مراکز مدیتیشن در تایلند: بخش دوم

تایلند به دلیل غذاهای بی‌نظیرش، مهمانی‌ها، سواحل، مناظر بی‌بدیل و ساکنان دوست داشتنی‌اش شهرت دارد. اما آیا می‌دانید این شهر، به دلیل مراقبه‌های سلامتی و معنوی خود نیز مشهور است؟ در ادامه مقاله قبل، در این جا نیز قصد داریم که به معرفی بهترین مراکز مدیتیشن در تایلند بپردازیم تا در سفر با تور تایلند، به اطلاعات کاملی در این رابطه دسترسی داشته باشید.

 

Suryamuni

مرکز شفای معنوی Suryamuni  واقع در سواحل کوه سامویی، اعتکاف‌های معنوی نظیر مراقبه‌های 5 روزه روح و ذهن و جسم و مراقبه 3 روزه عبادی را ارائه می‌دهد. از سایر برنامه‌های این مرکز می‌توان به ماساژ تایلندی، درمان، جلسات درمانی، وقت آزاد، تور، کلاس آشپزی و موارد دیگر اشاره کرد. شرکت در این برنامه‌ها، حدود 17000 بات هزینه دارد. بعلاوه شامل اقامت، جابجایی فرودگاه، صبحانه و ناهار نیز می‌شود. مرکز Suryanuni، مکانی ایده‌آل برای سم‌زدایی، مدیتیشن، تمرین یوگا و پاک کردن کارما است، که روح شما را جلا می‌دهد و التیام می‌بخشد.

 

 

Jungle Yoga

یوگا جنگل، برنامه‌های مدیتیشن و همچنین یوگا را ارائه می‌دهد. این برنامه شامل مدیتیشن، گفتگوها، جلسات فردی و گروهی و کلاس‌های پیشرفت آگاهانه ذهن است. آموزه‌ها، در طبیعت زیبا و باورنکردنی Khao Phang در جنوب تایلند برگزار می‌شوند. این مکان خیره‌کننده به معنای واقعی کلمه یک بهشت شناور است، زیرا تمام ساختمان‌ها بر روی دریاچه شناور هستند و به وسیله پل‌هایی به هم وصل می‌شوند.

 

بخوانید: زیبا‌ترین پارک‌های ملی تایلند

 

 

The Sanctuary

این مرکز مراقبه که در ابتدا در جنگل دورافتاده خلیج Haad Tien به عنوان یک مکان مراقبه خصوصی برای دوستان ایجاد شده بود، از سال 1989 به عنوان یکی از بهترین مقاصد آسیایی برای سفر مخصوص کسانی که به دنبال مفهوم عمیق‌تری برای گذراندن تعطیلات آسیایی خود هستند مطرح شد. غذاهای سالم ارگانیک گیاهی و دریایی به همراه انواع اسموتی‌های گرمسیری‌، آب میوه‌ها، برنامه‌های سم‌زدایی و یوگا در فضایی زیبا و بی‌بدیل و البته معلمان مشهور جهانی، کارگاه‌ها و آموزش مربیان از جمله امکانات این مرکز هستند. شما می‌توانید از اقامت در یکی از اتاق‌های منحصر به فرد خانه‌های ییلاقی، در میان جنگل لذت ببرید.

 

 

Chiva-Som

خدمات این مرکز بسیار عالی است و روزهای شما را سرشار از فعالیت‌های بدنی سالم و غذاهای مفید می‌کند. برای گذراندن برنامه‌های مراقبه و مدیتیشن، لازم است که حداقل سه شبانه روز تا نهایتا 14 شبانه روز در این مرکز اقامت کنید. هزینه اقامت در این مکان لوکس، از 72،000 بات برای سه شب شروع می‌شود.

 

بخوانید: دلایلی جالب برای سفر به تایلند

 

 

The Orion

شما در این مرکز شفابخشی، با طیف گسترده‌ای از برنامه‌های یوگا و مدیتیشن مواجه خواهید شد. روزانه یک جلسه مراقبه برگزار می‌شود، اما تعداد زیادی جلسات یوگا را می‌توانید در طول روز تجربه کنید. از مهم‌ترین گزینه‌های بسته خدماتی این مرکز می‌توان به اقامت، سه وعده غذایی گیاهی در روز، یک ماساژ تایلندی و درمان ریکی اشاره کرد. بسته‌های 5، 7 و 11 روزه خدمات در اینجا موجود است. در ضمن قیمت‌ها از 14880 بات شروع می‌شوند. در این رابطه اگر مشتاق هستید میتوانید مقاله اقامتگاه‌های ارزان در آسیا برای یوگا و مدیتیشن را مطالعه فرمایید.

بعلاوه اگر به دنبال کاهش وزن هستید، می‌توانید برنامه 11 روزه سم‌زدایی را نیز امتحان کنید. آشپزخانه این مرکز آب میوه‌های خوشمزه و تازه فشرده شده و پرانرژی و همچنین آموزش در مورد دستورالعمل‌های مطلوب رژیم غذایی را ارائه می‌دهد.

 

 

Dharana Meditation

یکی از مهم‌ترین دلایل برای سفر به پوکت مدیتیشن و کسب آرامش است. مرکز مراقبه و اعتکاف Dharana واقع در جزیره زیبای پوکت، ترکیبی از یک تعطیلات آرامش‌بخش با یک برنامه مراقبه واقعا معتبر را تدارک دیده و یکی از بهترین تجربیات مراقبه در جنوب شرقی آسیا را به مسافران تور پوکت ارائه می‌دهد. این مرکز کلاس‌های مراقبه، یوگا، چی کونگ و حتی خدمات مشاوره‌ای را برای میهمانان خود ترتیب می‌دهد.

 

 

Dipabhavan

این مرکز مراقبه، روزهای سوم تا دهم و نیز روزهای بیستم تا بیست و هفتم هر ماه برنامه‌ای را در رابطه با مراقبه در محلی دنج در دامنه کوه‌های ساموئی تدارک می‌بیند. بیشتر این برنامه‌ها، از ساعت 4:30 صبح شروع می‌شود. برخی از این برنامه‌ها، به صورت راه رفتن و برخی مراقبه‌ها به صورت نشسته صورت می‌گیرند.

 

بخوانید: تجربه کارهای هیجان‌انگیز در سفر به بانکوک

 

 

New Life Foundation

این بنیاد، اجتماعی است که در ابتدا به عنوان محلی برای بهبود معتادان شروع به کار کرد. اکنون این مرکز، برای ذهن آگاهی و ارائه آموزه‌های مراقبه و سایر اعتکاف‌های مربوط به سلامتی پذیرای همگان است. برنامه‌های این مرکز در چیانگ رای، در تایلند شمالی برگزار می‌شوند. حضور در این مرکزهمچنین چشم‌اندازی بی‌نظیر از یک دریاچه، یک جنگل درخت ساج، مزراع برنج و باغ‌هایی بی نظیر و آرام را به مخاطبان هدیه می‌دهد.

 

 

Sense Detox

این مرکز، برنامه‌های پاکسازی و مراقبه 5 روزه‌ای را ارائه می دهد که از ساعت 7 صبح آغاز می‌شوند. بسته پیشنهادی شامل مراقبه، درمان، یوگا، کلاس و گشت و گذارهای اختیاری خواهد بود. بسته‌ها از 17500 بات شروع می‌شوند. همچنین آب میوه‌های تازه، اسموتی‌ها ، پد خام تایلندی و غیره در این مرکز سرو می شوند.

 

بخوانید: نکاتی برای سفر ارزان به بانکوک

 

 

به انتهای این سفر در آشنایی با بهترین مراکز مدیتیشن در تایلند رسیدیم. همانطور که دیدید، اغلب این مراکز خدماتی فراتر از مراقبه صرف ارائه می‌دهند و به اموری نظیر سخنرانی، یوگا و بهره‌گیری از طبیعت شگفت‌انگیز تایلند و امکانات درمانی نیز می‌پردازند. در واقع این کشور، پیشرفته‌ترین و معتبرترین آموزه‌های مراقبه را در دنیا ارائه می‌دهد. به هر حال پیشنهاد می‌کنیم که اگر در زندگی به دنبال معنای عمیق‌تری هستید و مسیری معنوی را دنبال می‌کنید، در سفر با تور تایلند، حتما سری به یکی از این مراکز مراقبه بزنید.

 

مطالب مرتبط