بهترین مقاصد برای تجربه شگفت‌انگیز رمضان

رمضان نهمین ماه سال اسلامی یکی از رویدادهای فرا مرزی و فرا ملی بین مردم مسلمان سراسر دنیاست. به عنوان یک ایرانی که در کشوری اسلامی زندگی می‌کنیم، به خوبی با حال و هوای این ماه از سال آشنا هستیم. ماه رمضان بین کشورهای همسایه و در کل دنیا حس و حال متفاوتی از مواقع عادی دارد. اگر قرار باشد در سفری فرهنگی، در ماه رمضان به جایی سفر کنید به نظرتان کدام مقاصد بهترین تجربه را به شما می‌دهند؟ مطلب زیر را دنبال کنید.

 

ایران، شیراز

یکی از زیباترین مقاصد دنیا شیراز زیبا، پایتخت باستانی ایران است. شیراز یکی از مقاصد شناخته شده دنیاست که صنعت گردشگری آن رو به رشد بوده و در حال تبدیل شدن به قطب مهم گردشگری در ایران است. این شهر به واسطه نقاط تاریخی و میراث جهانی یونسکو بیش از پیش مورد توجه مردم دنیا قرار گرفته است. مسجد نصیرالملک که به مسجد صورتی هم شهرت داشته و از لحاظ بصری بی‌نهایت ستودنی است از ضروریات سفر به شیراز است. این مسجد که جز زیباترین مساجد دنیا است در ماه رمضان از هر زمان دیگری جذاب‌تر است. با وجود تاریخ چند هزار ساله ایران، کارهای متعددی وجود دارد که می‌توان در شیراز انجام داد. به بازار وکیل بروید و غرق فضای منحصر به فردش شوید.

 

بخوانید: جذاب‌ترین پارک‌ها برای کودکان در آسیا

 

 

برونئی، بندر سری بگاوان

یکی از مقاصد دیده نشده جنوب شرقی آسیا پایتخت برونئی است. از شلوغی و هرج و مرج زندگی شهری دور شوید و در پارک زیبای Tasek Lama Recreational تفریح کنید. برای تجربه زندگی محلی‌ها از جاهایی مثل Kampong Ayer (روستای آیر) و Tamu Kianggeh (بازار کیانگه) دیدن کنید. قبل از پایان روز و زمان افطار به غرفه‌های رمضانی برسید و حتما از مسجد عمر علی سیف‌الدین با نمای رودخانه دیدن کنید.

 

 

ترکیه، استانبول

در سفر با تور استانبول در ماه رمضان بهترین اتفاقات در انتظار شما هستند. شهر باستانی استانبول شهری چند هویتی است و بخش باستانی آن که هویت اصلی شهر را تشکیل می‌دهد. با وجود رشد و مدرنیته شدن همچنان تاریخ و فرهنگ این شهر به قوت خود حفظ شده است. یکی از بخش‌های این شهر را فرهنگ اسلامی آن تشکیل می‌دهد و اصلا جای تعجب نیست که با داشتن یکی از منحصر به فردترین معماری تاریخی اسلامی در جهان، مردم از سراسر دنیا برای بازدید آن بروند. ماه رمضان زمان فوق‌العاده‌ای برای درک بهتر فرهنگ اسلامی و آداب و رسوم مردم این شهر است. اگر غروب سمت مسجد آبی استانبول بروید فروشندگان غذاهای ترکی و کتاب‌هاب مذهبی را خواهید دید. به علاوه قرائت‌های عمومی قرآن هم برگزار می‌شود. قبل غروب آفتاب در امتداد بسفر قدم بزنید و سپس به سمت مسجد آبی بروید و در مسیر به صدای دعا گوش فرا دهید. سپس می‌توانید در کنار افراد محلی افطاری بخورید و در طیفی از غذاهای رنگارنگ سنتی غرق شوید.

 

 

مغرب، مراکش

سفر به شهر مراکش در ماه رمضان تجربه‌ای شگفت‌انگیز و فوق‌العاده است و تجارب بی‌نظیری را برای‌تان در پی خواهد داشت. طیف غذاهای مخصوص ماه رمضان به حدی گسترده و متنوع است که شما را وارد دنیایی از طعر و طعم‌های جدید می‌کند. بهترین نقطه برای امتحان کردن غذاهای خوشمزه و لذیذ مغربی، بی‌شک مراکش است. به علاوه بازارهای مراکش که خود نقطه گردشگری محسوب می‌شوند و پر از جاذبه‌های بومی و سنتی است، در این ماه حال و هوای دیگری به خود می‌گیرد. برای دیدن شکوه افطار مراکش به جمعیت مردم در مساجد ملحق شوید. شاید هوا گرم باشد اما صدای ترکیدن توپ برای اعلام افطار چیزی نیست که برای کل عمرتان فراموش کنید.

 

بخوانید: پربازدید ترین جزیره های آسیایی

 

 

مالزی، کوالالامپور

در مقاله‌ راهنمای سفر به مالزی در ماه رمضان، از مالزی و حال و هوای رمضانی‌اش گفتیم. در حقیقت این کشور گرمسیری تحت هر عنوانی مقصدی جذاب و فوق‌العاده است. در رمضان به دلیل مسلمانان زیادی که در آن ساکن هستند، فضای کشور کلا متحول می‌شود. به خصوص این حالت را در سفر با تور کوالالامپور می‌توان دید. در این ماه فعالیت مساجد افزایش می‌یابد و جلسات تلاوت قرآن برگزار می‌شود. در سفر به کوالالامپور به هیچ وجه بازارهای شبانه‌ای که با چراغ‌هایشان تا سحر کل منطقه را روشن نگه می‌دارند از دست ندهید. به علاوه دستفروشان اقلام مذهبی و غذاهای خوشمزه‌ای را به فروش می‌رسانند، شما می‌توانید غذاهای مختلف و خوشمزه‌ای را در قیمت‌های خوب و مزه‌های مختلف بخرید و نوش جان کنید.

 

 

استرالیا/نیوزیلند

استرالیا و نیوزلند کشورهایی با جمعیت زیاد مسلمانان نیستند، اما شایسته ذکر در این فهرست هستند. مسلمانان این دو کشور بسیار مهربان و صمیمی هستند و در طول ماه رمضان نیز این ویژگی آنان با وضوح بیشتری قابل لمس می‌شود. فرقی نمی‌کند به کدام شهر سفر کنید، فروتنی و سخاوت آن‌ها را همه جا خواهید دید. مساجد رونق بیشتری می‌گیرند و عطر خوش افطاری در فضا پیچیده می‌شود. شاید خبری از بازارهای شبانه نباشد تا هوس غذاها را در شما تقویت کند، اما خنکی هوا و ساعات کوتاه در زمستان نیم کره جنوبی (ماه‌های می و جون) از ویژگی‌های برجسته و قابل توجه هستند.

 

بخوانید: نگین‌های کم‌تر شناخته شده در آسیا

 

مطالب مرتبط