بازدید از معابد تایلند در عید نوروز

تور تایلند مقصدی ایده‌آل برای تفریحات ساحلی، فرهنگ، هنر، تاریخ، طبیعت‌گردی و خیلی چیزهای دیگر است. فرقی نمی‌کند در تور نوروز 99 به کجای این کشور سفر می‌کنید به هر حال هر جا که باشید با معبدی چشمگیر روبرو خواهید شد. به طور تخمینی گفته می‌شود که تایلند 40 هزار معبد با داستان‌های منحصر به فرد خودشان وجود دارد. با وجود مکان‌های دیدنی و گردشی مختلف اما این معابد ارزش وقت شما را دارند.

 

بانکوک، وات آرون

یکی از مشهورترین معابد در تایلند، وات آرون نمایشی از معماری کوه مرو، مرکز جهان در کیهان‌شناسی بودایی است. این معبد در سال 1768 توسط پادشاه تاسکین به نام خدای هندو Aruna در آمد. ارتفاع مخروطی معبد تا 70 متر می‌رسد که با چینی و شیشه‌های رنگی زیبا تزئین شده است. نقاشی‌های دیواری ظریف و تصویر طلایی بودا فقط چند موردی هستند که باید در وات آرون بازدید شوند. این معبد در زمره دیدنی‌های جذاب بانکوک قرار دارد.

 

 

چیانگ رای، وات رُنگ خون یا معبد سفید

این بیشتر سازه‌ای هنری است که به شکل معبدی بودایی در آمده است. معبد سفید توسط هنرمند تجسمی و نقاش Chalermchai Kositpipat خلق شده است. Wat Rong Khun اولیه در اواخر قرن بیستم وضعیت نامساعدی داشته که این هنرمند تصمیم می‌گیرد به شخصه بودجه لازم را تامین کند تا بعد از بازسازی معبد به روی مردم بازگردد. عناصر معماری ترکیبی از ترجیحات شخصِ او با آموزه‌های بودایی را به نمایش می‌گذارد. پیش‌بینی می‌شود بازسازی‌های در حال اجرا تا سال 2070 طول بکشد تا در نهایت به صورت مجموعه‌ای از سالن همایش، گالری هنری و محله‌ای برای راهبان در بیاید.

 

بخوانید: گردش‌های ماجراجویانه در تایلند

 

 

بانکوک، وات فرا کائو (معبد بودای زمردین)

 احتمالا معروف‌ترین معبد تایلند را بتوان وات فرا کائو دانست که محل قرارگیری Phra Kaew Morakot، بودای زمردی حک شده از یک قطعه سنگ یشم است. تغییر فصلی لباس بودا یک مراسم مهم است، که تنها توسط پادشاه انجام می‌شود. این معبد که در سال 1784 تکمیل شده دارای ستون‌های مزین به موزائیک، سنگ مرمر اصیل و یک سقف کاشی‌کاری شده سبز و نارنجی است. این معبد که در مجموعه گرند پالاس قرار دارد شامل بیش از 100 ساختمان، از جمله اقامتگاه رسمی پادشاهان سیام می‌شود.

 

بخوانید: ۸ دسر خوشمزه و محبوب در تایلند

 

 

Sukhothai، پارک تاریخی سوخوتای

این پارک با 193 ویرانه شهر سوخوتای شامل، 26 معبد و بقایای کاخ‌های سلطنتی پر شده است. در واقع این پارک تاریخی که به ثبت میراث جهانی یونسکو هم رسیده میزبان مجسمه‌ها و معابد ویرانه جذابی است. بزرگ‌ترین و چشم‌گیرترین معبد این پارک، معبد ماهاتات است که با 9 مخروطی و 168 مجسمه از مریدان بودایی پر شده. دیدنی‌های متنوع دیگری همچون خرابه‌های Thuriang Kilns تا Saritphong Dam در اینجا وجود دارد.

 

 

چیانگ مای، Wat Phrathat Doi Suthep

دوی سوتپ که بر روی کوه ساخته شده نمایی زیبا از چیانگ مای دارد که باید از آن دیدن کنید. این معبد که در سال 1383 ساخته شده یکی از مقدس‌ترین معابد شمال تایلند محسوب می‌شود. رسیدن به معبد مستلزم بالا رفتن از 306 پله است، اما قطعا ارزش این تلاش را دارد. تراس زیبا، زیارتگاه‌های کوچک، درختان میوه و بناهای تاریخی چیزهایی هستند که در پایان مسیر به آن‌ها دست پیدا خواهید کرد.

 

بخوانید: بهترین تفریحات در چیلدوم بانکوک

 

 

چیانگ مای، وات سری سوفان (معبد نقره‌ای)

این معبد که در حدود سال 1502 ساخته شده به عنوان زیارتگاه اصلی یک روستای نقره‌سازی مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما بعد تنها چیزی که از این معبد باقی ماند مرز تالار و دیوارها بود. اما حالا معبد مورد بازسازی قرار گرفته و همه چیز در آن با نقره پوشیده شده است و یکی از زیباترین نقاط تاریخی تایلند به شمار می‌رود. شما در اینجا می‌توانید مجسمه‌هایی از بودا را تماشا کنید که با روکشی از نقره ساخته شده‌اند. منطقه اطراف این معبد دارای استودیوهای نقره زیادی است که می‌توانید آثار نقره‌ای هنرمندان محلی را خریداری کرده و حتی سفارش دهید.

 

 

پاتایا، Sanctuary of Truth

پناهگاه حقیقت در سال 1981 توسط تاجر سرمایه‌دار تایلندی Lek Viriyaphant ساخته شد تا به عنوان مکانی برای تقدیر از هنر، فرهنگ، ایمان و فلسفه عمل کند؛ بدون اینکه به یک دین خاصی گره خورده باشد. این معبد که یکی از نمادی‌ترین ساختارهای تایلند است با چوب ساج حکاکی شده به ارتفاع 105 متر می‌رسد. در حالی که به صورت کاملا محسوسی در معماری آن سبک دوره Ayutthayan دنبال شده، اما در داخل فضای معبد با مجسمه‌های چوبی هندو-بودایی آراسته شده است. ساخت پناهگاه حقیقت یک پروژه در حال انجام است که پیش‌بینی شده در سال 2050 به اتمام برسد.

 

 

Khao Kor، Wat Pha Sorn Kaew (معبد روی صخره شیشه‌ای)

این معبد که در ارتفاع 830 متری قرار دارد در سال 2004 تکمیل شده است. طراحی مدرن و معماری بی‌نظیر این معبد سبکی شبیه به کارهای معمار معروف کاتالانی آنتونی گائودی دارد. بتکده اصلی و ساختمان‌های اطراف آن با بیش از پنج میلیون کاشی موزاییک، وسایل سفالی و تکه‌های چینی و قوری‌-مانند تزئین شده است. این معبد در پس زمینه بسیار باشکوهی قرار گرفته که در تور تایلند باید از آن بازدید کرد.

 

بخوانید: خرید ابریشم تایلندی در چیانگ مای

 

مطالب مرتبط