معرفی زیباترین مسیرهای ریلی دنیا

در قرن بیست و یکم سفر با قطار جایش را به خطوط هوایی و اتومبیل‌ها داده است، اما هنوز هم مسافرانی هستند که سفر با قطار را به عنوان تجربه‌ای جالب در نظر بگیرند. قطار سریع‌تر از اتومبیل حرکت می‌کند و برخلاف هواپیما می‌تواند در طول مسیر از تماشای مناظر بیرون لذت برد. به این ترتیب حالا قطارهایی هستند که با گذر از دل طبیعت سفری لوکس و ماجرایی برای مسافران خود ترتیب می‌دهند. در اینجا با در نظر گرفتن ظرافت‌های طبیعی و گنجینه‌های ملی بهترین مسیرهای قطار دنیا را معرفی می‌کنیم.

 

هند، Maharajas Express

شما با این قطار شگفت‌انگیز می‌توانید دور هند را سفر کنید و شاهد زیباترین ایستگاه‌های قطار باشید. این خط ریلی از بمبئی و یا دهلی حرکت می‌کند. شما می‌توانید با سفری 4 روزه و یا توری 8 روزه در شبه قاره هند گردش کند. می‌توانید در مراسم هندوها شرکت کنید و یا به تماشای بازی چوگان در دشت‌ها بنشینید. در این سفر شما از تمدن‌های باستانی گرفته تا تاج محل، کاخ‌ها و موزه‌ها، پارک‌های ملی و سواحل را در تور هند مشاهده خواهید کرد. در تور Indian Splendor، شما فرصتی خواهید داشت تا یک پادشاهی متروکه و یک پارک فسیل دایناسور را کشف کنید. البته این تورها مدت زمان محدودی دارند و عموما ماهی یک بار بین اکتبر تا آوریل برگزار می‌شود.

 

 

تایلند به سنگاپور، Eastern & Oriental Express

اورینتال اکسپرس یک سرویس ریلی فرهنگی است، که بین کشورهای جنوب شرقی آسیا مانند: تایلند، مالزی و سنگاپور سفر کرده و از سال 2007 لائوس هم به برنامه آن اضافه شده است. این تور در سنگاپور آغاز می‌شود و قبل از رسیدن به بانکوک در کوالالامپور، باترورث و کانچانابوری متوقف می‌شود. با وجود 9 مسیری که برای انتخاب وجود دارد، رودخانه کوای و یک تور از جورج تاون، در نزدیکی پنانگ، محبوب‌ترین مسیر این سرویس هستند. مسیر بانکوک به سنگاپور 3 روز طول می کشد که در فهرست 25 مسیر ریلی برتر از نظر مسافران قرار گرفته است. این سرویس توسط Belmond یکی از برندهای معروف سفرهای لوکس ریلی ارائه داده می‌شود که یکی بهترین روش‌ها برای کاوش در جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شود.

 

بخوانید: ۶ مقصد آفتابی در اروپا برای سفر زمستانی

 

 

روسیه، Trans-Siberian

راه‌آهن ترنز سیبری نه تنها یک خط، بلکه مجموعه‌ای از خطوط ریلی است، که از سرزمین‌های وسیعی از مرزهای سیبری عبور کرده و روسیه اروپایی را با خاور دور روسیه، دریای ژاپن و مغولستان، چین و کره شمالی متصل می‌کند. در این رابطه مقاله قطارسواری‌ در بهترین مسیر‌های کره زمین را پیشنهاد میکنیم مطالعه فرمایید.. این خط طولانی‌ترین راه آهن جهان است که 9289.133 مایل از مسکو تا Vladivostok را در بر می‌گیرد و هنوز هم در حال گسترش است. سفر از مسکو حدود شش روز طول می‌کشد و قبل از پیاده کردن مسافران در ساحل اقیانوس آرام، از هفت منطقه زمانی عبور می‌کند. این خط هنوز هم برای حمل و نقل کالا و مردم بین مسکو و شرق دور روسیه بسیار مهم است. به همین دلیل اهمیت تاریخی آن را نمی‌توان آنطور که باید توصیف کرد. این سفر ممکن است لوکس ترین نباشد، اما مطمئنا نمای جالب روسیه است.

 

 

سوسیس، Glacier Express

در حالی که Glacier Express سفری سریع نیست برعکس به عنوان کندترین قطار سریع‌السیر دنیا شناخته می‌شود. احتمالاً وقتی از کوه‌های آلپ بین سنت موریتز و زرمات در سوئیس عبور می‌کنید اصلا متوجه این کندی نخواهید شد. در این سفر 7.5 ساعته مسافران از روی 291 پل و 91 تونل عبور خواهند کرد. این قطار با گذر از شرق و غرب تقریبا تمام کشور را می‌پیماید و از نقاط ستودنی و مهمی می‌گذرد. از دهه 1980 این قطارها در طول سال به سفر می‌کنند و این بدان معنی است که می‌توان از سفری تماشایی بدون توجه به فصل لذت برد.

 

بخوانید: سفری خانوادگی به بهترین نقاط زمستانی

 

 

آمریکا، Grand Canyon

سفر با این خط ریلی یعنی سفر در غرب آمریکا. این سرویس قطار همچون چسبی بود که ملت را تا اواسط قرن بیستم به هم می‌رساند و کنار هم نگه می‌داشت. این قطار با توقف در ایستگاه‌های قدیمی قطار احساس وسترن قدیم را برای بازدیدکنندگان زنده می‌کند. این خط آهن دارای تعدادی واگن منحصر به فرد از جمله قطارهای سقف گنبدی است که مختص به راه آهن آمریکا هستند. قطارها روزانه انبار ویلیامز را ترک می‌کنند و 2:15 دقیقه بعد وارد حاشیه جنوبی پارک ملی گرند کانیون می‌شوند. در نهایت این قطارها حدود ساعت 3:30 بعد از ظهر به ویلیامز باز می‌گردند. در طول سفر 104 کیلومتری، قطار از زمین‌های متنوعی از جمله کویر مرتفع سونوران و مناطق کوهستانی عبور می‌کند و این فرصت را برای مسافران ایجاد می‌کند تا از گونه‌های مختلف پوشش گیاهی و جانوری بازدید کنند. وقتی به بیرون از پنجره نگاه می‌کنید احتمال این که انواع مختلفی از حیوانات را ببینید زیاد است. بنابراین هوشیار باشید.

 

بخوانید: سفر به مهربان‌ترین شهرهای اروپا

 

مطالب مرتبط