تجربه غواصی در کنار کوسه‌ها در سفر

تا به امروز، 440 گونه‌ی مختلف از انواع کوسه‌ها شناخته شده است که در آب‌های جهان به شنا و شکار مشغولند.
اگر اهل غواصی باشید یا تنها دنیای زیر آب شما را شگفت زده می‌کند، حتما باید در زندگی خود یک بار هم که شده یک نوع کوسه را از نزدیک ببینید. می‌توانید این کار را در آکواریوم‌های بزرگ یا جاهای این چنینی مشاهده کنید، اما پیشنهاد ما به شما رفتن به زیر آب و دیدن این حیوانات از فاصله‌ای بسیار نزدیک‌تر است.
می‌پرسید کجا؟ در مقاله‌ی امروز وب سایت آویسا بهترین نقاط دنیا برای دیدن کوسه‌ها در زیر آب را به شما معرفی می‌کنیم.

 

جزیره کوکو، کاستاریکا

این جزیره چندین بار از طرف مجلات بزرگ دنیا، به بهترین جای جهان برای دیدن کوسه‌های کله چکشی معرفی شده است. برای رفتن به این جزیره حتما باید از طریق قایق‌های بزرگ از سرزمین اصلی به سمت کوکوس  بروید.
به غیر از دیدن این کوسه‌ها، کوکوس دارای چند مورد از بهترین سایت‌های غواصی است که تا به حال در زندگی مشاهده کرده‌اید. البته این مکان تنها برای غواصان حرفه‌ای مناسب است.

 

کاستاریکا

 

مالاپاسکوئا، فیلیپین

فیلیپین جزایر مختلفی دارد که بسیاری از آن‌ها مکان‌هایی عالی برای انواع غواصی حتی غواصی سطحی هستند. حتی برای دیدن کوسه‌ها نیز جاهای راحت‌تری نیز وجود دارد، اما مالاپاسکوئا که به درد حرفه‌ای‌ها می‌خورد مکانی عالی برای دیدن کوسه‌های ترشر است.
کم‌تر جایی در دنیا وجود دارد که بتوان در کنار این کوسه‌های بسیار خطرناک شنا کرد که این جزیره یکی از آن‌هاست.

 

فیلیپین

 

تمیزترین شهرهای گردشگری در آسیا

جزایر گالاپاگوس، اکوادور

گالاپاگوس نیز جایی عالی برای تماشای کوسه‌های کله چکشی است، با این تفاوت که این مکان به درد غواص‌های آماتور نیز خورده  و شما می‌توانید با تورهای غواصی و به همراه مربیان مجرب به زیر آب بروید.
زیر آب این جزیره دنیایی از شگفتی‌ها است و حتی در کنار کوسه‌های کله چکشی، کوسه‌اهی دیگری نیز مشاهده خواهید کرد.

 

گالاپاگوس

 

جزیره گرند باهاما، باهاما

باهاما را به طور کلی به عنوان بهترین مقصد برای غواصی با کوسه‌ها می‌شناسند. شما در جزایر مختلف این کشور می‌توانید به دیدن انواع کوسه‌های از کوسه‌های مرجانی تا کله چکشی و خیلی گونه‌های دیگر بروید.

اما ساحل تایگر در جزیره گرند باهاما جایی است که اگر حتی تا به حال غواصی هم نکرده باشید، می‌توانید به کمک مربیان به دیدن یکی از گونه‌های بسیار زیبای کوسه یعنی کوسه‌ی ببری بروید.

 

گرند باهاما

 

پوکت و فی فی، تایلند

اگر به سفر تور تایلند رفته باشید نیز به یکی از سایت‌های مطرح دنیا برای تماشی کوسه‌ها در زیر آب دسترسی دارید. یکی از گونه‌های زیبای کوسه، کوسه‌ی لئوپارد یا پلنگ نام دارد که می‌توانید آن‌ها در سایت‌های غواصی خاصی در پوکت و فی فی تماشا کنید.
خوشبختانه غواصی در این دو منطقه نیز برای تازه‌کارها نیز فراهم است و هر کس در هر سطحی می‌تواند از دنیای زیر آب آن‌ها لذت ببرد.

 

 فی فی

 

معرفی مرموزترین مقاصد گردشگری آسیا

جاردینس دلا رینا، کوبا

اگر مسیرتان به هر نحوی به کوبا افتاد و دوست داشتید در تور غواصی برای آماتورها یا حرفه‌ای‌ها، به دیدن کوسه‌ها بروید، جاردینس دلا رینا به شما این امکان را می‌دهد تا دو گونه‌ی بسیار زیبا یعنی کوسه‌ی صخره‌ای کارابین و همچنین کوسه‌ی ابریشمی را مشاهده کنید.
این منطقه دریایی محافظت شده بوده و کوسه‌های آن نیز در مقابل غواصان بیشتر کنجکاو هستند تا اینکه ترسناک به نظر بیایند.

 

دلا رینا

 

ایسلا گوادالوپه‎، مکزیک

4 نقطه در جهان هستند که به عنوان مربع مهم غواصی با کوسه‌های سفید شناخته می‌شوند. اما ایسلا گوادالوپه‎ از این بابت بهتر از 3 نقطه‌ی دیگر است که به شما دو انتخاب خواهد داد. غواصان حرفه‌ای می‌توانند خود را آزادانه کنار یکی از خطرناک‌ترین گونه‌های حیوانی در دنیا قرار دهند، در صورتی که کسانی که غواصی بلد نیستند، درون قفس‌های فولادین به زیر آب رفته تا از این حیوان شگفت‌انگیز دیدن کنند.

 

گوادالوپه‎

 

مرداب بکا، فیجی

این مکان یکی از بهترین جاهای دنیا برای دیدن گاو کوسه است و غواصان زیادی نیز برای این کار به فیجی سفر می‌کنند. اما برای کسانی که به غواصی علاقه‌ای ندارند و می‌خواهند خارج از آکواریوم کوسه‌ها را مشاهده کنند این نوید را بدهیم که در فیجی امکان غذا دادن به کوسه‌ها در این مکان فراهم است و در بدترین شرایط، حداقل 50 کوسه در منطقه‌ای که در نظر گرفته شده حضور دارند.

 

فیجی

 

مقاصد گردشگری در حال رشد سریع اروپا

پلاسنسیا، بلیز

اگر به تور فیلیپین رفته باشید، می‌دانید که چندین جا برای غواصی در کنار کوسه‌-وال وجود دارد تا بتوانید در کنار این موجود بزرگ و زیبا شنا یا غواصی کنید. اما بهترین جا برای دیدن این کوسه‌های پلاسنسیا در بلیز است که شما اگر آشنایی کلی با غواصی داشته باشید، می‌توانید در اقیانوس آن‌ها را به تماشا بنشینید.

 

پلاسنسیا

 

رنگیروا، فرنچ پولینسیا

و در آخر اگر غواص حرفه‌ای باشید، حداقل باید یک بار خود را به این منطقه رسانده و از دنیای شگفت انگیزش دیدن کنید. چندین گونه کوسه از جمله کوسه خاکستری و کوسه کله چکشی در دره‌های زیر آبی این منطقه زندگی می‌کنند، اما هنگام غواصی شما گونه‌های بسیار متنوعی از آبزیان مختلف را زیر آب رنگیروا خواهید دید.

 

رنگیروا

مطالب مرتبط