در لباس‌های معتبر تایلندی ظاهر می‌شوند را کاوش کنید.

 

 

چیانگ رای

تایلند، لائوس و میانمار را مثلث طلایی جنوب شرق آسیا می‌دانند و دروازه ورود به آن را چیانگ رای. این شهر چند جاذبه دیدنی مثل بلک هاوس در موزه Baan dam، معبد بودایی Munniti Chiang Rai، صومعه Wat Klong Wiang و همچنین معبد سفید را میزبانی می‌کند. قبل از عزیمت حتما قایق‌سواری در کنار رودخانه کوک را تجربه کنید.

 

 

لامپانگ

آثار باستانی نشان می‌دهد که اجداد بشر بیش از هزار سال در این شهر اقامت داشته‌اند که بسیاری از نقاط دیدنی تاریخی آن نشان‌دهنده این میراث هستند. از Phra Kaew Don Tao و بودای زمردین خیره کننده‌اش دیدن کنید، و داخل شهر باستانی را بازدید کنید. سعی کنید در شهر باستانی از Wat Phra That Lampang Luang و نقاشی‌های زیبای دیواری‌اش لذت ببرید. روزهای شنبه و یکشنبه شب این شب به لطف بازار شبانه Gad Gong Tha همراه با انواع غذاها، نوشیدنی‌ها و سوغاتی‌ها زندگی شبانه جذابی را به خود می‌بیند. در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم مقاله گردش و تفریح در لامپانگ را مطالعه فرمایید.

 

 

نان (Nan)

در قرن 14ام، نان یک شهر ایالتی پر رونق در پادشاهی لانا بود که به لطف موقعیتی که در نیمه راه بین چیانگ مای و لوانگ پرابانگ داشت، توانسته بود به موفقیت برسد. این شهر در سال 1931 به صورت رسمی به تایلند پیوست. مردم شهر شدیدا به میراث خود افتخار می‌کنند به همین دلیل از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید اینجا انجام دهید بازدید از موزه ملی نان، خانه شاهانه قرن 19امی امپراطوری نان، معبد Wat Phumin قرن 16امی و بعد قایق‌های رنگارنگی رودخانه نان است.

 

بخوانید: ۸ دسر خوشمزه و محبوب در تایلند

 

مطالب مرتبط