معروف‌ترین نقاط غواصی در تایلند

تایلند پر از زیبای بی‌نظیر و فراوانی نعمت است. از جنگل‌های بارانی گرمسیری گرفته تا سواحل طلایی و درخشان و آب‌های لاجوردی، تایلند پر از زیبایی‌های غیرقابل شمارش است که آن را به مقصدی محبوب برای هر طیف و سلیقه‌ای تبدیل می‌شود. به علاوه وجود شرایط آب و هوایی و خاک حاصلخیز باعث شده تا گستره زندگی گیاهی و جانوری در اینجا بسیار متنوع باشد. تور تایلند به شما فرصتی می‌دهد تا در بهترین نقاط تایلند غواصی کنید و از زندگی زیر آب دیدن کنید.

 

پوکت، شارک پوینت

شارک پونیت با قایق در حدود 90 دقیقه‌ای پوکت واقع شده است. در واقع این منطقه به دلیل زندگی تعدادی از کوسه ماهی‌های لئوپارد برای غواصی به شهرت رسیده است و یکی از هیجان‌انگیزترین نقاط برای غواصی است. البته لازم نیست اصلا نگران باشید این کوسه‌ها آرام هستند و مکان‌های تفریحی به طور روزانه تورهای گردشی به محل زندگی این ماهی‌های منحصر به فرد می‌برند. به جز کوسه ماهی‌های لئوپارد در این منطقه طیفی از ماهی‌های رنگی گرمسیری، مارماهی‌ها مرجان‌های نرم و رنگی نیز زندگی می‌کنند. این منطقه بسیار وسیع است و گشت و گذار کامل در آن می‌تواند چند روز طول بکشد. عمق متغیر این مکان بین 10 تا 30 متر باعث شده تا جایی مناسب برای غواصی افراد مبتدی و حرفه‌ای باشد.

 

بخوانید: گردش و تفریح در لامپانگ، چیانگ‌ مای

 

 

جزایر سیمیلان

این جزایر که در حدود 80 کیلومتری پوکت واقع شده‌اند، مجموعه‌ای از 11 جزیره منزوی هستند که توسط دولت محافظت می‌شوند. پارک ملی Mu Koh Similan که در سال 1982 تاسیس شده پر از مرجان‌های نرم و رنگی، طیف گسترده‌ای از زندگی دریایی و آب شفاف کریستالی را پوشش می‌دهد. این یکی از دلایلی است که باعث می‌شود بعضی از مکان‌های غواصی این مجمع‌الجزیره در رده بهترین نقاط برای غواصی در تایلند قرار بگیرند. بعضی‌ها حتی فراتر رفته و آن‌ها را بهترین در دنیا می‌دانند.

 

 

جزیره کوه ما

کوه ما جزیره‌ای متعلق به کوه فنگان جایی است که برای افراد مبتدی و کسانی که می‌خواهند برای بار اول در سطح ابتدایی گواهینامه غواصی بگیرند به آن می‌روند. این جزیره که خیلی از ساحل Mae Haad در کوه فنگان دور نیست، میزبان زندگی دریایی بی‌نظیر و شگفت‌انگیزی است. این جزیره با یک مسیر باریک ساحلی به فنگان متصل شده که دسترسی به آن را راحت کرده و نیازی به قایق و سفر دریایی ندارد. به علاوه چند گزینه برای اقامت نیز در آن وجود دارد و خیلی‌ها برای فرار از شلوغی و غواصی ماندن در آن‌ها را انتخاب می‌کنند.

 

بخوانید: ۶ مکان تفریحی جذاب برای کودکان در سامویی

 

 

کوه چانگ، HTMS Chang

در مورد کشتی‌های غرق شده که به راحتی قابل دسترسی نیستند فکر کرده‌اید؟ برخی از غواصان دوست دارند از صخره‌های عجیب طبیعی دیدن کنند و برخی دیگر به صحنه‌های خیره‌کننده علاقه دارند. برخی از غواصان به دنبال دیدن منظره‌های دلهره‌گاوری از کشتی‌های غرق شده و در حال  پوسیدن و لوازمی که روزگاری به مردم تعلق داشت علاقه دارند. از شانس در تایلند چندین کشتی غرق شده وجود دارد که چنین غواصانی می‌توانند از آن‌ها دیدن کنند. یکی از این کشتی‌ها HTMS Chang در جزیره چانگ است. این ناوشکن یکی از جدیدترین کشتی‌های تایلند است که در تاریخ 22 نوامبر 2012 غرق شد. محل غرق این کشتی کم‌تر از 7 کیلومتر با ساحل جزیره فاصله دارد. در عمیق‌ترین قسمت، کشتی در عمق 30 متری قرار گرفته و خودش 100 متر طول دارد. این مختصات باعث شده تا تبدیل به بزرگ‌ترین کشتی غرق شده تایلند تبدیل شود.

 

بخوانید: جذاب‌ترین تفریحات آبی در کرابی

 

 

کوه تائو، Sail Rock

جزیره کوه تائو یکی از بهترین مکان‌ها برای غواصی است. در تایلند بیش از هزار جزیره وجود دارد اما کوه تائو یکی از بهترین‌ جزایر تایلند برای دیدن دنیای زیر آب است. یکی از قابل توجه‌ترین جاها Sail Rock است که با نام Hin Bai نیز شناخته می‌شود. البته این نقطه در فاصله 90 دقیقه‌ای قرار دارد اما بی‌شک ارزش تحمل این زمان را دارد. شما می‌توانید صخره‌ای 8 متری را از دور ببینید که از آب سر بیرون آورده و خودنمایی می‌کند. بعضی از عمیق‌ترین نقاط این مکان به 40 متر هم می‌رسد که در نوع خودش به شدت منحصر به فرد است. این مکان از جزیره فاصله زیادی دارد و به همین دلیل زندگی دریایی جذاب و بی‌نظیری زیر آب‌هایش جریان پیدا کرده است. همین ویژگی باعث شده تا توریست‌های زیادی راهی کوه تائو شوند تا بتوانند زندگی دریایی شگفت‌انگیزی را کشف کنند. البته آرایش غار مانند سنگ، که به عنوان دودکش نیز شناخته می‌شود، برای غواصان با تجربه نیز یک چالش بزرگ محسوب می‌شود. پس مراقب باشید.

 

مطالب مرتبط