معرفی بهترین مقاصد تاریخی تایلند

تایلند میزبان برخی از فرهنگی‌ترین و تاریخی‌ترین نقاط دنیاست. فرقی نمی‌کند دو هفته در تایلند باشید یا 10 سال، به هر حال باید از برجسته‌ترین نقاط تاریخی تایلند دیدن کنید. تغییر مرزهای تایلند در طول تاریخ و ورود ملل و فرهنگ‌های مختلفی مثل بودایی‌ها، هندوها و کامبوج تاریخ و فرهنگ این کشور را تغییر داده و چهره‌ای جالب و گاها تلفیقی به آن بخشیده است. با تور تایلند می‌توانید کاوشی تاریخی را تجربه کنید.

 

بانکوک، جزیره Rattanakosin، قرن 18

جزیره Rattanakosin، مرکز تاریخی بانکوک بوده و رودخانه چائو فرایا در سمت غرب آن واقع شده است. جزیره راتاناکوسین با ایجاد خندق‌هایی بین شهر و گرند پالاس فاصله انداخته است. علاوه بر گرند پالاس، راتاناکوسین میزبان وات فو و معبد بودای خوابیده، وات ساکت، کوه طلایی و وات سوتات، اماکن مهم پرستش بودایی هم هست.

 

 

Chiang Saen، قرن 14

Chiang Saen یکی از قدیمی‌ترین شهرهای تایلند است که تصور می‌شود در سال 545 میلادی توسط مهاجران تای از چین ساخته شده است. این شهر یکی از مهم‌ترین سکونتگاه‌های پادشاهی لانا است که در سال 1325 یا 1328 تاسیس شد. این پادشاهی در اوایل قرن 19 توسط پادشاه رامای اول برکنار شد و تا 20 سال بعد از آن چیزی جز شهر ارواح نبود. Chiang Saen در ساحل رودخانه مکونگ قرار داشته و به لائوس و میانمار مشرف است و بخشی از مثلث طلایی افسانه‌ای را تشکیل می‌دهد. در درون دیوارهای شهر معابد تاریخی زیادی وجود دارد با می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. از جمله آن‌ها به می‌توان به Wat Phra That Chedi Luang محوطه‌ای که در اوایل قرن 13ام توسط پادشاه Saen Phu ساخته شده و دارای یک چدی 88 متری، و Wat Phra Chao Lan Thong، مجسمه 1200 کیلوگرم بودا است، اشاره کرد.

 

بخوانید: بهترین نقاط ناخن پاتوم در نزدیکی بانکوک

 

 

آیوتایا، قرن 14

در حاشیه شمالی بانکوک، شهر باشکوه آیوتایا، پادشاهی سابق سیامی قرار دارد که زمانی بزرگ‌ترین شهر جهان محسوب می‌شد. این شهر تاریخی که در قرن چهاردهم بنا شد، سرانجام در سال 1767 با ورود برمه‌ای‌ها ویران شد. اگرچه این شهر تاریخی حالا چیزی جز تلی از خرابه نیست اما همچنان ارزش دیدن را داشته و به خوبی شکوه سابق خود را منتقل می‌کند و معابد معروف آیوتایا در تایلند شهرت جهانی دارند. مکان‌های اصلی تاریخی را می‌توان در جزیره شهر قدیمی یافت، که در محل تلاقی 3 رودخانه Chao Phraya ، Lop Buri و Pa Sak شکل گرفته است. چیزهای زیادی برای دیدن در آیوتایا وجود دارد.

 

 

ناخون راتچاسیما، فیمای، قرن 11 و 12

پارک تاریخی فیمای یکی دیگر از گنجینه‌های معماری خمر است. برخی از آن‌ها حتی قدیمی‌تر از وات آنگکور از معروف‌ترین نقاط تاریخی دنیا است. اگرچه این سازه‌ها برای عبادت بودائیان ساخته شده‌اند، اما شواهدی از هندوئیسم و زنده‌اِنگاری یا آنیمیسم (Animism) نیز قابل مشاهده است. این مجموعه به طور کلی، اگر در مقیاس کوچک‌تر باشد، شباهت چشمگیری به آنگکور وات دارد. در داخل پارک فیمای مهم‌ترین نقطه خمر واقع شده که در آن کلیسا، پل ناگا و گوپورا قرار دارد و همچنین می‌توانید دروازه و دیوارهای شهر را پیدا کنید.

 

بخوانید: امنیت تایلند برای سفر انفرادی، خانوادگی و سفر بانوان

 

 

Udon Thani، فو فرا بات، قبل از قرن 10

پارک تاریخی Phu Phra Bat به دلیل وجود سازندهای سنگی غیرمعمول ناشی از فرسایش‌ آب‌های زیرزمینی از حدود 15 میلیون سال پیش، که تمدن‌های گذشته از آن به عنوان بومی برای هنر و عبادت مذهبی استفاده می‌کردند، مورد توجه است. در حالی که بسیاری از نقاشی‌ها هنوز روی صخره‌ها قابل دیدن هستند، برخی از آن‌ها نیز کم‌رنگ و فرسوده شده‌اند. تخمین قدیمی‌ترین‌ها اینجا به 6 هزار سال قبل برمی‌گردد. یکی از جالب‌ترین بخش‌ها در اینجا خانه‌ای صخره‌ای است که شاید حاکمی برای زندگی با همسر خود در نظر داشت. کسی چه می‌داند؟

 

 

بوریرام، Phanom Rung

فانوم رونگ پارکی تاریخی در ایسان است و به دلیل حفظ کاملا خیره کننده معماری خمر که بین قرن 10 تا 13 ساخته شده شهرت پیدا کرده است. در اصل این مجتمع که معبد است برای هندوها ساخته شده بود بعدا به بودایی تبدیل شده است. امروزه تاثیر تغییر مذهب در آن آشکارا قابل دیدن است. ساختمان‌ها در Phanom Rung به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که آینه‌ای از بهشت خدای هندو شیوا را نشان می‌دهند، در حالی که تصاویر مربوط به خدای هندو ویشنو نیز مشهود است.

 

بخوانید: پنج دلیل برای تنها سفر کردن به تایلند

 

 

Udon Thani، بان چیانگ، 1,495 سال قبل از میلاد

بان چیانگ یکی از نقاط میراث جهانی یونسکو است و به عنوان مهم‌ترین شهرک کشف شده ما قبل تاریخ در آسیای جنوب شرقی در نظر گرفته می‌شود. زیرا این نخستین مدرک در زمینه کشاورزی و ساخت فلز در منطقه را به ثبت می‌رساند. این شهرک بیشتر به خاطر سفال‌های قرمز خاص، محله‌های مسکونی و همچنین محل دفن مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

مطالب مرتبط