بهترین بازارهای غذا در آسیا

بازارهای مواد غذایی در فضای باز یک سنت دیرینه در آسیا است. همانطور که بازارهای روباز و بازارهای شبانه در آسیا وجود دارند، بازارهای مواد غذایی در فرهنگ آسیا یکپارچه هستند. برخی از این بازارها در نقاطی قرار گرفته‌اند که پیدا کردن‌شان برای اغلب مسافران غیربومی دشوار خواهد بود. در سراسر آسیا از این قبیل بازارها وجود دارند که می‌توانید در آن‌‌ها از انواع غذاهای دریایی کبابی، نودل‌ها، کاری‌ها و نان‌ها پیدا کنید. ما در اینجا شما را به بهترین بازارهای غذا در آسیا می‌بریم.

 

تایلند، بانکوک، بازار شناور آمفوا

بازار آمفاوا در بانکوک در دو طرف رودخانه Ma Klong با غرفه‌های چوبی تشکیل شده است. در اینجا شما به انواع رستوران‌های سنتی کنار رودخانه با نمای دیدنی دسترسی دارید. در حالی که طیف غذا‌ها بر انواع نودل‌ها و کاری‌ها و غذاهای دریایی می‌چرخد، اما یکی از قایق‌های فروش غذا که غذاهای دریایی را در برگ موز سرو می‌کند از شهرت و محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. در سفر با تور تایلند، گشت و گذار در بازارهای محلی، شبانه و هفتگی یکی از بهترین تجربه‌ها است. این بازار به عنوان مقصدی برای آخر هفته بانکوکی‌ها از محبوبیت زیادی برخوردار است.

 

 

سنگاپور، بازار Tiong Bahru

برخلاف اکثر بازارهای غذا در آسیا که میزبان بازدیدکنندگان خارجی هستند، بازار تیونگ باهرو پناهگاه مردم محلی است. این بازار دارای 1400 صندلی و 83 غرفه فروش است. برخی از این غرفه‌ها ممکن است قدیمی و فرسوده به نظر برسد، اما جاهای پرطرفدار و محبوبی هم وجود دارد که مردم برای غذاهایشان صف می‌کشند. قبل از هر کاری در ابتدا خوراک کوسه را در Lor Mee بخورید، سپس به غرفه Fried Kway Teow & Fried Oyster بروید. در نهایت به Tow Kwar Pop بروید و از غذاهای فوق‌العاده آن امتحان کنید. در حالی که تعداد زیادی غرفه مخصوص قهوه وجود دارد، به 238 Coffee بروید و از فنجان قهوه قوی و شیرین آن‌ها به اسم kopi نوش جان کنید.

 

بخوانید: معرفی 10 غذای محبوب آسیایی

 

 

ویتنام، هوشی مین، بازار Ben Thanh

در سفر با تور ویتنام اگر نمی‌دانید کجا را بگردید و چه چیزی پیدا کنید فقط کافی است به بازار بن تان در منطقه 1 هوشی مین بروید. سعی کنید با الگو و برنامه وارد شوید و برای چانه‌زنی هم آماده باشید. 4 ورودی به بازار، 12 دروازه و 3 هزار غرفه وجود دارد که همگی آن‌ها در طول روز میزبان 15 هزار بازدیدکننده هستند. شما می‌توانید از 8 صبح تا 6 بعد از ظهر در بازار اصلی خرید کنید و هر چیزی که بخواهید را تهیه کنید. برای عصر می‌توانید گردش‌تان را به سمت بازار شبانه بن تان و بازار مواد غذایی مجاور آن هدایت کنید که خوراکی‌های بی‌نظیری برای امتحان کردن ارائه می‌دهد.

 

 

مالزی، کوالالامپور، Jalan Alor

جالان الُر یکی از خیابان‌های معروف کوالالامپور است که برای عرضه همیشگی غذاهای خوشمزه، باکیفیت و ارزان شناخته شده است و به مسافران تور مالزی بسیار پیشنهاد می‌شود. این غرفه‌های فروش غذا به یک اندازه مورد استقبال مردم محلی و گردشگران قرار دارد. تنها مشکلی که درباره این خیابان وجود دارد اینست که کمی از جاده اصلی به دور بوده و گردشگران خارجی که به شهر آشنا نیستند برای پیدا کردن آن به مشکل بر می‌خورند. برای رسیدن به آنجا سوار مونوریل به Bukit Bintang شوید و وقتی از مونوریل پیاده شدید، فقط باید چند دقیقه پیاده‌روی کنید. در این بازار غذا باید سینی مرغ را در Terminal Sate Zul امتحان کنید.

 

بخوانید: جذابترین غذاهای خیابانی در آسیا

 

 

بالی، بازار شبانه Gianyar

این بازار غذا که از 5 عصر باز می‌شود در اوبود بالی قرار گرفته و به عنوان یکی از مقاصد محبوب کوله‌گردها شناخته می‌شود. در سفر با تور بالی شما می‌توانید از غذاهای معتبر و ارزان بخورید و در برخی از غرفه‌های فروش لباس بالیایی متوقف شوید. اگر به دنبال غذای کلاسیک بالایی هستید پس حتما Bakso (سوپ دامپلینگ) و babi guling (گوشت کباب) را امتحان کنید. سعی کنید برای لذت بردن از غذاهای تازه تا ساعت 5:30 عصر به بازار برسید.

 

 

هند، دهلی، Chandni Chowk

اینجا فقط مختص غذا نیست، از کتاب‌های دست دوم، لباس عروس، پارچه‌های فوق‌العاده، و برخی از معتبرترین غذاهای محلی را می‌توان در Chandni Chowk پیدا کرد. شما می‌توانید دهلی قدیم را در این بازار به وضوح ببینید، به طوری که هرچه ما بگوییم تا خودتان نبینید به درستی جو و حس و حال آن را درک نخواهید کرد. حتما در Paranthe Wali Gali از نان‌های هندی شکم‌پر که سیب زمینی یا سایر سبزیجات طعم‌دهنده پر می‌شوند امتحان کنید. به علاوه حتما از Dariba Kalan فروشگاه جواهرات فروشی که به فروش سنگ‌های قیمتی، نیمه قیمتی و جواهرات ارزان قیمت طلا و نقره می‌پردازد و همچنین و قلعه سرخ بزرگ‌ترین بازار ادویه آسیا دیدن کنید.

 

بخوانید: شهر‌هایی با غذاهای خیابانی مشهور و لذیذ

 

مطالب مرتبط