تجارب اکوتوریسم در جنوب شرقی آسیا

آسیای جنوب شرقی، به عنوان یکی از مهمترین بازیگران صنعت گردشگری، تأثیرات مخرب گردشگری انبوه را طی این سال‌ها متحمل شده است. میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان به خاطر سواحل زیبا و پر زرق و برق جنوب شرقی آسیا سالانه روانه این منطقه می‌شوند و خرابی‌ها و آلودگی‌هایی را به وجود می‌آورند که قطعا اجتباب ناپذیر است. در حالی که بیشتر اقتصادهای در حال ظهور (جدا از سنگاپور)، برخی از محبوب‌ترین مقصد آن‌ها شروع به گردشگری جایگزین کرده‌اند که تمرکز آن بر پایداری و حفاظت است. حامیان اکوتوریسم در جنوب شرقی آسیا هم اکنون می‌توانند مکان‌های مختلفی را برای اقامت در محیط زیست، فعالیت‌های اکو-ماجراجویی که به حفاظت از طبیعت و غوطه وری فرهنگی کمک می‌کنند، معرفی کنند.

 

اکوتوریسم در تایلند

احتمالا محبوب‌ترین مقصد گرمسیری جنوب شرقی آسیا، تور تایلند است که بیشترین تعداد گردشگر سالانه در منطقه را دارد. در این کشور همه جا فضاهای سبز وجود دارد، پارک‌های ملی فراوان هستند و اولویت تجارت محلی است.

 

بخوانید: معرفی ۷ جاذبه‌ی طبیعی در آسیا

 

 

آموزش منحصر به فرد غذای لانا

چیانگ مای مرکز اکو توریسم در شمال و زادگاه پادشاهی باستان لانا است. در اینجا گردشگران می‌توانند طرز تهیه غذای معتبر لانا را بیاموزند. کلاس‌های آشپزی در چیانگ‌مای از صبح شروع می‌شوند و کل روز به طول می‌انجامد. این کلاس‌ها شامل تهیه مواد اولیه روز و نشان دادن شیوه پخت می‌شود. سپس هر شرکت‌ کننده‌ای باید خودش به صورت مستقل دستورها را دنبال کند. در نهایت غذاهای پخته شده بین همه به اشتراک گذاشته می‌شود.

 

 

پارک طبیعی الفنت

این پارک طبیعی نیز در چیانگ مای وجود دارد. در اینجا بازدیدکنندگان می‌توانند در برخی از فعالیت‌های روزانه شرکت کنند و تجربه‌ای دست اول از برخورد نزدیک با فیل‌ها و حیوانات دیگر را کسب کنند. آن‌ها می‌توانند به فیل‌ها غذا بدهند، حمام‌شان کنند و به تمیز کردن اطراف بپردازند. در این پناهگاه افراد باتجربه و دوره دیده‌ای فعالیت می‌کنند که به خوبی راجب مشکلات حیوانات مخصوصا فیل‌ها اطلاعات دارند.

 

بخوانید: ۸ پدیده‌ی طبیعی عجیب در دنیا

 

 

پارک ملی خوائو سوک

این پارک ملی در جنوب تایلند قرار داشته و به دلیل جنگل‌های بارانی همیشه سبز، حیوانات وحشی، دریاچه‌ها، غارها، دره‌های عمیق و کوه‌های آهکی معروف شهرت پیدا کرده است و یکی از پارک‌های ملی تایلند است. بازدید کنندگان می‌توانند شب را در برخی از خانه‌های قایقی شناور بمانند یا چادر برپا کنند.

 

 

اکوتوریسم در ویتنام

ویتنام پتانسیل عظیم توریستی داشته و درست مثل کشورهای همسایه در منطقه ای دارای پوشش زیستی وسیع و متنوعی است. در اینجا شگفتی‌های طبیعی بی‌شماری مانند آبشارها، دریاچه‌ها، جنگل‌های بارانی، غارها و البته ثروت ماندگاری از گیاهان و جانوران برای مسافران تور ویتنام وجود دارد.

 

 

پارک طبیعی کت با در های فُنگ

Cat Ba واقع در غرب خلیج هالونگ، با صخره‌های سنگ آهکی، تنوع زیستی متنوع و زمینی باورنکردنی و زیبا توجه دنیا را به خود جلب کرده است. شما می‌توانید در Eco Lodge بمانید تا از محیط بکر لذت ببرید.

 

بخوانید: سه هتل محبوب در جنوب شرقی آسیا

 

 

پارک ملی Ba Be

Ba Be به عنوان تنها دریاچه کوهستانی طبیعی برجسته در کشور مساحتی به طول 8 کیلومتر و عرض 800 متر را به تصرف خود در آورده است. این دریاچه شگفت‌انگیز با 29 متر عمق جزیره‌های کوچک آهکی را نیز در خود جای داده که به شدت جالب و دیدنی هستند.

 

 

در Cao Son Eco Lodge بمانید

Cao Son Eco-lodge در ارتفاع 1500 متری واقع شده که خانه‌های سنتی سازگار با طبیعت را در دسترس قرار می‌دهد. این اقامتگاه جذاب در اعماق طبیعت واقع شده و به اندازه کافی به جاذبه‌های طبیعی نزدیک است.

 

 

اکوتوریسم در لائوس

بیش از 800 گونه پرنده و بیش از 100 گونه از پستانداران در این کشور کشف شده‌اند و هنوز هم تعداد بیشتری از گونه‌های ناشناس در آن وجود دارند. لائوس یکی از ثروتمندترین و گسترده‌ترین شبکه‌های اکوسیستم در شبه جزیره هندوچین را دارد و به همین دلیل، دولت روش‌های جاه طلبانه‌ای را برای حفظ و غنی سازی محیط زیست خود اجرا می‌کند.

 

بخوانید: محبوب‌ترین مقاصد تاریخی دنیا در سال ۲۰۱۹

 

 

دوچرخه‌سواری در لائوس

لائوس از تراکم جمعیتی بسیار کمی برخوردار است بنابراین ترافیک به خصوص در خارج از شهرها و حتی شهرهای اصلی همیشه سبک است به همین دلیل دوچرخه‌سواری را به شدت توصیه می‌کنند. این فعالیت همیشه با تماشای مناظر فوق‌العاده، تپه‌های سرسبز و نمایی از حومه شهرها همراه است.

 

 

اکوتوریسم در مالزی

منابع طبیعی فراوان و فرهنگ رنگارنگ مالزی، آن را به یکی از مقاصد بسیار زیبای اکو توریستی برای مسافران تور مالزی تبدیل کرده است. این کشور با جنگل‌های بارانی گرمسیری باستانی خود که 60٪ از پوشش گیاهی آن را پوشش می‌دهند و میلیون‌ها سال قدمت دارند، به خود می‌بالد.

 

بخوانید: مقاصد گردشگری در آسیا و اقیانوس آرام

 

 

ارتفاعات کامرون

از مزارع زنبور عسل دیدن کنید، جنگل‌های انبوه را کشف کنید و از گشت و گذار در مزارع چای لذت ببرید.

 

 

پارک کوه کینابالو

کوه کینابالو بلندترین قله در جنوب شرقی آسیا، اولین مکان ثبت شده در میراث جهانی یونسکو در مالزی به شمار می‌رود و یکی از زیباترین کوه‌های دنیا است. پارک کینابالو که 754 کیلومتر مربع مساحت را در بر می‌گیرد، از گنج‌های اکولوژیکی بی‌نظیری است که حتما باید از آن بازدید کرده و در تور مالزی کشفش کنید.

 

مطالب مرتبط