لوکس‌ترین مراکز اقامتی در سال 2020/ قسمت دوم

لوکس‌ترین هتل ها و مراکز اقامتی جهان به جای غرق شدن در دنیای پر زرق و برق سرمایه‌داری، به دنبال کشف راه‌های جدیدی برای ایجاد جذابیت برای گردشگرانی هستند که حاضرند برای این تجربه‌ها، بهای خوبی بپردازند. به عنوان مثال، وقت گذرانی در دامن طبیعت و فرصت تماشای حیات وحش آن هم در شرایطی که همه چیز برای ایمنی و آسایش شما فراهم شده است، یک تجربه به یادماندنی است که این روزها به بخشی از گردشگری ماجراجویانه جان داده است. به همین دلیل است که در سال‌های اخیر، اقامتگاه‌های بوم گردی، هتل‌های ساحلی دوست‌دار محیط زیست و مزرعه‌های خانگی ارگانیک در جای جای جهان شکل گرفته‌اند و از قضا طرفدارهای فراوانی هم دارند.

در قسمت نخست این مطلب، با سه هتل و مرکز اقامتی ساحلی آشنا شدیم: نخست به اندونزی سری زدیم و درباره اقامتگاه Nihi Sumba Resort که یک اقامتگاه لاکچری، درست شبیه به یک مخفیگاه کشف نشده گرمسیری است خواندیم. جایی مناسب برای فرار از روزمرگی‌ها و استرس زندگی شهری. سپس به سراغ جزیره خصوصی و مرکز اقامتی و تفریحی براندو در تاهیتی رفتیم، که یک محل ایده‌آل برای گذراندن تعطیلات در یک بهشت گرمسیری در فضای دوست‌دار محیط زیست. پس از آن هم نوبت به مرکز اقامتی و تفریحی کورومبا در جزایر مالدیو رسید. یک جزیره مهیج با صخره‌های مرجانی که ماهی‌های متنوع کوچک و بزرگ فراوانی را در خود جای داده است.

در قسمت دوم لوکس‌ترین هتل‌ها و مراکز اقامتی جهان در سال 2020 با اقامتگاه‌های متفاوت و لوکسی آشنا خواهیم شد که برای طبیعت‌گردان و علاقمندان به حیات‌وحش جذابیت زیادی دارند.

 

مرکز اقامتی و تفرجگاه خصوصی رویال مالوین (Royal Malewane)

مکان: پارک ملیGreater Kruger  در آفریقای جنوبی

مرکز اقامتی و تفرجگاه خصوصی رویال مالوین یک گزینه عالی برای کسانی است که به دنبال گذراندن یک تعطیلات لاکچری ماجراجویانه هستند. این مجموعه در حاشیه پارک ملی Greater Kruger آفریقای جنوبی ساخته شده است و در مدت کوتاهی به یکی از پاتوق‌های محبوب دوست‌داران حیات وحش تبدیل شده است. البته آن دسته از افرادی که علاوه بر علاقه به تماشای زندگی حیوانات در حیات وحش، می‌توانند از پس هزینه‌های اقامت در این مرکز لاکچری بربیایند.

 

بخوانید: ۶ ماساژ عجیب در آسیای جنوب شرقی

 

 

این مرکز اقامتی دارای هشت سوئیت با تهویه مطبوع و تزئینات داخلی بی‌نظیری است که با فرش‌های شرقی و عتیقه‌های گرانقیمت تزیین شده‌اند. سوییت‌های دو خوابه رویال هم برای اقامت‌های طولانی مدت خانوادگی فراهم شده‌اند. اما لوکس‌ترین گزینه در این مجموعه، خانه‌های اختصاصی ویلایی آفریقایی شش خوابه است که با یک سرآشپز خصوصی در اختیارتان قرار می‌گیرند.

 علاوه بر این، اگر تمایل داشته باشید در فضای باز استراحت کنید، می‌توانید در تخت‌هایی که به حریمی برای حفاظت از شما در برابر حشرات مجهز شده‌اند، دراز بکشید. دوش در فضای باز و استخرهای روباز در وسط دشت هم از امکانات عجیب و غریب دیگری هستند که در این هتل به آن‌ها دسترسی خواهید داشت. نکته جالب ماجرا این است که هنگامی که در دشت در حال آب تنی در استخر خصوصی‌تان هستید، می‌توانید حیوانات وحشی، فیل‌ها و موجودات دیگری را ببینید، و انگار در یکی از بهترین سافاری های دنیا ساکن شده اید و حیوانات گوناگون در اطراف شما رفت و آمد می‌کنند بدون آنکه تهدیدی برای سلامتی‌تان باشند.

 

 

اقامتگاه سافاری Cottar's 1920s Safari Camp

مکان: نزدیکی مرز تانزانیا در کنیا

اقامتگاه سافاری دهه 1920 کوتار در کنیا و در یک مساحت شش هزار هکتاری در نزدیکی مرز تانزانیا واقع شده است. این مرکز اقامتی در واقع بخشی از پارک ملی سرنگتی و منطقه حفاظت شده ماسایی (Serengeti National Park and Maasai Mara National Reserve) است که حیات وحش متنوع و جذابی را در خود جای داده است. این منطقه اگرچه یکی از محروم‌ترین و دور از دسترس‌ترین نقاط جهان است اما یکی از گران‌ترین مقاصد گردشگری جهان در سال 2020 را در خود جای داده است.

 

بخوانید: عجیب‌ترین مراکز خرید در دنیا

 

 

البته شاید هنگامی که واژه اردوگاه را در نام این مرکز اقامتی ببینید، اندکی درباره لوکس بودن آن تردید کنید، ولی واقعیت این است که قرار نیست در چادرهای معمولی اقامت کنید. بلکه چادرهای خانوادگی لوکسی در انتظار شما هستند و در تمام ساعت‌های شبانه‌روز کارکنان آموزش دیده و حرفه‌ای این مرکز اقامتی در کنار شما خواهند بود تا بهترین خدمات را به شما ارایه دهند.

در این منطقه اعجاب انگیز و وحشی، می‌توانید شیرهای آفریقایی، پلنگ‌ها، کرگدن‌های بزرگ، گاومیش‌ها و فیل‌های غول پیکری را ببینید که در اطراف شما در حال ادامه حیات هستند. به جرات می‌توان گفت اینجا یکی از عجیب‌ترین هتل‌های دنیا است. برای منحصر به فرد شدن این مرکز اقامتی، ده خیمه نیز در دل این پارک حفاظت شده ساخته شده‌اند که از آن‌جا می‌توانید در تختخواب محافظت شده خود، زرافه‌ها، کفتارها و موجودات دیگری را ببینید که شاید تا پیش از اینفقط در برنامه‌های تلویزیونی دیده‌اید.

 

 

مرکز اقامتی لوکس مزرعه دوقلوها (Twin Farms)

مکان: بوستون، ایالات متحده آمریکا

مرکز اقامتی لوکس مزرعه دو قلوها در یک مساحت 300 هکتاری، در روستای بوکولیک ورمونت (bucolic Vermont countryside)، ساخته شده است و تقریبا سه ساعت از بوستون فاصله دارد و یکی از متفاوت‌ترین هتل‌های دنیا است. خانه‌ها و سوییت‌های این مجموعه، با وسایل و آثار هنری مالک خصوصی این مجموعه طراحی و دکوراسیون شده‌اند. به همین دلیل هم هر کدام از آن‌ها، ویژگی‌های خاص خود را دارند، از نماهایی شبیه به یک کتابخانه تا نماهای متناسب با یک مزرعه و یک خانه شهری، با این حال اطمینان خاطر داشته باشید که همه امکانات مدرن برای رفاه و آسایش شما فراهم شده‌اند.

 

بخوانید: جذاب‌ترین و عجیب‌ترین خانه‌ها به شکل غار

 

 

فعالیت‌های تفریحی این تفرجگاه متناسب با فصل‌ها تغییر می‌کند. در ماه‌های گرم سال می‌توانید در میان جنگل‌ها و چمن‌زارهای پر شده از شکوفه پیاده‌روی و یا دوچرخه سواری کنید. در روزهای آفتابی به سراغ تنیس بروید و یا در برکه‌های آرام شنا کنید. اما پاییز یکی از زیباترین زمان‌ها برای اقامت در این مجموعه است. یک باغ رنگارنگ که هوش از سرتان خواهد برد در این‌جا در انتظار شماست. در فصل زمستان هم، همه چیز برای اسکیت و اسکی در مسیرهای اختصاصی گردشگران مهیا می‌شود.

 

مطالب مرتبط