معرفی جذابترین کارتینگ‌های آسیا

صحنه کارتینگ در آسیا طی دهه گذشته به اوج شکوه خود رسید و با زمین‌های مسابقه رو به افزایش به استقبال طرفداران کارتینگ و ماشین‌رانی رفت. به طوری که مسابقات فرمول 1 و مسابقات استقامتی جهانی در آن برگزار گردید. این اشتیاق و حمایت باعث شد تا زمین‌های کارتینگ از سوی مردم مورد توجه قرار گرفته و هر یک به ویژگی تفریحی و توریستی تبدیل گردد. ما در اینجا 6 مورد از بهترین‌های آسیا را معرفی می‌کنیم.

 

بحرین، پیست بین‌المللی بحرین

به طور بالقوه این پیست کارتینگ از بهترین‌های دنیاست که مورد علاقه Lando Norris راننده مسابقه تیم بریتانیایی McLaren نیز هست. این پیست با ترکیبی از پیچ‌های سریع عایق‌بندی شده، فاصله طولانی و آخرین ورژن بخش فنی این پیست در سال 2012 هنگامی که میزبان آکادمی جایزه CIK-FIA و مسابقات جهانی U18 بود، به صحنه جهانی کارتینگ آمد. این کارتینگ برای بهترین مسابقات ساخته شده و سطح بسیار بالایی دارد. حتی برای حرفه‌ای‌ها نیز راندن در این پیست تجربه‌ای فوق‌العاده و منحصر به فرد محسوب می‌شود. علاقه‌مندان به کارتینگ می‌توانند با رفتن به این پیست مسابقات محلی و بین‌المللی را از نزدیک تماشا کرده و اوقات هیجان‌انگیزی را تجربه کنند.

 

بخوانید: جذابترین نقاط دنیا برای عکاسی

 

 

سنگاپور، KF1 Karting

این پیست کارتینگ فوق‌العاده با اتوبانی که از بالای آن عبور می‌کند شناخته می‌شود. یکی از بهترین کارها در سفر به سنگاپور بازدید از این پیست کارتینگ است. دهیدکی‌اف وان با محیط اطرافش یکی از بی‌نظیرترین مسیرهای کارتینگ دنیاست. با توجه به آب و هوای سنگاپور و بزرگراهی که از بالای آن عبور می‌کند، وقتی باران می‌بارد جاده دارای دو حالت خشک و خیس می‌شود و رانندگان را به چالش می‌کشد. حالتی که در هیچ کجای دیگر نمی‌توانید نظیرش را پیدا کنید. وجود پیچ‌های تند برای سرعت‌های سریع و آهسته باعث شده تا این مسیر میزبان مسابقات ROK Cup و X30 Challenge در طول سال باشد. با وجود پیچ‌های تند و ضربه‌گیرهای محکم این پیست شاهد مسابقاتی با سرعت‌های آتشین و از فنر در رفته‌ای است. برنامه مسابقات این پیست را بررسی کنید تا در طول سفرتان بتوانید برای تماشا به مردم مشتاق ملحق شوید.

 

 

امارات متحده عربی، Al Ain Raceway

پیست العین در امارات، در سال 2007 ساخته شد تا مسابقات سطح جهانی را به منطقه بیاورد. با همین هدف توانست در فاصله کوتاهی میزبان مسابقات 2007 Rotax Grand Finals شود. این موفقیت آن قدر مهم و بزرگ بود که در سال 2011 تکرار شد که طی آن Brit Ben Cooper در کلاس ارشد روتاکس (Rotax) اول شد. با توجه به حرارت بالای خورشید بر سطح زمین، زمان‌بندی و سرعت ماشین در هر پیچ بسیار اهمیت دارد. افراد زیادی در منطقه خلیج فارس هستند که به دلیل علاقه وافر به مسابقات اتومبیل‌رانی سفرشان را با برگزاری مسابقات تنظیم می‌کنند.

 

بخوانید: ماجراجویی‌های جذاب سراسر دنیا

 

 

ماکائو، Coloane Karting Track

از دیگر پیست‌های سطح جهانی آسیا در ماکائو قرار دارد. این مسیر بسیار گسترده بوده و در پیچ‌های که تند و باریک می‌شوند، فرصت‌های ایده‌آلی برای سبقت وجود دارد. البته برخلاف موارد بالا این پیست بیشتر برای مسابقات موتورسواری مورد استفاده قرار می‌گیرد، با این همه برخی از مسابقات مثل GT و فرمول 3 نیز در آن برگزار می‌شود. بر سال 2010 نیز فینال کارتینگ جهان در این پیست برگزار شد. مسابقات در زمان گرما راحت‌تر است اما وقتی باران می‌بارد و زمین خیس می‌شود رانندگی سخت‌تر می‌شود این یعنی رانندگان اوقات هیجان‌انگیزتر و استرس‌زا تری را تجربه خواهند کرد. مسابقه نهایی در کلاس Super KF نیز یکی از مواردی‌ است که در این پیست اتفاق افتاد.

 

بخوانید: سفرهای هیجان انگیز برای تغییر زندگی

 

 

مالزی، Sepang

این پیست مسابقه که خیلی از سطح جهانی فاصله ندارد، در سپانگ مالزی قرار گرفته است. یکی از دلایل جذاب برای سفر به مالزی بازدید از این پیست کارتینگ جذاب است. پیست سپانگ تمام تلاشش را می‌کند تا خودش را به سطح جهانی نزدیک کند. پیچ‌های بزرگ، مسیرهای طولانی و دوربرگردان‌های تند، طیف متنوعی از حرکات سریع و سبقت‌ها را به رانندگان ارائه می‌دهد. همانطور که می‌دانید مالزی دارای آب و هوای مرطوب و بارانی است بنابراین رانندگان باید قبل از رفتن به پیست حتما از خشکی آن مطمئن شوند. سپانگ در جنوب شرقی آسیا شهرت بالایی دارد.

 

 

ژاپن، Suzuka

یکی از هیجان انگیزترین پیست‌های کارتینگ برای رانندگی در تمام آسیا پیست Suzuka است که هم‌زمان با ورود یکی از مشهورترین پیچ‌های جهان 130R، ظهور کرد و این پیچ را ارائه داد. این کارتینگ دارای پیچ‌های تند و چالش برانگیزی است. دو پیچ بسیار تند و یک بخش بزرگ منحنی شکل را در خود جای داده است. این پیست قبلا میزبان دورهای مسابقات جهانی کارتینگ در سال 2011 و 2012 بوده است.

 

بخوانید: بهترین نقاط دنیا برای پرش‌های هیجان‌انگیز به دریا

 

مطالب مرتبط