معرفی زیباترین باغ‌های دور دنیا

به طور کلی اگر در نظر بگیریم بشر در طول تاریخ و از همان ابتدا وابسته به گل و گیاهان بوده و به روش‌های مختلفی از آن‌ها استفاده می‌کرده است. اما در اینجا منظورمان باغ‌های کاشت توت فرنگی و گوجه نیست؛ بلکه از باغ‌های هنری و زیبایی حرف خواهیم زد که گونه‌های زیبای گل و گیاهان را با آرایشی زیبا در معرض دید قرار داده‌اند. در اینجا می‌توانید مقصد زیبای بهاری‌تان را مشخص کنید.

 

ژاپن، کانازاوا، Kenrokuen

ژاپنی‌ها در طراحی باغ‌های خود به دنبال ایجاد منظره‌ای دیدنی و زیبا هستند. Kenrokuen در کانازاوا یکی از بهترین نمونه‌های باغ ژاپنی است که در طول 200 سال از اواسط قرن 17 ساخته شده است. در حقیقت، این یکی از سه باغ بزرگ ژاپن، کواکوئن در اوکایاما و کایراکوئن در میتو است. برای اقامت در نزدیکی باغ، Courtyard by Marriott Hakuba دارای اتاق‌هایی با اسپای خصوصی است. اتاق‌ها راحت و دنج هستند و در این نزدیکی هتل نیز گزینه‌های ناهارخوری زیادی وجود دارد.

 

بخوانید: زیباترین باغ‌های پرورش گیاهان ژاپنی در دنیا

 

 

تایلند، پاتایا، باغ گیاه‌شناسی گرمسیری نونگ نوچ

در سفر با تور تایلند و اقامت پاتایا شانس بازدید از این باغ زیبا را خواهید داشت. در سال 1954 پی سی پی و نونگ‌نوچ تانساچا 600 هکتار زمین برای ساختن مزارع میوه خریداری کردند. اما آن‌ها برنامه خود را تغییر دادند و به حفظ باغ و گل و گیاهان پرداختند. تا این که در سال 1980 در باغ گرمسیری‌شان را به روی مردم باز کردند. این باغ که در نزدیکی پاتایا واقع شده با یک ماشین‌سواری کوتاه در دسترس قرار دارد. در اینجا در کنار امکانات معمول باغ‌های گیاه‌شناسی مثل مسیرهای زیبای گشت و گذار، صندلی برای نشستن و فرصت‌هایی برای عکاسی، کافه و رستورانی برای رفع کردن خستگی ارائه می‌دهند. آن‌ها در داخل محوطه باغ اقامتگاهی نه چندان بزرگ هم ساخته‌اند تا بازدیدکنندگان بتوانند یکی دو روزی را در محوطه بگذرانند.

 

بخوانید: بهترین شهرها برای بازدید از هنر خیابانی

 

 

هلند، لیز، باغ کوکنهوف

Keukenhof یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های گل در جهان است که نزدیک به 80 هکتار زمین را زیر سلطه خود درآورده است. به علاوه سالانه حدود 7 میلیون غنچه گل لاله بین ماه‌های مارچ تا می می‌روید. شما می‌توانید در این باغ فوق‌العاده زیبا و رنگی که یکی از بهترین مقاصد دنیا در فصل بهار است، بچرخید و تا می‌توانید عکس‌های پوستری تکرارنشدنی بیاندازید. در فاصله 64 کیلومتری، هتل 40 اتاق خوابه The Toren قرار دارد که دو ساختمان قرن هفدهمی بازسازی شده را اشغال کرده است. این بوتیک هتل عاشقانه محلی فوق‌العاده برای اقامتی دونفره است. اتاق‌ها کوچک و دنج هستند و نمایی دل‌انگیز به بیرون و باغ دارند.

 

 

فرانسه، ورسای، کاخ ورسای

شکی نیست که هیچ فهرستی بدون اشاره به کاخ زیبای ورسای کامل نخواهد بود. این باغ زیبا که حدود 2 هزار هکتار را پوشش می‌دهد سالانه 6 میلیون بازدیدکننده به خود می‌بیند. این منظره زیبایی که توجه جهان را به خود معطوف کرده است توسط باغبانی به اسم André Le Nôtre و توسط لویی چهاردهم در سال 1661 طراحی و ساخته شده است. Hotel Muguet که بوتیک هتلی بسیار دوست داشتنی و خانوادگی است در فاصله 15 دقیقه پیاده‌روی از برج ایفل، Invalides و موزه مدین انتخابی عالی برای اقامت در این سفر است.

 

بخوانید: معرفی بهترین گالری‌های هنری دنیا

 

 

مغرب، مراکش، Jardin Majorelle

نقاش معروف فرانسوی Jacques Marjorelle، چهار دهه را صرف ساخت باغ محبوبش در اطراف ویلای شخصی‌اش در مراکش کرد. بعدها باغ توسط Yves Saint Laurent و Pierre Bergé در سال 1980 خریداری شد. هتل 236 اتاق لوکس Eden Andalou Aquapark & Spa یک اقامتگاه تفریحی خانوادگی است که گزینه‌های فوق‌العاده‌ای را در کنار ارائه اتاق‌ها در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد و یکی از زیباترین هتل های دنیا است. این اقامتگاه در حدود 15 تا 20 دقیقه رانندگی از مرکز شهر فاصله دارد. در اینجا استخر روباز و سرپوشیده، اسپا و عرشه داشته و محیط‌های مشترک آن به زیبایی نقوش چوبی سنتی مراکشی را در معرض دید قرار داده‌اند.

 

 

ایتالیا، تیولی، Villa d’Este

این ویلای قرن 16امی که ساختمان اصلی آن نیز اعجاب‌انگیز است، در یک باغ باورنکردنی با 51 فواره قرار دارد. این باغ و ویلا به لحاظ معماری شاهکاری به شدت دیدنی محسوب می‌شود. این باغ بسیار زیبا بعد از خود الهام بخش بسیاری از باغ‌های اروپایی بوده است. با یک قطار سواری کوتاه در هتل فوق‌العاده دیدنی و تاریخی Campo De’ Fiori اقامت کنید. اسرار زیادی در مورد این هتل شما را به خود کنجکاو خواهد کرد که احتمالا اگر فردی جسور باشید همه آن‌‌ها را اهالی هتل می‌پرسید. گذشته از این، رسوایی‌های تاریخی، شخصیت‌ها و جذابیت‌های گوشه و کنار آن ممکن است یکی از بهترین مکان‌های شهر را برای اقامت به شما ارائه دهد. تراس پشت بام این هتل به شدت تماشایی و سحرانگیز بوده و تقریبا به تمام نما دارد.

 

بخوانید: زیباترین شهرهای گردشگری دنیا از لحاظ معماری

 

مطالب مرتبط