مراکز مدیتیشن در تایلند: بخش اول

مراقبه در طول سفر به شما کمک خواهد کرد تا تعطیلات آرامش‌بخشی را تجربه کنید. هر چند که یوگا نیز چنین تاثیری را بر روح و روان و جسم شما خواهد گذاشت. در این رابطه مقاله بهترین موسسات یوگا در چیانگ مای، اطلاعات مفیدی در اختیارتان خواهد گذاشت.

به هر حال ما نمی‌دانیم شما چرا اینجا هستید؟ آیا به دنبال روشنگری و خودشناسی هستید؟ و یا برای فرار از فشارهای زندگی روزانه، به مراقبه پناه آورده‌اید؟ به هر حال اگر با تور تایلند سفر می‌کنید و می‌خواهید با بهترین مکان‌ها برای مدیتیشن در تایلند آشنا شوید، راه را درست آمده اید.

 

Wat Suan Mokkh

این معبد، محل برگزاری مراسم مراقبه و اعتکاف‌های 10 روزه است. شما فقط می‌توانید به صورت حضوری ثبت نام کنید و ثبت نام فقط در آخرین روز از ماه قبل و با هزینه 2000 بات انجام می‌شود. این حرکت، در واقع یک مراسم جدی در امر مراقبه است و باید تمام این مدت در معبد حضور داشته باشید.

این بنا در سال 1989، با هدف دعوت افرادی که در جستجوی معنای عمیق‌تری برای زندگی هستند تاسیس شد. این محل یکی از اقامتگاه‌های آرامش‌بخش یوگا در آسیا است. از برنامه‌های این مکان می‌توان به مراقبه‌های طولانی، سخنرانی‌های راهبان و معلمان بودایی، یوگا و تای چی، چشمه‌های آب گرم ، تمیز کردن طبیعت سرسبز و اطراف آن اشاره کرد. غذا خوردن نیز شامل روزانه دو وعده گیاهی است، اما غذاها بسیار متنوع و فراوان هستند.

 

 

The Kamalaya Koh Samui

کامالایا، یک آبگرم ساحلی است که برنده جایزه ساحلی بوده و در کوه سامویی واقع شده است. این مرکز مراقبه لوکس، در طبیعت غوطه‌ور است و در بالای یک تپه قرار دارد. این تفرجگاه، دارای متخصصان پزشکی است تا بتوانند درمان‌های اختصاصی را ارائه دهند. همچنین باید گفت که این مرکز، چندین برنامه مراقبه از جمله مراقبه‌های 7 روزه بیداری، مراقبه 6 روزه یافتن تعادل احساسات و آزادی و نیز مراقبه و یوگای 4 روزه است.

اجاره اتاق به ازای هر شب، حداقل 174 دلار هزینه دارد. شما از این اینجا می‌توانید چشم‌انداز بی‌نظیری به اقیانوس و جنگل داشته باشید و از استخر ویلا نیز استفاده کنید. به یاد داشته باشید که شنا در اقیانوس مجاز نیست. در ضمن در تمام اتاق‌ها، نوشیدنی‌های گرمسیری در بدو ورود در اختیار مهمانان گذاشته می‌شود و نیز دسترسی به تمام امکانات یوگا، حمام بخار و استخرها برایشان مهیا است. غذاهای خوشمزه گیاهی ارگانیک و نیز غذاهای گوشتی، در این مرکز سرو می‌شوند.

 

بخوانید: ۷ اقامتگاه‌ ارزان در آسیا برای مشتاقان به یوگا و مدیتیشن

 

 

Blooming Lotus

برنامه‌های مدیتیشن و یوگای Blooming Lotus در جزیره Koh Phangan در تایلند برگزار می‌شود. شما همچنین می‌توانید در شعبه بالی اندونزی نیز از برنامه‌های این موسسه بهره‌مند شوید. بسته‌های پیشنهادی تایلندی 5 تا 15 روزه از 380 تا 1170 دلار هزینه دارند. در مورد جاذبه‌های طبیعی این مکان باید گفت که شما، هم با جنگل و هم با ساحل احاطه می‌شوید و می‌توانید از هوای پاک اطراف لذت ببرید. در ضمن، روزانه 3 وعده غذایی گیاهی در این مرکز سرو می‌شود.

برنامه‌ها حداقل از 2 ماه قبل پر می‌شوند و معمولاً فقط نیمی از درخواست‌ها را می‌پذیرند، بنابراین حتماً زود هنگام درخواست خود را ارسال کنید و در ارائه درخواست خود دقت کنید. امکانات سکونت، در این برنامه‌ها گنجانده نشده است.

 

بخوانید: بهترین تفریحات در چیلدوم بانکوک

 

 

The Pavana

این اقامتگاه تفریحی فوق العاده دنج که یک ساعت از فرودگاه فاصله دارد، دارای پرسنلی بی‌نظیر است. سالن مراقبه هوای آزاد، در طلوع آفتاب و غروب آفتاب بسیار زیبا است. بعلاوه حتی افراد مبتدی نیز می‌توانند تجربه مدیتیشن را در این مکان داشته باشند. پروانا، یک برنامه مراقبه سه روزه را ارائه می‌دهد که شامل وعده‌های غذایی سالم، انواع ماساژ تایلندی، 3 جلسه بخار گیاهی تایلندی یا سونا مادون قرمز، 9 جلسه مدیتیشن خصوصی، 3 جلسه فلسفه بودایی و 3 جلسه مراقبه پیاده‌روی است. قیمت‌ها از 1142 دلار شروع می‌شوند که با توجه به وسعت امکانات و برنامه‌های این مرکز، بسیار منطقی هستند.

 

 

Dhamma Kañcana

این مرکز، دارای 18 شعبه در سراسر تایلند است. در این مراکز، برنامه‌های مراقبه 10 روزه ارائه می‌شود. توجه داشته باشید که برخی از این شعبات، فقط برای مبتدیان برنامه دارند. در این دوره‌های مقدماتی، تمرین به صورت مرحله به مرحله در طول روز آموزش داده می‌شود.

برنامه حرفه‌ای مراقبه شامل 11-12 ساعت مراقبه، 1:30 ساعت فیلم، 7 ساعت استراحت و غذا خوردن با استفاده از وعده‌های غذایی گیاهی است. بیشتر شرکت‌کنندگان در مدت اعتکاف، وزن زیادی را از دست می‌دهند! در نهایت باید گفت که کلبه‌های اصلی در فضای باز مجهز به یک تختخواب، صندلی مدیتیشن، حمام، قفسه لباس و پنکه هستند.

 

بخوانید: جذاب‌ترین تفریحات آبی در کرابی

 

 

بهترین مراکز مدیتیشن در تایلند را می‌توانید در هر گوشه و کناری از این کشور پهناور و زیبا بیابید. این مراکز، اغلب خدمات و برنامه‌هایی جامع برای اعتکاف و مراقبه‌های مبتدی و حرفه‌ای و نیز خدمات درمانی و معنوی و تغذیه سالم دارند. شرکت‌کنندگان و علاقمندان، ادعا کرده‌اند که پس از پایان این برنامه‌های چند روزه، تحولاتی درونی و تغییراتی را در بینش و سبک زندگی‌شان شاهد بوده‌اند. خالی از لطف نیست که در سفر با تور تایلند و در کنار گشت و گذارها و تفریحات، مدتی به خلوت مراقبه پناه ببرید و از خستگی‌های زندگی و سفر بکاهید. در ادامه، به معرفی سایر مراکز معتبر مدیتیشن در تایلند خواهیم پرداخت.

 

بخوانید: معرفی محله Soi Rambuttri در بانکوک

 

مطالب مرتبط