بهترین غذاخوری‌های سوخوتای، تایلند

تعداد زیادی کافه و رستوران در اطراف سوخوتای پراکنده شده‌اند که حق انتخاب بسیاری برای مسافران فراهم می‌کنند و منوی کامل آنها، از غذاهای معتبر تایلندی گرفته تا فست فود و همبرگرهای خوشمزه را شامل می‌شود. در سفر با تور تایلند، قطعا پس از گشت و گذار در میان جاذبه‌های شهر باستانی سوخوتای، هیچ چیز بیش از یک رستوران یا کافه راحت با خوراکی‌های لذیذ، به کار گردشگران نمی‌آید. با ما همراه شوید تا با بهترین کافه و رستوران‌های سوخوتای تایلند آشنا شویم.

 

Dharma

نقوش طلایی، دیوارهای قرمز روشن، نقاشی‌های سنتی تایلندی‌، لامپ‌های آویز و قفسه‌های چوبی در این کافه رستوران، یک محیط سنتی عالی را به مشتریان ارائه می‌دهند. گفتنی است که غذاهای معروف تایلندی و بین‌المللی در این مکان سرو می‌شوند. در طبخ غذاهای تایلندی، عمدتا از ادویه و کاری زرد و قرمز تایلندی استفاده می‌شود. این مکان، یکی از بهترین کافه رستوران‌های شهر باستانی سوخوتای به شمار می‌آید.

آدرس: 83 Jarodvithi Thong Road | Opposite Pizza Company, Sukhothai, Thailand

 

 

Pizza House

این رستوران در مهمان‌خانه Somprasong، در یک کلبه روستایی احاطه شده با بوته‌ها واقع شده است. دکوراسیون سنتی این فضا، بسیار آرامش‌بخش و زیبا بوده و با نیمکت‌های چوبی پر شده است. گذشته از دکوراسیون، پیتزاها و همبرگرهای سرو شده نیز بر اساس روش‌های سنتی تهیه و طبخ می‌شوند. گوشت خوک، مرغ و گاو همیشه در این رستوران آماده است.

آدرس: Prawet Nakhon Alley, Sukhothai, Thailand

 

بخوانید: خوشمزه‌ترین غذاهای محلی در پاتایا

 

 

S&N Coffee House

این کافی شاپ دنج که با صندلی‌ها و میزهای رنگارنگ تزئین شده است، یک محیط شاد و فرح‌بخش را برای مسافران فراهم می‌کند تا ذهن خود را آرام کنند و دمی از خستگی‌های سفر بیاسایند. می‌توانید با یک لیوان بزرگ نوشیدنی قهوه، آبجو و یا آب میوه شروع کنید و سپس از خوردن فینگر فودهای بی‌نظیر و دسرهای خوشمزه تایلندی این کافه لذت ببرید. 

آدرس: 50-52 Singhawat Road / Thani, Sukhothai, Thailand

 

 

Dream Café

فضای داخلی این کافه رستوران عجیب و شگفت‌انگیز، ترکیبی از دکوراسیون مدرن و باستانی است. در حالی که سرامیک‌های مسحورکننده و کلکسیون‌های عتیقه در کمد چوبی در معرض نمایش قرار داده شده‌اند، می‌توانید شاهد مجسمه‌های مذهبی بودا در نزدیکی ورودی و پنجره‌ها باشید. منوی این کافه رستوران از غذاهای سنتی تایلندی مانند مرغ با آجیل بادام زمینی، برنج با مرغ شیرین و ترش گرفته تا گزینه‌های عجیب و غریب مانند گُل‌های موز و سبزیجات تمپورا و نوشیدنی‌های بومی تایلندی را شامل می‌شود.

آدرس: 321/5 Moo3, Mueangkao Subdistrict, Sukhothai, Thailand

 

 

Poo

رستوران پو، در مرکز شهر توریستی سوخوتای واقع شده و مکان مناسبی برای استراحت مسافران است. فضای خنک و تزیین شده با پرچم‌های ملی و نقاشی‌های دیواری، مکانی عالی برای بازدید ایجاد کرده است. طیف گسترده‌ای از غذاهای معتبر تایلندی مانند پد تایلندی و غذاهای دریایی با برنج سرخ شده در این منو قرار دارند. همچنین برخی از غذاهای غربی کم کالری نیز در این فهرست یافت می‌شوند.

آدرس: Tambon Thani, Chang Wat Sukhothai, 64000, Thailand

 

بخوانید: ۸ مورد از خوشمزه‌ترین غذاهای چیانگ مای

 

 

Kacha

بازدید از تایلند هرگز نمی‌تواند بدون چشیدن طعم غذاهای سنتی تایلندی کامل شود و گردشگران در سوخوتای برای دستیابی به مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از غذاهای این منطقه، باید به رستوران به کاچا بروند. گزینه‌های مشهوری نظیر رولت‌های بهاری ترد و آغشته به سس شیرین و تند و برنج انبه چسبناک ترش و شیرین تازه در این رستوران خارق‌العاده هستند.

آدرس: Old Sukhothai, Sukhothai, Thailand

 

 

Baan Junshine

این کافه باغ، بعد از بازدید از پارک ملی بهترین مکان برای استراحت است. می‌توانید با یک صبحانه کامل و نوشیدن یک فنجان قهوه عالی از میان منوی متنوع و جذاب آن شروع کنید. توصیه می‌کنیم که از نوشیدنی مخصوص"Chapuccino" که ترکیبی از چای و کاپوچینو است، غافل نشوید. نان تست میوه‌ای را نیز باید در این کافه امتحان کنید. این خوراکی شامل تکه‌های میوه نظیر کیوی، پرتقال، انگور و توت فرنگی است که روی تکه‌های نان تست فرانسوی پخش شده‌اند.

آدرس:  169/9 M, Mueang Kao, Mueang Sukhothai District, Sukhothai 64210, Thailand

 

بخوانید: معرفی غذای تایلندی مناسب برای بچه‌ها

 

 

Ruean Thai

این کافه رستوران که در هتل Ruean Thai واقع شده است، غذاهای تایلندی معتبر و لذیذ را به نحوی عالی سرو می‌کند. غذاهای خوشمزه محلی از جمله میگو با سیر، سالادهای غذاهای دریایی تند و کاری تایلندی نیز در منوی این کافه رستوران جای دارند. بعلاوه شما می‌توانید در کنار استخری که با فضای سبز آرام و زیبای هتل احاطه شده است‌، بنشینند و از دیدن طبیعت اطراف و استشمام هوای تازه و پاک لذت ببرید.

آدرس: 181/20 Soi Pracharummit, Sukhothai, Thailand

 

 

Foresto

بازدید از Foresto برای کسانی که به دنبال تجربه طعم واقعی غذاهای تایلندی هستند، یک انتخاب هوشمندانه است. سرآشپز، از روش‌های سنتی پخت و پز استفاده می‌کند و فقط تازه‌ترین مواد را بکار می‌برد. غذاهای مشهور تایلندی مانند برنج انبه چسبناک و سالاد تون، در اینجا شهرت بسیاری دارد و در عین حال دکوراسیون ساده اما درجه یک این رستوران، زیبایی آرامش‌بخشی را به مشتریان هدیه می‌دهد.

آدرس: 16/1-16/3 Pravesnkorn Road, Amphoe Muang, Sukhothai, Thailand

 

بخوانید: تایلند و شگفتی‌ها؛ اَبَر غذاها در تایلند

 

 

همانطور که اشاره شد، سوخوتای گزینه‌های بسیار زیاد و متنوعی برای صرف غذا و نوشیدنی را در اختیار مسافران می‌گذارد. به طور کلی، اکثر غذاخوری‌های این شهر ارزان هستند و غذاهای معتبر تایلندی را ارائه می‌دهند. اگر به این شهر باستانی سفر کردید، حتما سری به بهترین کافه و رستوران‌های سوخوتای تایلند بزنید و لحظات لذت‌بخش و به یاد ماندنی این سفر را کامل کنید.

 

مطالب مرتبط