تعطیلات 2 هفته‌ای در شمال تایلند

بسیاری از بازدیدکنندگان تایلند، عازم بانکوک یا سواحل و جزایر جنوب می‌شوند. اما تایلند شمالی نیز، دارای محدوده‌ای حیرت‌انگیز است. همچنین بسیاری از روستاهای کوچک، مملو از مردمی محلی هستند که زندگی به مراتب متفاوتی نسبت به ساکنان شهری دارند. اگر با تور تایلند سفر می‌کنید، با راهنمای تعطیلات 2 هفته‌ای در شمال تایلند، طبیعت سرسبز، کوه‌های ناهموار، تنوع فرهنگی، غذاهای خوشمزه و… را تجربه خواهید کرد.

 

روز اول و دوم: Chiang Mai

باید گفت که چیانگ مای، محبوب‌ترین  مقصد در شمال تایلند است که هم از نظر غذا و هم به عنوان یک قطب هنری شناخته می‌شود. می‌توانید به دیدن معابد مشهوری نظیر Wat Phra That Doi Suthep بروید که از قدیمی‌ترین معابد این خطه است. می‌توانید از بازارهای محبوب چیانگ مای، خصوصا بازار شناور خرید کنید. به گشت و گذار در شهر قدیمی بپردازید و یا از ماساژها و درمان‌های لوکس در این ناحیه لذت ببرید. حتی می‌توانید در کلاس‌های آشپزی در چیانگ مای نیز شرکت کنید تا مهارت‌های تهیه غذای این ناحیه را با خود به کشورتان ببرید.

 

 

روز سوم: Chiang Dao

چیانگ دائو، بهترین مقصد برای عشاق طبیعت است. اینجا، هم برای پیاده ‌وی و هم برای استراحت ایده آل است. چیانگ دائو همچنین به خاطر داشتن غارها، چشمه‌های آب گرم طبیعی و معبد جذاب Wat Tham Pha Plong شهرت دارد.

 

 

روز چهارم و پنجم: Pai

در ادامه سفر می‌توانید به بهشت سرسبز و هیپی‌وار Pai بروید. این منطقه، یک شهر خیره‌کننده است که در کوهستان واقع شده است. شما فرصت کافی برای استراحت، گشت و گذار و غذا خوردن خواهید داشت. پای همچنین، یک مقصد محبوب برای اعتکاف‌های و گاها و مدیتیشن است و یک پناهگاه امن از نظر سلامتی به شمار می‌آید. به دنبال مکانی برای برگزاری میهمانی هستید؟ همانطور که می‌توانید مهمانی‌هایتان را در بهترین جزایر تایلند برگزار کنید، اینجا نیز مکان مناسبی برای این امر است، با این تفاوت که مناظر جنگلی به استقبال مهمانانتان خواهند آمد.

 

 

روز ششم: Mae Hong Son

در Mae Hong Son، چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد. می‌توانید معبد زیبای Wat Phra That Doi Kong Mu را که مشرف به شهر است، تماشا کنید. با افراد محلی در اطراف دریاچه Jong Kham ، تای چی را تمرین کنید، از بازار Walking Street  دیدن کنید و شام را در رستوران Salween River صرف کنید.

 

بخوانید: نکاتی برای سفر ارزان به بانکوک

 

 

روز هفتم: Ban Rak Thai

پیشنهاد می‌کنیم که روز هفتم را، با موتور سواری یا پیاده‌روی در این شهر سر کنید. گشت و گذار در طبیعت Ban Rak Thai، در واقع یک ماجراجویی کاملاً خارج از شهر به شمار می‌آید. این منطقه که در حوالی دریاچه واقع شده است، دارای خانه‌های خشتی و گلی بسیاری است و یک مزرعه خیره‌کننده چای و فرصت نوشیدن چایی عالی نیز، در اینجا به استقبال شما خواهد آمد.

 

بخوانید: تفریحات جذاب همراه بچه‌ها در چیانگ مای

 

 

روز هشتم و نهم: Chiang Rai

چیانگ رای، یکی از مشهورترین معبدهای تایلند یعنی معبد سفید را در خود جای داده است. بعلاوه این شهر، بهترین مکان‌ها برای تجربه هنر محلی پر رونق و امتحان کردن غذاهای لذیذ است. فعالیت‌های سرگرم‌کننده بسیاری در اینجا وجود دارد که از آن جمله می‌توان به شناکردن در آبگرم Pong Phra Bat اشاره کرد.

 

 

روز دهم: Doi Mae Salong

این دهکده که در شمال چیانگ رای در کوه‌های این شهر واقع شده است، در نزدیکی مرز میانمار قرار دارد. این محدوده در گذشته، محل استقرار ارتش نظامی چینی بوده و همچنین پر از تپه‌هایی است که بسیار مناسب پیاده‌روی هستند. همچنین می‌توانید یک موتور سیکلت کرایه کنید و به گشت و گذار در بزرگراه بسیار زیبای 1234 بپردازید. دهکده Mae Salong طبیعتی خیره‌کننده، فرصت‌های نوشیدن چای خوشمزه و تجربه زندگی بی‌نظیر روستایی را در اختیارتان می‌گذارد.

 

بخوانید: کافه‌های جذاب بانکوک با کارگاه‌های هنری

 

 

روز یازدهم و دوازدهم: Chiang Saen

در این سفر می‌توانید به راحتی از ازدحام جمعیت شهرهای شلوغ فرار کرده و به سمت قدیمی‌ترین شهر تایلند، یعنی Chiang Saen بروید. در اینجا یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری یعنی مثلث طلایی که فصل مشترک تایلند، میانمار و لائوس است انتظار شما را می‌کشد. در این شهر می‌توانید با تاریخ اصیل تایلندی مواجه شوید، در سواحل رودخانه قدرتمند Mekong بنشینید یا در بازارچه عصر با محلی‌های این منطقه گرم بگیرید.

 

 

روز سیزدهم: Nan

Nan در شمال تایلند نیز، جاذبه‌های گردشگری بسیاری در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد. در اینجا می‌توانید از معبد بودایی Phra That Khao Noi بازدید کنید، به دیدن گالری هنری در حوالی رودخانه بروید و همچنین از دیدن نقاشی‌های دیواری با رنگ گیاهی در معبد Wat Phumin شگفت‌زده شوید. اگر ماجراجویی بیشتری می‌خواهید، بهتر است سری به پارک ملی Doi Phu Kha بزنید و از گونه‌های گیاهی نادر و همچنین سازندهای سنگی بی‌نظیرش دیدن کنید.

 

بخوانید: کار‌های جذاب در چاونگ سامویی

 

 

روز چهاردهم: Phrae

ماجراجویی خود را در شمال تایلند با دیدار از ناحیه Phrae که از بهترین نقاط شمال تایلند است خاتمه دهید. بازدید از پارک جنگلی Phae Mueang Phi و آثار نساجی روستای Ban Thung Hong را از دست ندهید. در ضمن معبد Wat Luang که یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین معابد Phrae است و قدمت آن به قرن دوازدهم باز می‌گردد، محبوب بسیاری از گردشگران است. در نهایت توصیه می‌کنیم که حتما از موزه Khum Chao Luang  دیدن کنید. این موزه ترکیبی از آثار و معماری تایلندی و اروپایی را شامل می‌شود.

 

 

جغرافیای زیبا و ناهموار تایلند شمالی، وسوسه‌ای بزرگ برای گردشگران به شمار می‌آید. این منطقه با کوه‌های جنگلی و آبشارها احاطه شده و همچنین بهترین امکانات برای پیاده‌روی، غارنوردی و ورزش‌های آبی نظیر رفتینگ را به علاقمندان هدیه می‌دهد. 

مطالب مرتبط