دانستنی‌های مهم برای سفر به بانکوک

همه‌ی مسافران در دنیا، سوالات مخصوص به خود را در مورد مقصدی که قصد دارند به آن‌ جا سفر کنند دارند. بعضی در مورد سواحل می‌پرسند، بعضی از مراکز خرید. بعضی قصد خریدهای لاکچری دارند و بعضی می‌پرسند از کجا می‌توانند ارزان خرید کنند. اما در خلال تمام این سوالات، سوال‌هایی هستند که عموما برای همه‌ یکسانند، مخصوصا کسانی که اولین بار است به شهری سفر می‌کنند. در این نوشته چند مورد از متداول‌ترین سوال‌ها در مورد بانکوک را مرور می‌کنیم و جوابشان را نیز در ادامه خواهیم گفت.

 

واحد پولی تایلند چیست؟

مسلما چیزی که همه باید بدانند، واحد پولی جایی است که به آن سفر می‌کنید. این واحد مالی برای تایلند و بانکوک "بات" است. سعی کنید قبل از سفر با تور تایلند، حداقل کمی از این پول را در کشور خود تبدیل کنید تا در هنگام ورود برای تاکسی و کارهای اولیه، چیزی در جیب داشته باشید. تقریبا در همه جای شهر می‌توانید دستگاه خودپرداز پیدا کنید و مراکز زیادی هم هستند که واحد‌های مالی مختلف را به بات تبدیل می‌کنند.

 

بخوانید: راهنمای گردش در محله تانبوری بانکوک

 

 

بهترین زمان برای سفر به بانکوک چه زمانی است؟

بانکوک در تمام طول سال گرم است و تنها تفاوت فصول در این شهر به فصل بارانی و خشک تبدیل می‌شود. فصل بارانی از ماه می آغاز شده و حداقل تا اکتبر یا تا اواسط نوامبر ادامه پیدا می‌کنند. بیشتر شب‌ها در این فصل باید انتظار باران داشته باشید و بعضی اوقات هم باران‌های بسیار شدید در این ایام می‌بارد. بر همین اساس بسیاری فصل خشک را برای سفر می‌پسندند، اما باید بدانید که فصل خشک یعنی هزینه‌های گران‌تر، نبود تخفیف‌های مختلف و چیزهای دیگر. علاوه بر این با توجه به سرپوشیده بودن بسیاری از فعالیت‌های هیجان انگیز در بانکوک، تقریبا می‌توان گفت هر موقع که از سال خواستید می‌توانید به این شهر سفر کنید.

 

 

هتل‌های بانکوک چه وضعیتی دارند؟

واقعیت این است که هتل‌های بانکوک آنقدر متنوع هستن که نمی‌توان یک نسخه برای همه‌شان پیچید. لپ کلام این که هتل‌های ارزان در بانکوک تا گران و حتی خیلی لوکس را شامل می‌شود و با کمی تحقیق می‌توانید بهترین هتل که با هزینه کرد و سلیقه شما جور باشد را پیدا کنید.

 

 

آیا بانکوک امن است؟

بانکوک به اندازه‌ی تمام کلان‌شهرهای دنیا امن است. در واقع دلیلی وجود ندارد که بگویید بانکوک جایی نا امن است و آن را عاری از مشکلات نیز نمی‌توان نامید. باید مسائل عمومی را رعایت کنید تا در این شهر به مشکل نخورید. بیشترین مشکل در این شهر را جیب‌برها رقم می‌زنند که با کمی احتیاط می‌توانید از این مسائل کوچک جلوگیری کنید. همچنین کمی هم باید روی روشن بودن تاکسی متر دقت کنید، چون تاکسی‌های بانکوک به گران‌تر گرفتن از حد مجاز معروف هستند.

 

بخوانید: تفریحات جذاب و رایگان در بانکوک

 

 

تردد در بانکوک به چه وسیله‌هایی انجام می‌شود؟

سیستم حمل و نقل عمومی در بانکوک عالی است. شما می‌توانید از تاکسی استفاده کنید که به طور کلی ارزان‌تر از خیلی‌ شهرهای دنیاست اما گران‌تر از گزینه‌های دیگر خواهد بود. یک سری موتور سه چرخ‌های سنتی در بانکوک است که به تاک تاک معروف است و قیمت پایین‌تری دارند اما قبل از سوار شدن همیشه باید سر مبلغ چانه بزنید. اتوبوس، مترو و قایق‌ هم هستند که هر سه از روش‌های عالی و کم هزینه برای تردد در شهر شناخته می‌شوند.

 

 

آیا غذاهای بین‌المللی در بانکوک پیدا می‌شود؟

یکی از دغدغه‌های بسیاری از مسافران به بانکوک، غذاهایی است که از شرق آسیا در ذهن دارند. اول این که فرصت خوردن غذاهای محبوب محلی تایلندی، چیزی نیست که بخواهید از دست دهید. خیلی از غذاهای این کشور از مواد اولیه معمول بهره می‌برند، اما اگر به هر شکل با این شکل غذاها مشکل دارید، می‌توانید مطمئن باشید که غذاهای بین‌المللی و فست فود‌ها در متر به متر این شهر پیدا می‌شود. از رستوران‌ها و کافه‌های زنجیره‌ای خارجی تا انواع ساندویچی‌ها و رستوران‌های کوچک که غذاهای اروپایی سرو می‌کنند.

 

بخوانید: بهترین سواحل گردشگری در نزدیکی بانکوک

 

 

آیا می‌توان از آب شیر خورد؟

خیر. در بانکوک حتما باید برای نوشیدن آب از بطری‌های آب تسویه شده استفاده کنید. بهتر است در خرید آب نیز از برندهای معتبر استفاده کنید و از گرفتن آب‌هایی که برند ندارند و به صورت دستی پر شده‌اند، پرهیز کنید.

 

مطالب مرتبط