سفر به زیباترین شهرستان‌های دنیا

از ارگ‌های تاریخی تا شهرستان‌های کوهستانی، شهرهای کوچک در سراسر دنیا زیبایی منحصر به فرد خودشان را دارند که خوب است از آن‌ها دیدن کنید. با فرهنگ‌های خاص، رنگ و لعاب دیدنی و ویژگی‌های عجیب و غریب که در هیچ کجای دیگر کره زمین یافت نمی‌شود، شما می‌توانید سفری شگفت‌انگیز و آرامشبخش را تجربه کنید. ما در اینجا شما را در سفری جذاب به شهرهای زیبا و کوچک دنیا راهنمایی می‌کنیم.

 

ایتالیا، Alberobello

تقریبا غیر ممکن است که خیابانی همه چیز تمام را در شهرستان آلبرُبلو پیدا کنید. این شهر کوچک ایتالیایی که به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است به طرز غیرمعمولی با خانه‌های سنگی و سقف‌های مخروطی پوشیده شده است. صبح زود، قبل از رسیدن اتوبوس‌های توریستی به اینجا بیایید و از قدم زدن در Piazza del Popolo که نمای خیره‌ کننده‌ای از شهر ارائه می‌دهد لذت ببرید.

 

 

فرانسه، کلمار

خیابان‌های پیچ در پیچ، کانال‌های باریک و مجلل و خانه‌های رنگی پاستلی چیزهایی هستند که شما را عاشق این شهرستان می‌کنند. این شهر زیبا در منطقه Grand Est در شمال شرقی فرانسه واقع شده که با مجموعه‌ای بی‌نظیر از ساختمان‌های قرون وسطایی و اوایل دوره رنسانس از جمله یک کلیسای زیبا قرن سیزدهمی پر شده است. جدا از این‌ها زیبایی افسانه‌ای آن هر بازدیدکننده‌ای را سحر خود می‌کند.

 

بخوانید: آشنایی با مدرن‌ترین شهرهای دنیا

 

 

ترکیه، گورمه

در سفر با تور ترکیه گورمه با آن دودکش‌های پری سحرانگیز و ساختمان‌های مخروطی در رقابتی پنهانی با کاپادوکیا در ترکیه است. این شهر عجیب که بخشی از پارک گورمه است برای بیش از سه دهه است که به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است. افق این شهر جادویی با وجود بالون‌های هوای گرم به شدت زیبا و خیره کننده است. منظره‌ای که نظیرش را به تکرار کاپادوکیا هم می‌توان دید. در مقایسه بین این دو شهر، گورمه بیشتر حالت فرهنگی خود را حفظ کرده است در حالی که کاپادوکیا میزبان سیل گردشگران است.

 

 

چین، Zhouzhuang

در نزدیکی جنگل‌های شهری شانگهای و سوژو شهر زیبای ژوژوآنگ چین قرار دارد که به ونیز شرق معروف است و یکی از شهرهای قدیمی و برجسته آسیا است. دو طرف کانال‌های آبی این شهر را ساختمان‌هایی با معماری کلاسیک چینی پوشانده‌اند. همچون ونیز راندن در این کانال‌ها با وسایل نقلیه موتوری ممنوع بوده و حمل و نقل تنها با قایق‌های کندولا انجام می‌شود. صبح‌ها که کانال‌ها مه‌آلود هستند و یا غروب دم با روشن شدن چراغ‌های زرد بهترین مناظر این شهر زیبا و رویایی را می‌توانید ببینید.

 

 

ژاپن، گوکایاما

مشهورترین شهرها برای داشتن پشت بام‌های شیب‌دار، دهکده‌های تاریخی گوکایاما و شیراکاوا هستند که به لطف معماری سبک گششو-زکووری یکی از زیباترین جاذبه‌های ژاپن هستند. این شهر کوچک در منطقه دورافتاده دره رودخانه شگاوا واقع شده که منطقه‌ای فرهنگی تاریخی به وسعت 68 هکتار است که به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است. خانه‌های سنتی روستایی بیش از 250 سال قدمت دارند. طراحی عجیب و غریب آن‌ها به مقاومت در برابر مقادیر زیاد برف که در زمستان‌های اینجا اتفاق می‌افتد کمک می‌کند.

 

بخوانید: معرفی شهرهای قدیمی و برجسته آسیا

 

 

اندونزی، اوبود

اوبود واقع در ارتفاعات بالی، یکی از محبوب‌ترین مناطق گردشگری اندونزی است. این شهرستان که با جنگل‌های بارانی و تراس‌های برنج احاطه شده دارای معابد و زیارتگاه‌های جذابی است. به علاوه مناظر اطراف اوبود از معروف‌ترین چشم‌اندازهای اندونزی هستند. اوبود با میزبانی از تعداد زیاد مهاجران، از معابد زیاد تا بازارهای هنری که به کالاهای دستباف معروف است، پیشنهادهای زیادی دارد.

 

 

آرژانتین، ایرویا

اگر می‌خواهید از مسیرهای شلوغ گردشگری دور شوید به منطقه دیدنی و دیده نشده ایرویا در آرژانتین بروید. این شهر کوچک که در منطقه کوهستانی Altiplano واقع شده، کمی مسیر دشواری برای رسیدن دارد اما با همه این‌ها مسافران سراسر دنیا را به سمت خود جذب می‌کند. ساختمان‌های منحصر به فرد و رنگی آرژانتینی در اینجا توجه همه را به خودشان جلب می‌کنند. اینجا یکی از جذاب‌ترین شهرهای کوهستانی دنیا است که دارای مناظر فوق‌العاده و مسیرهایی برای صعود و پیاده‌روی است.

 

بخوانید: بهترین شهرهای دنیا برای سفر با کودکان

 

 

کلمبیا، Ráquira

شاید قلب منطقه Ráquira، با برج‌های کلیسا برجسته و دیدنی شده باشد اما در اصل جامعه صنعتگران در آن متمرکز هستند. اینجا پایتخت سفالگری کلمبیا بوده و خیابان‌های با سفالگری و صنایع دستی پر شده است. این شهر دیده نشده و پنهان کلمبیایی روزهای یکشنبه میزبان بازاری شلوغ است که می‌توانید در آن صنایع دستی زیبا و محصولات کشاورزی تازه را پیدا کنید.

 

 

اسکاتلند، Tobermory

این شهری ساحلی و زیبا است که طبق افسانه‌های محلی در آب‌های آن یک کشتی اسپانیایی پر از طلا غرق شده است. این شهر کوچک و بندری که در راس خلیج واقع شده به تولید نوشیدنی شهرت دارد. از جلو منظره دریا و از پشت مناظر سرسبز شیب‌دار این شهر را خاص و دیدنی کرده است. شما می‌توانید تعطیلاتی ساحلی و آرام را در این شهر کوچک تجربه کنید.

 

بخوانید: جذاب‌ترین شهرهای کوهستانی دنیا

 

مطالب مرتبط