سرزمین‌های گرمسیری محبوب گردشگران

سواحل رویایی ابریشمی، دریاهای گرم، مناظر سرسبز و آفتاب بی‌پایان، همه این‌ها در کنار هم می‌توانند یک تعطیلات گرمسیری بی نظیر را برای شما به ارمغان بیاورند. اما هر مقصد گرمسیری، جذابیت‌های خاص خودش را هم دارد که هوای شرجی ملایم، یکی از محبوب‌ترین آن‌هاست. برخی از گردشگران با زیبایی طبیعی خیره می‌شوند؛ برخی دیگر شیفته آداب و رسوم عجیب و غریب، معماری و غذاهای منحصر به فردو جاذبه‌های فرهنگی این سرزمین‌ها می‌شوند. برخی دیگر هم به دنبال ماجراجویی‌های زیست محیطی و حیات وحش هستند.

در کنار همه این جاذبه‌های گردشگری که هرکدام از آن‌ها می‌توانند دلیل قاطعی برای انتخاب مقاصد گرمسیری باشند، می‌توانید روی امکاناتی مانند غواصی، صخره‌نوردی در صخره‌های مرجانی، موج سواری و هزار تفریح دیگر هم حساب باز کنید. در ادامه این مطلب آویسا، با مقاصد گرمسیری جذاب از جنوب شرقی آسیا گرفته تا مالدیو آشنا خواهیم شد.

 

بالی در کشور اندونزی (Bali, Indonesia)

برای کسانی که به دنبال یکی از بهترین نقاط گرمسیری برای سفر برای کسب آرامش و دوری از استرس هستند، تور بالی جذابیت‌های زیادی را در خود جای داده است. در این سرزمین، جذابیت‌های عرفانی زیادی خواهید دید. معابد کوچک و بزرگ فراوان که با عطر و بخور معطر از شما میزبانی می‌کنند، در کنار پرتوهای درخشان آفتاب کهربایی و مزارع برنج حال و هوایی عجیبی در این سرزمین ایجاد کرده‌اند.

 

 

مردم این جزیره نیز به خوبی از شما میزبانی می‌کنند. اگر به دنبال یک صحنه ساحلی پر جنب و جوش با تعداد چند مغازه رنگارنگ و رستوران هستید برای اینکه بعدازظهرهای خود را سپری کنید، در بالی سرگردان نخواهید شد چراکه بهترین سواحل بالی با این ویژگی در اطراف خود خواهید دید.

هنگامی که در بالی هستید، می‌توانید روز آرام خود را با تماشای امواج ملایم ساحلی شروع کنید، سپس به تپه‌های سرسبز کمی دورتر از ساحل بروید تا روح زمردی جزیره بالی خودش را به شما نمایان کند. بالی همچنین به خاطر استخرها و آبگرم‌های درمانی ارزان‌قمیت و مقرون به صرفه‌ای که دارد، معروف شده است.

 

بخوانید: جذاب‌ترین مقاصد برای گردشگران ماجراجو

 

 

سرزمین‌ مالدیو (Maldives)

مالدیو، در جنوب غربی هند و سریلانکا در کنار اقیانوس هند واقع شده است. در این سرزمین جذاب، همه چیز برای سپری کردن یک تعطیلات رویایی به یاد ماندنی فراهم شده است، تعطیلاتی که شاید با تجربه‌های قبلی‌تان تفاوت چشمگیری داشته باشد. به باور عده زیادی از گردشگران، این تفاوت به خاطر آب‌های درخشان و جذاب این منطقه گرمسیری است. جالب است بدانید که 99 درصد مالدیو را دریاها و اقیانوس تشکیل می‌دهند و تنها یک درصد این سرزمین خشکی است.

 

 

بسیاری از گردشگران حرفه‌ای ترجیح می‌دهند هنگام اقامت در مالدیو، به سراغ هتل‌های دورتر از ساحل بروند؛ درست همان جایی که استراحتگاه‌های لوکس با نمایی از سواحل سفید رنگ استخوانی ساخته شده‌اند. غواصی یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌هایی است که در این جزیره انجام می‌شود. از دیگر فعالیت‌های رایج در اینجا می‌توان به شنا، ورزش با کوسه‌ها و نهنگ‌ها و ماهیگیری اشاره کرد.

 

بخوانید: آشنایی با بهترین مقاصد رفتینگ در دنیا

 

 

ساحل آندامان در کشور تایلند (The Andaman Coast, Thailand)

ساحل آندامان یک مقصد گردشگری بی‌نظیر برای کاوش در جزایر دیدنی دریای اندامان است. قله‌های سرسبزی که تماشای آب‌های فیروزه‌ای آندامان از آن‌جا هوش از سرتان خواهد برد. این‌جا می‌توانید یکی از چشمگیرترین مناظر کره زمین را درست در مقابل چشم‌های خود تماشا کنید. جزایر مشهور این منطقه شامل جزایر فی فی، پوکت و فانگ هستند که زیباترین مقاصد گرمسیری جهان را در خود جای داده‌اند. برای تجربه بودن در این منطقه بهشتی کافیست با تور تایلند همراه شوید.

 

 

علاوه بر این برای تجربه تعطلات گرمسیری در سواحل آندامان می‌توانید به سواحل کرابی هم سر بزنید. مناظر خیره کننده در داخل پارک ملی خائو سوک هم موقعیت خوبی برای گذراندن این تعطیلات هستند. همان جایی که می‌توانید در جنگل‌های بارانی سرسبز و انبوه در کنار فیل‌ها و موجودات دیگر، وقت‌گذرانی کنید.

درباره محل اقامت خود در این سواحل هم کاملا خاطرجمع باشید، از لوکس‌ترین مراکز اقامتی، هتل‌ها، ویلاهای اختصاصی و تفرجگاه‌ها گرفته تا هاستل‌ها و اقامتگاه‌های معمولی، همه با آغوشی باز از شما استقبال خواهند کرد. برای لذت بردن از فرهنگ عجیب و غریب مردم این سرزمین‌ها هم می‌توانید سری به مناطق روستایی بزنید، غذاهای محلی نوش جان کنید و از موسم جنوب غربی دریای آندامان که معمولا از اواسط ماه اکتبر آغاز می‌شود، لذت ببرید.

 

بخوانید: بهترین مقاصد بیبی‌مون در دنیا

 

 

جزایر مامانوکا در فیجی (The Mamanuca Islands, Fiji)

جزایر مامانوکا در فیجی، یکی از بهترین مقاصد گرمسیری جهان است که به بهشت سرزمین‌های گرمسیری معروف شده است. آب‌های لاجوردی و زیبا با چشم‌انداز بیکران، صخره‌های مرجانی بی‌نظیر و منحصر به فرد و سواحل شنی زیبا همه چیز را برای گذراندن یک تعطیلات آرام گرمسیری فراهم کرده‌اند. اگر به طبیعت گردی علاقمند هستید، اکوسیستم جذاب دریایی این منطقه آن‌قدر برای‌تان جذاب خواهد بود که این سفر را برای همیشه در یادتان ثبت خواهد کرد. جالب است بدانید که این منطقه یکی از متنوع‌ترین الگوهای زیستی جهان را به خود اختصاص داده است.

 

 

این منطقه مراکز اقامتی، تفرجگاه‌ها و هتل‌های جذابی را نیز در خود جای داده است. از مراکز اقامتی لوکس پنج ستاره گرفته تا خانه‌های روستایی و ویلاهایی که برای اقامت خانوادگی طولانی مدت مناسب هستند. در نزدیکی بسیاری از این مراکز، می‌توانید برای لذت بردن از مراکز تفریحی آبی برنامه‌ریزی کنید. از قایق‌سواری، شنا و آب تنی گرفته تا غواصی و ورزش‌های آبی هیجان انگیز.

 

بخوانید: مقاصد عجیب اما واقعی در سراسر دنیا 

 

مطالب مرتبط