۸ پدیده‌ی طبیعی باور نکردنی و عجیب در دنیا

زمینِ ما عجیب‌تر از آن است که حتی در ذهن ما بگنجد. پدیده‌هایی در این کره خاکی وجود دارند که آنقدر غیر معمولی و فانتزی هستند که اگر فیلمی از آن‌ها به شما نشان دهند، خیال خواهید کرد که تصویری از سیاره‌ای دیگر به دستان شما رسیده است. پدیده‌هایی کاملا سورئال که شاید باورتان نشود، از موج‌های آبی درخشانی که در دل شب می‌درخشند تا آبشاری به رنگ خون که صخره‌را در راه پایین آمدن به رنگ قرمز بدل می‌کند.

 

 

دریاچه حباب‌های آتشین، آلبرتا، کانادا

 

 

دریاچه حباب‌های آتشین، آلبرتا، کانادا

 

 

دریاچه حبابی آبراهام یکی از نقاط بی‌مانند در دنیاست. در فصول گرما که آب دریاچه گرم است، حباب‌هایی که در کف دریاچه تشکیل می‌شوند آرام به سطح آمده و از بین می‌روند، اما در زمستان‌ها این حباب‌ها که از گاز متان تشکیل شده‌اند، در میانه‌ی راه، قبل از رسیدن به سطح منجمد دریاچه یخ می‌زنند، انگار درون دریاچه‌ها هزاران و میلیون‌ها عروس دریایی مبحوس مانده‌اند. پدیده‌ای یکتا و درعین حال بسیار زیبا در گوشه‌ای از کانادا.

 

 

خورشید سیاه، دانمارک

 

 

خورشید سیاه، دانمارک

 

 

 خورشید سیاه یا به دانمارکی سورت سول، یکی از خاص‌ترین و باورنکردنی‌ترین پدیده‌های طبیعی در دنیا است که در بخشی از جاتلندِ دانمارک به وقع می‌پیوندد. در اوایل بهار و اوایل پاییز، یک ساعت قبل از غروب آفتاب، دسته‌ای عظیم از گونه‌ای پرنده در هوا به پرواز در می‌آیند و اشکال مختلفی را در آسمان به تصویر می‌کشند. تصویری زیبا در رنگ خاص گرگ و میش که جدا از خاص بودن، به شدت چشم‌نواز نیز هست.

 

 

هتل‌های عجیب دنیا برای اقامتی متفاوت و دلچسب

 

 

سنگ‌های روان، دره مرگ، آمریکا

 

 

خورشید سیاه، دانمارک

 

 

دره‌ی مرگ در صحرای نوادا یکی از گرم‌ترین نقاط زمین است. اما یک پدیده‌ی عجیب آن را از دیگر جاهای این چنینی متمایز می‌کند. تخت‌ سنگ‌های نسبتا بزرگی در این دره وجود دارند که به خودی خود و بدون کمک هیچ جانداری، چندین متر را بر روی خاک طی کرده و رد مسیر حرکتشان را بر جای می‌‌گذارند! برای هزاران سال این حرکت همچون رازی سر به مهر بود تا اینکه در سال‌های اخیر دانشمندان به نتایجی در مورد چگونگی حرکت آن‌ها دست پیدا کرده‌اند.

 

 

موجهای درخشان آبی رنگ، مالدیو

 

 

موجهای درخشان آبی رنگ، مالدیو

 

 

البته باید در نظر گرفت که این پدیده تنها مختص به مالدیو نیست و چند جای دیگر نیز به وقوع می‌پیوندند، اما طول این موج‌ها و زیبایی‌اش، در دنیا بی‌نظیر است. مسیری دیدنی از آب‌هایی شفاف که در دل شب نمایی بسیار زیبا را در دل طبیعت فوق‌العاده مالدیو می‌سازند. پدیده‌ای که در آن باکتری‌های خاص دریایی نوری آبی رنگ از خود منعکس کرده و دریا را همچون آسمان شب ستاره باران می‌کنند. بدون شک بعد از شفق قطبی، این پدیده یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعت در دل شب است.

 

 

مقاصد مقرون به صرفه در شرق آسیا برای سفر ماه عسل

 

 

حلقه‌های اسرارآمیز، نامیبیا

 

 

حلقه‌های اسرارآمیز، نامیبیا

 

 

یکی دیگر از شگفتی‌های طبیعت که برای قرن‌ها سوالی در ذهن ساکنان این کره‌ی خاکی باقی گذاشته است. حلقه‌هایی در دل زمین که هیچ پوشش گیاهی ندارند، آن هم در زمین‌هایی پوشیده از سبزه و گیاهان مختلف.  البته این واقعا در گینه یا حتی آفریقای جنوبی به ندرت دیده شده، اما آنقدر در نامیبیا زیاد است که به طور کلی آن را با نام حلقه‌های اسرارآمیز نامیبیا می‌شناسند. اخیرا تحقیقاتی مبنی بر دلایل ایجاد حلقه‌ها صورت گرفته و نظریه‌ای اعلام شده که این حلقه‌ها نشانه‌های کلونی‌های موریانه‌هایی هستند که در زیر سطح خاک زندگی می‌کنند. 

 

 

ابرهای استراتوسفری قطبی، نروژ

 

 

ابرهای استراتوسفری قطبی، نروژ

 

 

ابر رنگین‌تاب یا ابر استراتوسفری قطبی پدیده‌ای بسیار زیباست که در ارتفاعات نروژ می‌توان آن را رویت کرد. در واقع این ابرها در دمای منفی ۸۵ درجه سانتیگراد در استراتوسفر یخ می‌زنند و با تابش خورشید در نور گرگ و میش بازتابی رنگین‌کمانی پیدا می‌کنند. پدیده‌ای بی‌نهایت زیبا که البته گفته می‌شود در سوراخ شدن لایه ازون نیز نقش داشته‌ است، اما در هر حال آنقدر فانتزی و شگرف است که آن را بنام‌های بسیاری می‌خوانند که از جمله آن‌ها می‌توان به ناکرئوس و مادر مروارید اشاره کرد.

 

 

برجسته‌ترین فستیوال‌های پاییز ۲۰۱۸ در سراسر دنیا

 

 

گردباد آتشین، استرالیا

 

 

گردباد آتشین، استرالیا

 

 

گردباد آتشین را در استرالیا به نام‌های بسیاری صدا می‌زنند، شیطان آتشین، آتش چرخنده، چرخ‌های شعله‌ور و ... . این پدیده به واسطه آتش‌هایی که به صورت طبیعی در حیات وحش رخ می‌دهد شکل می‌گیرد، وقتی گردبادی بر سر راه این آتش قرار گرفته و آن را با خود حمل می‌کند. بزرگ‌ترین گردبارد آتشینی که استرالیا به خود دیده تا ۳۰۰۰ پا ارتفاع داشته است و تا چندین روز ادامه پیدا کرده.

 

 

آبشار خون، آنتارکتیکا

 

 

آبشار خون، آنتارکتیکا

 

 

آبشاری که در دریاپه پونی واقع در قطب جنوب، به رنگ قرمز بر پهنه‌ی سفید به پایین می‌ریزد، برای سال‌ها هم از عجایب دنیا در نظر گرفته می‌شود و هم یکی از زیباترین پدیده‌های طبیعی بود. با این حال حالا دانشمندان متوجه شده‌اند که به واسطه رشد جلبک‌های قرمزرنگ در این دریاچه که بیش از ۵ میلیون سال عمر دارد و ترکیبات آهنی موجود در آب، رنگ این آبشار به این شکل در آمده است. هر چه که هست، آبشار خون یکی از پدیده‌های باورنکردنی طبیعی به شمار می‌آید.

مطالب مرتبط