آشنایی با مدرن‌ترین شهرهای دنیا

مردم دنیا دوست دارند به سمت زندگی مدرن و راحت گام بردارند و رفاه بیشتری برای خودشان ایجاد کنند. در بیشتر جاها مرز باریکی بین مدرنیته و تجملگرایی وجود دارد. گشت و گذار در بیشتر نقاط مدرن دنیا شما را در معرض لوکس‌گرایی هم قرار می‌دهد. جدید‌ترین سازه‌ها، جدیدترین معماری‌ها، جدیدترین تکنولوژی و به طور کلی سبک زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهند. ما در اینجا مدرن‌ترین شهرهای دنیا را معرفی می‌کنیم. این شهرها پیشگامان فناوری، معماری، برنامه‌ریزی شهری و موضوعات اجتماعی خواهند بود تا الگویی برای زندگی مدرنیته شوند.

 

ژاپن، توکیو

افزایش آسمان خراش‌ها، تابلوهای نئونی چشمک‌زن، معماری معاصر و خیابان‌های شلوغ و پر از جدیدترین فناوری نمایشی، توکیو را به یکی از مدرن‌ترین شهرهای جهان تبدیل کرده است. این شهر در فناوری تلفن‌های هوشمند، روباتیک و اتومبیل ابرقدرت بوده و این ویژگی‌ها آن را تبدیل به یکی از مهم‌ترین شهرهای پیشرفته و مدرن جهان کرده است. در واقع توکیو بر صنایع نوظهور سرمایه‌گذاری می‌کند و به دنبال جوانان مستعدی می‌رود که طرح‌های خلاقانه ارائه می‌دهند. در پیاده‌روهای این شهر با ماشین‌های هوشمند، ربات‌ها و پیشرفته‌ترین آسمان خراش‌ها روبرو خواهید شد.

 

بخوانید: بهترین شهرهای دنیا برای سفر با کودکان

 

 

سنگاپور

ایالت-شهر سنگاپور از شهرهای مدرن آسیایی است که به درجات بالای مدرنیته در زمینه‌های مختلف رسیده است و با سفر به این مقصد مدرن‌ترین پدیده‌های مهندسی جهان را شاهد هستید. سنگاپور برای دوره‌های مختلف مستعمره کشورهای ژاپن، انگلیس و مالزی بوده که سرانجام در سال 1965 به استقلال رسید. نخست وزیر لی کوان یو بیش از 30 سال این کشور را رهبری کرده و این کشور را به یکی از ثروتمندترین مناطق جهان تبدیل کرده است. این شهر حالا میزبان برخی از آسمان خراش‌های مدرن با معماری‌های فوق‌العاده همچون هتل SkyPark است. با راهنمایی‌های Lee Kuan Yew بسیاری از زمین‌ها و مناطق شهر برای ایجاد پارک‌ها و فضای سبز اختصاص یافتند، تا زیبایی و آرامش در شهر حکم فرما باشد. آن‌ها دارای قوانین سختگیرانه جرم و جنایت و سیاست اقتصادی دوستانه هستند.

 

 

هند، بنگلور

برخلافی تصوری که از هند می‌روند شهر بنگلور در این کشور کاملا سبک و روشی متفاوت دارد. مردم این شهر علاقه زیادی به تکنولوژی دارند به طوری توانسته‌اند در زمینه IT به سطح خیلی بالایی برسند. تا جایی که ملل غربی به دلیل کیفیت بالای کار و نیروی کار ارزان‌تر، بسیاری از تولیدات را به این شهر برده‌اند. شرکت‌هایی مثل LinkedIn و Dell با بردن نمایندگی تولید در این شهر برای مهندسان منطقه، میلیون‌ها شغل ایجاد کرده‌اند. امروزه پارک معروف Bagmane Tech Park با مجموعه‌ای از دفاتر، کارخانه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی، فراتر از یک مرکز تفریحی پیش رفته است. از طرفی شرکت‌های داخلی هم رو به افزایش رفته‌اند، زیرا استعدادهای داخلی ایده‌های خلاقانه و قابل توجهی ارائه می‌دهند.

 

بخوانید: بهترین شهرهای آسیا برای عاشقان قهوه

 

 

چین، شانگهای

شانگهای با جمعیتی بیش از 14 میلیون نفر، پرجمعیت‌ترین شهر چین و یکی از بزرگ‌ترین کلان شهرها در جهان است. با رشد جمعیت، ظاهر شهر هم تغییر کرده تا ظرفیت و گنجایش همه مردم را در خود داشته باشد. به علاوه طی چند دهه اخیر یک مرکز مالی عظیم در شانگهای به وجود آمده است که در رده‌های برتر دنیا رقابت می‌کند و به یکی از رهبران بزرگ اقتصادی دنیا تبدیل شده است. منطقه اقتصادی پودونگ برای سرمایه گذاری‌های خارجی ایجاد شده و اتفاقا در جذب سرمایه‌های خارج از کشور و تولید اقتصادی بیشتر در شانگهای موفقیت زیادی داشته است. در سفر با تور چین شاهد آسمان خراش‌های عظیم و شیشه‌ای هستید که در روز چون نگین می‌درخشند و شب‌ها با روشن شدن چراغ‌ها نمایی جادویی به خود می‌گیرند.

 

بخوانید: معرفی نورانی‌ترین شهرهای دنیا

 

 

آمریکا، سان فرانسیسکو

سان فرانسیسکو مرکز نوآوری تکنولوژیکی آمریکا و یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای اجتماعی آمریکا است. هزاران نفر در صنعت IT کار می‌کنند، و صدها شرکت فناوری، از رهبران صنعت مانند اپل، فیس‌بوک، گوگل و توییتر گرفته تا انواع جدیدی از راه اندازی‌ها، در این جامعه نوآورانه مستقر هستند. سایر موسسات فن آوری مانند: موسسه تحقیقات امس ناسا ( NASA’s Ames Research Institute) نیز در اینجا واقع شده‌اند. حالا سان فرانسیسکو جایی است که مردم برای انجام هر کاری از اینترنت استفاده می‌کنند.

 

بخوانید: جذاب‌ترین شهرهای کوهستانی دنیا

 

 

فنلاند، هلسینکی

هلسینکی با پیشرفت‌های تکنولوژیکی، پیشرفت‌های اجتماعی و معماری مدرن اسکاندیناوی، در تلاش برای تبدیل شدن به یک شهر جدید مدرن است و یکی از بهترین شهرهای اروپا است. اگر به این شهر سفر کنید می‌بینید که اصلا برای اتصال به اینترنت مشکل نخواهید داشت، زیرا به عنوان پیشرفته‌ترین شهر فنلاند دارای آنت‌های وای‌فای رایگان در سراسر شهر است. از نظر فرهنگی به طور کلی فنلاند سال‌ها جلوتر از سایر کشورها بوده است. مثلا مرخصی زایمان از خیلی قبل‌تر در این کشور وجود داشته است. هلسینکی نه تنها 8 دانشگاه معتبر را در خود جای داده بلکه دارای تعداد زیادی مدرسه در مرکز و حومه است. با وجود کلیسای سبک نئوکلاسیکی که در افق شهر به چشم می‌خورد،اما آسمان خراش‌ها و سازه‌های مدرن، این شهر را در اختیار دارند.

 

مطالب مرتبط