مقرون به صرفه‌ترین مقاصد جهان در نوروز 1399

تعطیلات نوروزی ایران که با ماه مارس میلادی همزمان می‌شود، زمان بسیار خوبی برای گردش در گوشه و کنار جهان و کشف سرزمین‌هایی است که تا کنون فرصت دیدار از آن‌ها را نداشته‌اید. این فصل از سال، درست پس از تعطیلات کریسمس آغاز می‌شود و برای همین هم می‌توانید برای بازدید از مقاصد گردشگری با هزینه کمتری حساب باز کنید؛ یک فرصت عالی برای استفاده از از آفرهای هتل‌ها و استراحتگاه‌های اروپایی و آسیایی و دورتر از آن که برای پر کردن اتاق‌های خالی خود، به دنبال گردشگران هستند.

برای یافتن بهترین تورهای نوروزی99، کافی است ابتدا مقصد خود را انتخاب کنید و بعد برنامه‌ریزی خود را شروع کنید. آویسا تور در ادامه این مطلب، اطلاعاتی درباره مکان‌های گردشگری که به احتمال زیاد با قیمت‌های مقرون به صرفه و آب و هوای مساعد از شما میزبانی خواهند کرد، به شما ارایه خواهد داد.

 

Tulum در کشور مکزیک

شهر ساحلی Tulum مکزیک در شبه جزیره یوکاتان یک مکان مناسب برای گذاراندن تعطیلات در ماه مارس است، به خصوص برای کسانی که به دنبال تعطیلات لوکس و ارزان هستند یکی از ارزان ترین مقاصد گردشگری خواهد بود؛ چرا که ماه‌های دسامبر و ژانویه محبوب‌ترین ماه‌های توریستی برای این بهشت پنهان در مکزیک هستند. در ماه مارس، نرخ هتل و بلیط هواپیما به طرز چشم‌گیری کاهش پیدا می‌کند، بنابراین استراحتگاه‌های لوکس که در بقیه سال از دسترس بسیاری از گردشگران دور هستند و قیمت گرانی دارند، در این ماه با قیمت مقرون به صرفه‌تری از شما میزبانی خواهند کرد.

Tulum مناطق گردشگری هیجان‌انگیزی برای دیدن دارد و به همین دلیل هم یک جایگزین سرگرم‌کننده برای سایر مناطق ساحلی مکزیک است که در این فصل سال، هم‌چنان شلوغ و پرجمعیت هستند. برای سرگرم شدن در این مقصد گردشگری می‌توانید در ساحل Playa Paraiso به نوای موج‌های دریای کارائیب گوش کنید و یا از محل زندگی مایاها (قبیله‌ای از سرخپوست‌ها) به غارهای زیرزمینی بروید.

 

بخوانید: گران‌ترین شهرهای جهان برای گردشگران

 

 

رم در کشور ایتالیا

از آنجا که در رم یکی از دیدنی‌ترین شهرهای اروپا است، سفر در فصلی که نرخ‌ها در آن پایین‌تر است، معقول به نظر می‌رسد. ماه مارس یکی از بهترین ماه‌ها برای سفر اقتصادی به این مقصد گردشگری جذاب است، زیرا به محض شروع تابستان، گرما و رطوبت رم هم آغاز می‌شود و بسیاری از گردشگران از نقاط سردسیر، راهی این شهر می‌شوند و این یعنی افزایش نرخ هتل‌ها و بلیط هواپیما. با این حال در ماه مارس، می‌توانید در یک فضای آرام و خوش آب و هوا از پایتخت ایتالیا دیدن کنید.

علاوه بر این، در صورت سفر به این مقصد گردشگری، می‌توانید با خیالی آسوده از محبوب‌ترین تورهای داخلی گردشگری به مقصد Pantheon ، Colosseum و Vatican لذت ببرید. پیشنهاد دیگر بازدید از بازار پرنده Porta Portese در صبح روز یکشنبه است. خوب است که در سفر به رم، برای بازدید از قایق‌های عتیقه و خرید سوغات هم وقت کافی اختصاص دهید تا یک سفر به یاد ماندنی نوروزی داشته باشید.

 

 

Agra در کشور هند

ماه مارس، مناسب ترین زمان در سال برای سفر با تور هند و بازدید از آگرای هند است زیرا نرخ‌ها پس از فصل زمستان در فوریه و پیش از شروع آوریل به شدت کاهش می‌یابد. تاج محل طرفداران زیادی دارد و پیدا کردن فصلی از سال که گردشگران زیادی در آنجا حضور و ازدحام نداشته باشند، کار نسبتا دشواری است، اما ماه مارس بهترین زمان برای پیدا کردن نرخ پایین هتل و هواپیمایی است، همچنین نسبت به ماه‌های ژانویه و دسامبر خلوت‌تر است.

 

 

مونترال در کشور کانادا

برای گشت و گذار در کانادا و یا دیدار با خانواده و اقوام خود می‌توانید از فرصت خالی بودن هتل‌ها در ماه مارس در مونترال نهایت بهره را ببرید و یک سفر ارزان قیمت را در یکی از لذت‌بخش‌ترین شهرهای کانادا برنامه‌ریزی کنید. شما می‌توانید در این زمان از سال با تخفیف‌های ترکیبی از نرخ هتل و بلیط هواپیما به مونترال سفر کنید.

درجه حرارت هوا در ماه مارس در مونترال در حدود 35 درجه فارنهایت است؛ با این وجود پیاده‌روی در مرکز شهر آسان است. زیرا در مرکز شهر رستوران‌های هیجان‌انگیزی وجود دارد که در پیاده‌رو برای شما سوپ و خوراک اردک داغ سرو می‌کنند. همچنین سیستم گرمایش زیرزمینی در قسمت‌های مختلف شهر وجود دارد، بنابراین شما مجبور نیستید سرمای شهر را تحمل کنید و یا به خاطر سرما در هتل بمانید.

برای بازدید از این شهر زیبا، گزینه‌های بسیار خوبی پیشِ روی شماست که حتی در ماه‌های سرد نیز قابل بازدید هستند، مثلا می‌توانید به فروشگاه‌های قدیمی مونترال مثل پارک تا مونت رویال (Parc du Mont-Royal) بروید. همچنین در این ماه از سال نمایشگاه‌های برجسته زیادی در موزه هنرهای زیبا مونترال برگزار می‌شود که دیدن‌شان خالی از لطف نیست.

 

بخوانید: ۸ سوال مهم در مورد آسیا گردی برای گردشگران

 

 

توکیو در کشور ژاپن

اوج گردشگری توکیو در ماه‌های تابستانی است. در بعضی از روزهای تابستان جمعیت گردشگران درتوکیو به 13 میلیون نفر هم می‌رسد. زمان جوانه زدن شکوفه‌های درخت گیلاس در بهار بسیار خیره کننده و جذاب است. با این حال شما می‌توانید با سفر به توکیو در فصل بهار، در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید؛ زیرا ماه مارس یکی از مقرون به صرفه‌ترین زمان‌ها برای بازدید از توکیو است. ماه مارس درست پیش از شروع نرخ بالای هتل‌ها در ماه آوریل است. همچنین در ماه مارس از ترافیک‌های طولانی و متروهای شلوغ خبری نیست.

 

 

 

زوریخ در کشور سوییس

اگرچه ممکن است ماه مارس به خاطر سرد بودن هوا، بهترین زمان برای بازدید از زوریخ در کشور سوییس نباشد اما اگر به دنبال یک سفر اقتصادی هستید، یکی از مقرون به صرفه‌ترین ماه‌ها برای بازدید از زوریخ، درست در همین ماه مارس است. اکثر هتل‌های زوریخ در بیشتر سال نرخ‌های بالایی دارند و از فصل گردشگری در تابستان و تا خارج از فصل در ماه‌های زمستان، این نرخ‌ها به طور نسبی بالا باقی می‌مانند. اما در ماه مارس، هنوز هم می‌توانید یک تور اقتصادی رزرو کنید. این ماه یک فرصت استثنایی برای اسکی‌بازهایی است که می‌خواهند در رشته کوه‌های آلپ سوییس وقت‌گذارانی کنند.

 

بخوانید: پربازدیدترین قصرهای جهان برای گردشگران

 

 

مطالب مرتبط