معرفی بهترین گالری‌های هنری دنیا

امروزه "دنیای هنر"، آثاری از هر سبک در کل جهان را در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهد. گالری‌هایی که در ارائه هنرهای خیابانی تخصص دارند، به همان اندازه مورد توجه قرار می‌گیرند که آثار ارائه شده در مطرح‌ترین موزه‌ها و گالری‌ها. در واقع، برای علاقمندان به هنر در مشاهده آثار فاخر هنری هیچ محدودیتی وجود ندارد. به هر جا که سفر کنید، می‌توانید به یکی از بهترین گالری‌های هنری دنیا دسترسی داشته باشید و نمونه‌هایی از شاهکارهای بی‌بدیلی را مشاهده کنید که انسان خاکی خالق آنهاست.

 

موزه لوور (LOUVRE)

بیایید از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین گالری‌ها و موزه‌ها شروع کنیم. خانه معروف مونالیزا.

موزه لوور یکی از بهترین موزه‌های اروپا است و دیدنی‌ترین جاذبه‌ای است که وقتی در پاریس هستید از دست نخواهید داد. این مکان، در واقع یک اثر هنری بی‌نظیر است. معماری زیبا، سقف‌های باشکوه به همراه قطعات جالب توجه هنر کلاسیک در این جا تحسین برانگیزند. این گالری، در حال حاضر میزبان شاهکارهای کلکسیون لیدن است و آثار نقاشان هلندی قرن هفدهم از جمله بزرگ‌ترین مجموعه خصوصی رامبراند را در خود جای داده است.

 

 

MAXXI

این مجموعه آثار هنری، در ساختمان فوق‌العاده مدرن MAXXI در رم قرار دارد که توسط معمار، زاها حدید طراحی شده است. نمای بیرون جنبه‌ای نمایشی و آزاد دارد، اما طراحی نمای درونی پیچیده است و دارای 10 استودیوی معماری بین‌المللی است. هدف این گالری، ترویج هنر و معماری قرن بیست و یکم بوده و آثار هنرمندان بزرگی چون آنیش کاپور و ویلیام کنتریج را در خود جای داده است.

 

بخوانید: معرفی ۱۵ موزه‌ی گران‌قیمت دنیا

 

 

WALKER

این مرکز هنری که عنوان " بهترین موزه هنر معاصر آمریکا" را داراست و همچنین یکی از بهترین موزه‌های دنیا نیز هست. در سال 1879 تأسیس شد و از یک گالری کوچک و محلی به یک موسسه مشهور جهانی بدل گشت. این ساختمان که در سال 1971 برنده جایزه طراحی شد، یک پردیس شهری 17 هکتاری است. باغ مجسمه‌سازی این مرکز، بسیار مورد تحسین واقع شده است. این محدوده، یک پیاده‌رو به طول 375 فوت که 16 خط ترافیک دارد و باغ را به پارک لورینگ وصل می‌کند. این باغ، همه روزه و در تمام ایام سال باز است. گفتنی است که یکی از مهمترین آثار در این گالری، مجسمه Spoonbridge and Cherry است که 29 فوت ارتفاع دارد.

 

 

Art gallery of ontario

این گالری، در انتاریو واقع شده است و با عنوان AGO نیز شهرت دارد. در ساخت نمای داخلی آن از متریال شیشه‌ای زیادی استفاده شده، که این امر منجر به استفاده حداکثری از نور طبیعی شده است. از نکات برجسته این طراحی می‌توان به پله حلزونی و پیچ در پیچ Walker Court، مرکز هنرهای معاصر Vivian & David Campbell و تفرجگاه مجسمه‌سازی گالریا ایتالیا به طول 600 فوت اشاره کرد. جالب است بدانید که AGO، دارای بیش از 73،000 اثر هنری دائمی است و میزبان مجموعه‌ای از نمایشگاه‌ها از جمله آثار هنری مور است.

 

بخوانید: بهترین موزه‌های جنوب شرقی آسیا

 

 

SFMOMA

SFMOMA در سان فرانسیسکو، به عنوان یکی از برجسته‌ترین گالری‌های هنری مدرن و معاصر در جهان شهرت دارد. این ساختمان که در سال 1995 توسط ماریو بوتا طراحی شد، دارای یک نمای پله‌ای به رنگ آجری است که اطراف آن را ستون‌های زیبای سیاه و سفید احاطه کرده‌اند. در این گالری، نمونه‌های مهمی از آثار هنری از جمله عکس، نقاشی و مجسمه‌سازی، معماری، طراحی و هنرهای رسانه‌ای را شاهد خواهید بود. تا به حال در این مکان، آثار هنرمندان بزرگی نظیر الکساندر کالدر، آنسلم کی فر، سای تومبلی و اندی وارهول در معرض نمایش گذاشته شده‌اند.

 

بخوانید: بهترین شهرها برای بازدید از هنر خیابانی

 

 

Salt Galata

استانبول در حال حاضر یکی از پایگاه‌های مهم فرهنگی در اروپا به شمار می‌آید. سالن‌های هنری این شهر، آثار فراوانی از هنر مدرن و کلاسیک عثمانی را در برگرفته و غالباً به عنوان دروازه‌ای بین فرهنگ غربی و شرقی به آن نگاه می‌شود. اگر با تور استانبول سفر می‌کنید، برای آشنایی بیشتر با این مقوله کافی است سری به مقاله معروف‌ترین گالری‌های استانبول بزنید.

و اما Salt Galata، یک سازمان غیر انتفاعی است که باعث ارتقا و پشتیبانی از نوآوری در صحنه فرهنگی ترکیه شده است. در واقع این مرکز، بیش از یک گالری هنری است. نمایشگاه‌هایی که در اینجا برگزار می‌شود، شامل کارهای هنری معاصر و تاریخی است و بازدیدکنندگان همچنین به منابع دیجیتالی، بایگانی، کافی نت، رستوران و کتابفروشی دسترسی دارند. فضاهای کارگاه و سالن اجتماعات نیز، در این مکان موجود است. این گالری، در یک ساختمان 120 ساله به سبک عثمانی واقع شده است.

 

 

The national gallery

گالری ملی، بزرگ‌ترین مجموعه هنری در جمهوری چک است. این گالری، ترکیبی از آثار هنری چک، قطعات باروک و کوبیسم است. در این نمایشگاه، آثاری همچون نقاشی‌های پانل قرن چهاردهم و شانزدهم جای دارند. این مکان، یک فرصت منحصر به فرد برای دیدن کارهای دست اول هنرمندان مشهور پراگ و آموختن در مورد داستان‌های گذشتگان ارائه می دهد.

 

 

GUGGENHEIM

شاید بتوان گفت این موزه که در سال 1997 افتتاح شد، یکی از مهم‌ترین ساختمان‌ها در بیل بائو است. ساختار تیتانیوم، شیشه و سنگ آهک، منظره‌ای شگفت‌انگیز از این مکان ارائه می‌دهد و الگوی بسیاری از بناهای معماری در سراسر جهان است. در گالری‌های این موزه، به طور مداوم نمایشگاه‌های هنری بی‌نظیری از هنرمندان طراز اول نظیر آنیش کاپور برگزار می‌شود.

 

بخوانید: خیره‌ کننده‌ترین هتل‌ها از لحاظ هنر و طراحی

 

 

در این مقاله، به معرفی برخی از بهترین گالری‌های هنری دنیا پرداختیم. حقیقت این است که هنر، این قدرت را دارد که روح را درگیر کند و احساساتی را که نمی‌توان گفت یا نوشت را نمایش دهد. جای بسی خوشبختی است که امروزه حس زیباپرستی و هنردوستی بشر، به راحتی با دسترسی به گالری‌های هنری در سراسر دنیا اغنا می‌شود.

 

مطالب مرتبط