معروف‌ترین موزه‌های تایلند: بخش اول

تاریخ تایلند طولانی و پیچیده است و شامل چندین پادشاهی، دوران و قدرت‌های سیاسی متنوع است. این کشور، دارای موزه‌های بسیاری است که به مسافران تور تایلند کمک می‌کنند تا درباره گذشته و حال کشور اطلاعات مفیدی کسب کنند. در ادامه به معرفی معروف‌ترین موزه‌های تایلند خواهیم پرداخت که به یادماندنی‌ترین آثار هنری، فرهنگی، تاریخی و پادشاهی این کشور را در خود جای داده‌اند.

 

The National Museum Bangkok

موزه ملی بانکوک مملو از هنر، مبلمان، قایق‌های سلطنتی و نظایر اینها است؛ که همگی نشات گرفته از پادشاهی‌های مختلف تاریخ تایلند هستند. این مکان که در سال 1934 به طور رسمی بعنوان موزه افتتاح شد و شروع به کار کرد، با توجه به دسته‌بندی آثار، به بخش‌های مختلفی تقسیم شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ساعت 9:30 صبح با راهنماهای انگلیسی، فرانسوی، ژاپنی و آلمانی در این موزه  صحبت کنند. هزینه ورودی نیز، 200 بات است. در ضمن پیشنهاد می‌کنیم که برای آشنایی با سایر موزه‌های بانکوک، مقاله معروف‌ترین موزه‌های بانکوک را مطالعه کنید.

آدرس: Na Phra That Alley, Phra Borom Maha Ratchawang, Phra Nakhon, Bangkok 10200, Thailand

 

 

Chiang Mai National Museum

شهر چیانگ مای، بزرگ‌ترین شهر تایلند شمالی است. این شهر از سال 1296، پایتخت پادشاهی لانا بود تا اینکه در سال 1557 توسط برمه مورد حمله قرار گرفت. یادگارهای این پادشاهی، امروزه در این شهر باقی مانده‌اند. این آثار را می‌توانید در موزه ملی چیانگ مای بیابید که به تفصیل به تحولات آموزشی و اقتصادی شهر می‌پردازند. خود موزه نسبتاً کوچک است، اما مملو از آثار هنری به سبک لانا، صنایع دستی، سرامیک و موارد دیگر است. موزه ملی چیانگ مای، چهارشنبه تا یکشنبه از ساعت 9 صبح الی 4 عصر باز است.

آدرس: Chang Phueak, Mueang Chiang Mai District, Chiang Mai 50300, Thailand

 

بخوانید: معرفی جاذبه‌های ناشناخته و عجیب در تایلند

 

 

Thai-Burma Railway Centre Museum

راه آهن تایلند و برمه در طول جنگ جهانی دوم، توسط زندانیان متفقین جنگی و کارگران آسیایی و به خواست ارتش ژاپن ساخته شد. این راه آهن، به عنوان راه آهن مرگ شهرت دارد و ساختن آن منجر به کشته شدن حدود 12،000 زندانی از متفقین و حدود 75000 تا 100000 کارگر آسیایی شد. زندانیان با گرسنگی، بیماری، عفونت و حاکمیت شدید از طرف ارتش ژاپن روبرو شدند. این موزه، به عنوان یادبودی از این اسرای جنگی و بزرگداشت آنها درنظر گرفته شده است. این موزه، همه روزه از ساعت 9 صبح تا 5 عصر باز است. هزینه ورودی، 120 بات برای بزرگسالان و 60 بات برای کودکان 7 تا 12 ساله است.

آدرس: 73 Chao Khun Nen Rd, Ban Nuea, Mueang Kanchanaburi District, Kanchanaburi 71000, Thailand

 

بخوانید: بهترین مناظر دیدنی سامویی

 

 

Coconut Museum

اگر نارگیل را دوست دارید، بازدید از این موزه یکی از انتخاب‌های شما برای گشت و گذار در کوه سامویی تایلند است. این موزه به هیچ وجه تاریخی و سنتی نیست، بلکه صرفا روی این میوه لذیذ تمرکز دارد و به ارائه اطلاعات زیادی درباره توسعه تجارت نارگیل، خوراکی‌ها و غذاها و محصولات تهیه شده از نارگیل می‌پردازد. این موزه، در یک مزرعه نارگیل بسیار زیبا واقع شده است. یکی از بهترین کارها در سفر به سامویی بازدید از این موزه جذاب است. بنابراین شما می‌توانید ضمن بازدید از موزه، به گشت و گذار در هوای آزاد و طبیعت بی‌نظیر اطراف بپردازید. این مکان، همه روزه از ساعت 7:30 صبح تا 4:30 بعد از ظهر باز است و مبلغ ورودی آن بسته به رویدادهایی که برگزار می‌شود، در هر زمان متفاوت است.

آدرس: Soi Ang Thong 2, Ang Thong, 84140, Koh Samui, Thailand

 

 

Peranakan Phuket Museum

پوکت داستانی بسیار جالب، غنی و منحصر به فرد دارد. از تهاجم‌های برمه گرفته تا جاذبه‌های گردشگری تا به امروز همگی در شکل دادن به این جزیره نقش داشته است. در کنار تاریخ طولانی پوکت، اعتقادات مختلف مذهبی آن مانند فرقه‌های مختلف بودیسم و اسلام نیز، سهم بزرگی در ساخت این جزیره کوچک در جنوب تایلند به عنوان یک جامعه چند فرهنگی قابل توجه دارند. بنابراین در سفر با تور پوکت برای آشنایی با این خطه هیچ چیز بهتر از گشت و گذار در موزه‌های پوکت نیست.

 

 

 و اما موزه شگفت آور Peranakan Phuket در مسیر فرودگاه پوکت، در یک ساختمان مدرن بزرگ واقع شده است و یکی از جذابترین نقاط پوکت برای عاشقان تاریخ است. آثاری نظیر لباس‌های قدیمی و تاریخی، سبک معماری Sino، تزئینات و وسایل آشپزخانه و عکس‌های قدیمی مربوط به این ناحیه از تایلند را در این موزه خواهید یافت. بعلاوه این موزه جدید دارای یک رستوران، یک کافه و یک جواهرفروشی بزرگ است. این مکان، همه روزه از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر باز است. ورودی آن برای تایلندی‌ها، 200 بات و برای خارجی‌ها نیز 300 بات است.

آدرس: 124/1 Moo 1, Sri Soonthorn, Thalang, Phuket 83110, Thailand

 

بخوانید: معرفی بهترین موزه‌های پاتایا

 

 

Wat Khlong Thom Museum

این موزه در کرابی بر اساس معبد بودایی به همین نام، نامگذاری شده است و یکی از دیدنی‌های جذاب کرابی است. در اینجا می‌توانید آثار باستانی متنوعی نظیر مهره‌های ساخته شده از شیشه و سنگ، حیوانات و اشیاء سرامیکی، تزئینات و ابزارهای سنگی، سکه‌های رومی، سفال‌های دست نخورده و نظایر اینها را مشاهده کنید. قدمت بسیاری از آثار موزه، به بیش از 5000 سال پیش باز می‌گردد. این موزه، همه روزه از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر پذیرای بازدیدکنندگان است.

آدرس: Sri Raya Rd., Koh Lanta, Krabi, off the Phetchaksem Highway

 

 

در این مقاله، برخی از معروف‌ترین موزه های تایلند را از نظر گذراندیم. موزه‌ها نیز مانند سایر جاذبه‌های این کشور، دارای تنوع و تعداد بسیار زیادی هستند. اگر با تور تایلند سفر می‌کنید و به این مقوله علاقمندید، پیشنهاد می‌کنیم که همراهی‌تان را با ما ادامه دهید تا در مقاله بعدی با تعداد دیگری از موزه‌های مطرح تایلند آشنا شوید.

مطالب مرتبط